  • 41. Data: 2002-04-05 10:26:30
    Temat: Re: Usenet w portalu Gazeta.pl
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Michal Zalewski <l...@e...pl> wrote:
    > W takim przypadku, po co w ogole w jakikolwiek czytelny sposob przekazywac
    > IP w naglowkach postu? Idea polega na tym, zeby wiekszosc przypadkow spamu
    > lub glupich zachowan dalo sie obslugiwac bez przechodzenia przez abuse
    > danego serwera newsow. Oczywiscie jesli lubicie... ;-)

    No to w takim razie jaki problem filtrowac po tym naglowku?
    Zreszta w razie problemow zawsze mozna _zapytac_. Nie trzeba zgadywac.

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 42. Data: 2002-04-05 10:26:45
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Michal Zalewski <l...@e...pl> wrote:
    > Odnosze sie po prostu do pewnej czesci, ktore zapewne bedzie mozna tak
    > nazwac - spam i inne bzdury.

    Jest juz taka czesc? (spam znaczy sie)
    Jesli jest, to ja nic o tym nie wiem.

    > Zaraz, bo moze bredze. Czy n-p-h w postach wyslanych przez Wasz serwer
    > wskazuje na adres, z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest co
    > najwyzej kopia takiego samego naglowka z naglowkow HTTP? Czy nie? Jesli

    Nie.
    Poza tym mogles sobie sprawdzic, ze n-p-h nie ma [1]
    Poza tym uscislijmy 2 sprawy. Serwer to jedno, a interfejs WWW to drugie.

    > zwiekszacie zlozonosc proceduralna "dorywania spamerow" ;-) Poza tym,

    Marudzisz.

    > ciekawi mnie, co robicie z pierwotnym X-Forwarded-For z HTTP. Jesli jednak

    Wstawiamy w naglowek X-Fowarded-For :)

    > NNTP-Posting-Host to adres z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest

    Brawo.

    > kopiowany z naglowkow http, to uwazam, ze to rozsadne rozwiazanie i
    > wycofuje sie potulnie ;-)

    Wlasnie tak jest robione [1]

    [1] Oczywiscie tylko jesli mowimy o interfejsie WWW. W przypadku dostepu do
    serwera po NNTP nie ma problemu i to co powinno byc jest w n-p-h.

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 43. Data: 2002-04-05 21:12:39
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Przemysław Maciuszko wrote:

    > Jest juz taka czesc? (spam znaczy sie) Jesli jest, to ja nic o tym nie
    > wiem.

    A powiedzialem, ze jest? A wierzysz, ze nie bedzie?

    > Marudzisz.

    Zwiekszacie. Nie marudze, stwierdzam. Odpowiedz mi na jedno bardzo proste
    pytanie: po co? Po co postepowac niezgodnie z RFC? Czy jest taka
    zlozonoscia programistyczna uzycie NNTP-Posting-Host? Natomiast bardzo bym
    sie ucieszyl, gdybyscie do X-Forwarded-For wsadzali to, co bylo w tym polu
    w requescie HTTP ktory dostaliscie - wiec jesli ktos korzysta np z
    w3cache, mozna go latwo namierzyc.

    > Wstawiamy w naglowek X-Fowarded-For :)

    Czyli zaraz zaraz. Jesli nie ma X-Forwarded-For w naglowkach HTTP
    (przychodzacych do waszego systemu) to wsadzacie tam IP delikwenta, a
    jesli jest, to wsadzacie jego zawartosc?

    > Brawo.

    I nie mam tu na mysli adresu z ktorego Wasz interfejs WWW polaczyl sie do
    Waszego serwera newsow, na ten przyklad?=)

    > Wlasnie tak jest robione [1]

    Przed sekunda powiedziales, ze NNTP-Posting-Host nie ma? Cytuje: "Poza tym
    mogles sobie sprawdzic, ze n-p-h nie ma [1]". Owszem, caly czas mowie
    tylko i wylacznie o interfejsie WWW.

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/

  • 44. Data: 2002-04-06 15:21:52
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Michal Zalewski <l...@e...pl> wrote:
    > A powiedzialem, ze jest? A wierzysz, ze nie bedzie?

    Jesli bedzie, to bedziemy z tym walczyc.

> [...]
    > sie ucieszyl, gdybyscie do X-Forwarded-For wsadzali to, co bylo w tym polu
    > w requescie HTTP ktory dostaliscie - wiec jesli ktos korzysta np z

    No toc przeciez tak napisalem. Wsadzamy w naglowek X-Forwarded-For to co
    przychodzi w odpowienim naglowku HTTP.

