-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.n
etcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am
4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
for-mail
Date: Thu, 25 Aug 2022 03:12:14 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.13.0 Hamster/2.1.0.11
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Ustapienie pierwszenstwa pieszemu
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tdiasf$lnk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<62fda99e$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<tdkqhf$11pc3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
In-Reply-To: <tdkqhf$11pc3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 220824-0, 24.8.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 67
Message-ID: <6306cca0$0$6208$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 87.205.32.33
X-Trace: 1661389984 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 6208 87.205.32.33:61157
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4655
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2706534
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18.08.2022 o 09:42, mk4 pisze:
> On 2022-08-18 04:53, LordBluzg(R)?? wrote:
>> W dniu 17.08.2022 o 11:02, mk4 pisze:
>>> No wlasnie - co właściwie to oznacza obecnie - ustapienie
>>> pierwszenstwa pieszemu?
>>
>> Normalnie, widzisz, że che przełazić to hamujesz i wpuszczasz.
>> Problemem dla niektórych jest zwolnienie do prędkości, żeby mu to
>> umożliwić a nie zatrzymać. Ja nie mam z tym problemu. Gdzie masz problem?
>
> Biorac pod uwage to co napisales to chodzi o pojecie "umozliwic".
>
> Z moich obserwacji wynika, ze owo "umozliwienie" kierowcy wiaza z
> zatrzymaniem pojazdu. No i probuje dla tego zachowania znalezc
> odpowiednie umocowanie w przepisach - jak widac z marnym skutkiem.
Niespecjalnie mi to przeszkadza, kiedy pojazd przede mną się zatrzyma.
Głupie ale nie stwarza zagrożenia, bo stoi.
>
> Rzecz w tym, ze jest cala grupa przypadkow, gdzie nie zatrzymujac
> pojazdu nie zabieramy pieszemu mozliwosci przescia ani nie wymuszamy na
> nim pierwszenstwa - moze on dalej sie poruszac i (z pewnym jeszcze
> marginesem) nie ma kursu kolizyjnego z pojazdem.
Można go nawet zachęcić, żeby wypierdalał w podskokach :]
>
> Najczesciej jest to sytuacja w ktorej my przejezdzamy przed pieszym
> (technicznie jest jeszcz eopcja, gdzie przejezdzamy za nim). Pierwsza
> sytuacja moze wystapic jak pieszy zbliza sie do przejscia lub faktycznie
> na nie wchodzi a nawet jak jest juz na przejsciu. przykladowo pieszy
> wchodzi na jedzdnie z prawej strony a my jestesmy na trzecim pasie i
> spokojnie mozemy przejechac zanim pieszy do tego trzeciego pasa dotrze.
> Zatem w mysl przepisow nie ma tutaj wymuszenia (pieszy moze sobie isc i
> do niczego zlego nie dojdzie) wedle przepisow i przejscie jest mu
> umozliwione (poslugujac sie zwrotem, ktorego uzyles).
Uważam ich za zwierzęta i nie lubię zabijać. Ta minuta (60sek)
wystarcza w sumie do rozwiązania sytuacji.
>
> Niemniej jednak cala masa kierowcow zatrzymuje sie. Tylko z czego to
> mialoby wynikac? Ustawodawca nie zapisal przeciez jasno, ze jak pieszy
> jest na przejsciu lub w jego poblizu to trzeba sie bezwzglednie
> zatrzymac. Zatem czemu sie zatrzymuja w absurdalnych sytuacjach
> (mistrzostwem jest juz przejscie z wysepka, gdzie sa w sumie dwa
> przejscia - a oni zatrzymuja si ejak pieszy jest jeszcze hen na tym
> drugim przejsciu).
Profilaktyka. Pewnie nie lubią zabijać i mają minutę w zanadrzu. To, że
traktują to jak znak STOP zamiast UDZIEL (kielnia - A7) to już ich
interpretacja. Mnie to specjalnie nie przeszkadza a jak jestem 10 w
korku to nawet nie wiem o co chodzi.
>
> Oczywiscie temat wzial sie stac, ze takie (jak sie zdaje) niewlasciwe
> naduprzejme zachowanie kierowcow prowadzi do istotnych utrudnien w ruchu
> w sytuacjach jego sporego natezenia.
Niekoniecznie. Mniejsza prędkość czy zatrzymanie narzędzia zbrodni,
mniej zabija :) Spokojnie można to odrobić, kiedy jest ograniczenie do
50km/h a dopierdalają na prostej do 100km/h i brak radaru. Osobiście od
lat uwzględniam średni CZAS przejazdu w mieście na poziomie 20km/h czyli
20km jadę godzinę (w nocy kilka minut). Zwyczajnie, wyjeżdżam na tyle
wcześniej, żeby dojechać na czas. Nie, nie spóźniam się.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 25.08.22 14:57 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg