  • 11. Data: 2022-08-18 14:12:27
    Temat: Re: Ustapienie pierwszenstwa pieszemu
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jak trafnie opisał to Sośnierz:

    Dziś pieszy ma pierwszeństwo gdy wchodzi na przejście

    Wcześniej miał pierwszeństwo gdy był na przejściu.

    Tylko do jasnej cholery jak można wchodzić na przejście nie będąc na
    przejściu ;-=)_

    Zmiana iluzoryczna i więcej zabitych młodych ludzi.

    Taki efekt lewackiego stanowienia prawa.

  • 12. Data: 2022-08-18 14:15:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-17-sierpnia-2022 o 12:36, pueblo pisze:
    > a)bezpośrednio przed jadący pojazd,

    Pierwszy z brzegu przykład na SPRZECZNOŚĆ w tym popierdolonym prawie.

    Ale prawnicze hieny się cieszą ;-)

  • 13. Data: 2022-08-18 14:18:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-18-sierpnia-2022 o 04:53, LordBluzg(R)?? pisze:
    > Normalnie, widzisz, że che przełazić to hamujesz i wpuszczasz.
    > Problemem dla niektórych jest zwolnienie do prędkości, żeby mu to
    > umożliwić a nie zatrzymać. Ja nie mam z tym problemu. Gdzie masz problem?

    Bo widzisz napisałeś to normalnie po ludzku. Jasno, prosto.

    Ale są indywidua na tym świecie które po przeczytaniu popierdolonych
    przepisów które zapętlają się jakichś njułansach ;-) głupieją, tracą
    zdrowy rozsądek i nie wiedzą. No nie wiedzą ;-)

  • 14. Data: 2022-08-18 14:24:02
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Na drugim ujęciu widać jak niebezpieczne jest przyzwyczajenie do
    ŚWIECENIA podczas gdy pozwala się po jedni poruszać pojazdom (z
    prędkością nawet kilkadziesiąt km/h) które NIE MAJĄ OBOWIĄZKU ŚWIECIĆ.

    Jest to dowód na to jak dużo przepisy mogą ZEPSUĆ nie naprawiając w tym
    przypadku NIC.

  • 15. Data: 2022-08-18 14:25:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-18-sierpnia-2022 o 12:25, Cavallino pisze:
    > Miał wjechać w wymuszającego na nim pierwszeństwo (podczas wjazdu na
    > rondo), czy o co Ci chodzi?

    Pewnie żona na niego krzyczała HAMUJ!

    Ech jakież to wkurwiające jest ;-)

  • 16. Data: 2022-08-18 15:43:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 12:25, Cavallino pisze:

    > Miał wjechać w wymuszającego na nim pierwszeństwo (podczas wjazdu na
    > rondo), czy o co Ci chodzi?

    Tak. Powinien postarać się wjechać.
    Tyle, że brakowało mocy, żeby tak przyspieszyć. Przez to nawet dymu z
    przejeżdżającego przez rondo przed nim nie zdążył powąchać. :D

    --
    -
    Akarm

  • 17. Data: 2022-08-19 19:48:58
    Od: "Telix" <o...@s...pl>

    Użytkownik "ii" <i...@o...invalid> napisał w wiadomości

    > Ustąpić znaczy "zrzec się czegoś na czyjąś korzyść". Czyli samochód ma
    > pierwszeństwo ale ustępuje pierwszeństwa pieszemu :-)

    Nie. To tak nie znaczy. To jest twoja definicja.
    Definicja z PoRD jest zacytowana wyżej.

  • 18. Data: 2022-08-20 23:27:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.08.2022 o 19:48, Telix pisze:
    > Użytkownik "ii" <i...@o...invalid> napisał w wiadomości

    > Nie. To tak nie znaczy. To jest twoja definicja.

    Nie, to jest definicja słownikowa, którą stworzono na podstawie
    faktycznego stanu rzeczy.

    > Definicja z PoRD jest zacytowana wyżej.

    No i właśnie dlatego podałem słownikową by trochę ostudzić te
    pseudoprawnicze wywody.

  • 19. Data: 2022-08-25 03:12:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.08.2022 o 09:42, mk4 pisze:

    > Biorac pod uwage to co napisales to chodzi o pojecie "umozliwic".
    >
    > Z moich obserwacji wynika, ze owo "umozliwienie" kierowcy wiaza z
    > zatrzymaniem pojazdu. No i probuje dla tego zachowania znalezc
    > odpowiednie umocowanie w przepisach - jak widac z marnym skutkiem.

    Niespecjalnie mi to przeszkadza, kiedy pojazd przede mną się zatrzyma.
    Głupie ale nie stwarza zagrożenia, bo stoi.

    > Rzecz w tym, ze jest cala grupa przypadkow, gdzie nie zatrzymujac
    > pojazdu nie zabieramy pieszemu mozliwosci przescia ani nie wymuszamy na
    > nim pierwszenstwa - moze on dalej sie poruszac i (z pewnym jeszcze
    > marginesem) nie ma kursu kolizyjnego z pojazdem.

    Można go nawet zachęcić, żeby wypierdalał w podskokach :]

> [...]
    > (technicznie jest jeszcz eopcja, gdzie przejezdzamy za nim). Pierwsza
    > sytuacja moze wystapic jak pieszy zbliza sie do przejscia lub faktycznie
    > na nie wchodzi a nawet jak jest juz na przejsciu. przykladowo pieszy
    > wchodzi na jedzdnie z prawej strony a my jestesmy na trzecim pasie i
    > spokojnie mozemy przejechac zanim pieszy do tego trzeciego pasa dotrze.
    > Zatem w mysl przepisow nie ma tutaj wymuszenia (pieszy moze sobie isc i
    > do niczego zlego nie dojdzie) wedle przepisow i przejscie jest mu
    > umozliwione (poslugujac sie zwrotem, ktorego uzyles).

    Uważam ich za zwierzęta i nie lubię zabijać. Ta minuta (60sek)
    wystarcza w sumie do rozwiązania sytuacji.

    > Niemniej jednak cala masa kierowcow zatrzymuje sie. Tylko z czego to
    > mialoby wynikac? Ustawodawca nie zapisal przeciez jasno, ze jak pieszy
    > jest na przejsciu lub w jego poblizu to trzeba sie bezwzglednie
    > zatrzymac. Zatem czemu sie zatrzymuja w absurdalnych sytuacjach
    > (mistrzostwem jest juz przejscie z wysepka, gdzie sa w sumie dwa
    > przejscia - a oni zatrzymuja si ejak pieszy jest jeszcze hen na tym
    > drugim przejsciu).

    Profilaktyka. Pewnie nie lubią zabijać i mają minutę w zanadrzu. To, że
    traktują to jak znak STOP zamiast UDZIEL (kielnia - A7) to już ich
    interpretacja. Mnie to specjalnie nie przeszkadza a jak jestem 10 w
    korku to nawet nie wiem o co chodzi.

    > Oczywiscie temat wzial sie stac, ze takie (jak sie zdaje) niewlasciwe
    > naduprzejme zachowanie kierowcow prowadzi do istotnych utrudnien w ruchu
    > w sytuacjach jego sporego natezenia.

    Niekoniecznie. Mniejsza prędkość czy zatrzymanie narzędzia zbrodni,
    mniej zabija :) Spokojnie można to odrobić, kiedy jest ograniczenie do
    50km/h a dopierdalają na prostej do 100km/h i brak radaru. Osobiście od
    lat uwzględniam średni CZAS przejazdu w mieście na poziomie 20km/h czyli
    20km jadę godzinę (w nocy kilka minut). Zwyczajnie, wyjeżdżam na tyle
    wcześniej, żeby dojechać na czas. Nie, nie spóźniam się.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2022-08-25 14:57:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Niespecjalnie mi to przeszkadza, kiedy pojazd przede mną się zatrzyma.
    > Głupie ale nie stwarza zagrożenia, bo stoi.

    Drzewa przy drodze a także zachodzące na nią też stoją.

> [...]
    > 20km jadę godzinę (w nocy kilka minut). Zwyczajnie, wyjeżdżam na tyle
    > wcześniej, żeby dojechać na czas. Nie, nie spóźniam się.

    Nie bardzo można odrobić. Trzeba zużyć znacznie więcej energii na
    dynamiczne przyspieszenie, którego skutkiem będzie późniejsze użycie
    hamulca. Przeciętny kierownik słabo to ogarnia bo nie ma elektryka i nie
    ogarnia, że ma wpływ na to ile pali jego bryka. W elektryku jakoś tak
    bardziej człowiek zastanawia się czemu ten zasięg jest taki a nie inny.