    > Czyli zaraz zaraz. Jesli nie ma X-Forwarded-For w naglowkach HTTP
    > (przychodzacych do waszego systemu) to wsadzacie tam IP delikwenta, a
    > jesli jest, to wsadzacie jego zawartosc?

    Argh. Adres klienta laczacego sie przez interfejs WWW jest w naglowku
    (artykulu) X-Fowarded-For.

> [...]

    > Przed sekunda powiedziales, ze NNTP-Posting-Host nie ma? Cytuje: "Poza tym
    > mogles sobie sprawdzic, ze n-p-h nie ma [1]". Owszem, caly czas mowie

    No to czemu w pierwszym swoim artykule pisales o "smieciach wchodzacych
    przez _serwer_ Gazety"? :)
    Serwer to takze dostep NNTP. Zdaje sie o tym zapomniales.
    Podsumowujac dyskusje:
    1. Jesli ktos laczy sie poprzez NNTP, to jego adres jest w N-P-H
    2. Jesli ktos laczy sie poprzez HTTP, to jego adres jest w X-Forwarded-For.

    FUT na (oby nie) dalsza dyskusje :)

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 45. Data: 2002-04-07 06:07:53
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <0t3cae8b44i339an3e8%sal@virgin.gazeta.pl>,
    Przemysław Maciuszko wrote:

    a]
    > No toc przeciez tak napisalem. Wsadzamy w naglowek X-Forwarded-For to co
    > przychodzi w odpowienim naglowku HTTP.

    b]
    > Argh. Adres klienta laczacego sie przez interfejs WWW jest w naglowku
    > (artykulu) X-Fowarded-For.
    > 2. Jesli ktos laczy sie poprzez HTTP, to jego adres jest w X-Forwarded-For.

    Widzę sprzeczność pomiędzy a] i b].
    W dodatku jeśli prawdą jest a] oznacza to, że można
    postować anonimowo lub nawet podszywając się pod kogoś - ustawiając
    po prostu odpowiednio nagłówki HTTP.

    --c

  • 46. Data: 2002-04-08 22:21:45
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

> [...]
    > W dodatku jeśli prawdą jest a] oznacza to, że można
    > postować anonimowo lub nawet podszywając się pod kogoś - ustawiając

    I to jest właśnie to, czego się obawiałem. Że klient może sobie wpisać
    w odpowiednie pole np. mail.whitehouse.gov (a raczej odpowiedni IP-ek),
    a serwer Gazety potulnie to przełknie. To co, może zacznę pisać do Gazety
    jako George Bush?

    --
    _ _ _| _o _
    / |/ \/ ||/ |/

  • 47. Data: 2002-04-09 01:35:05
    Od: "Usenet Gazeta.pl" <u...@N...poczta.gazeta.pl>

    Godryk <f...@s...com.au> napisał(a):

> [...]
    > w odpowiednie pole np. mail.whitehouse.gov (a raczej odpowiedni IP-ek),
    > a serwer Gazety potulnie to przełknie. To co, może zacznę pisać do Gazety

    Spróbuj.

  • 48. Data: 2002-04-10 22:05:09
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    Usenet Gazeta.pl <u...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:

    > Spr?buj.

    Chyba sie udalo:

    <a92bf2$69i$1@news.gazeta.pl>

    ?

    Pozdrawiam,
    JKB

  • 49. Data: 2002-04-11 06:39:08
    Od: "Westbam" <w...@n...art.pl>

    Użytkownik "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    Gazety

    > Chyba sie udalo:
    >
    > <a92bf2$69i$1@news.gazeta.pl>
    >
    > ?
    >

    > Pozdrawiam,
    > JKB

    Oczywiscie, ze sie udalo bo niby dlaczego mialoby sie nie udac.
    Moim zdaniem jezeli ktos laczy sie poprzez HTTP, to owszem jego adres
    powinien ladowac w X-Forwarded-For ale tez adres IP maszyny, z ktorej
    przychodzi ten naglowek powinien pojawiac sie w N-P-H. Jak wiadomo oszukanie
    takiego naglowka X-Forwarded-For jest mozliwe glownie osobom majacym dostep
    administracyjny do serwerow w3cache, z ktorych przychodza.
    Jak narazie ani serwis news Onetu ani Gazety tak nie robi.

    --
    pozdr.
    westbam(at)net(dot)art(dot)pl

  • 50. Data: 2002-04-11 07:24:05
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Westbam <w...@n...art.pl> wrote:
    > powinien ladowac w X-Forwarded-For ale tez adres IP maszyny, z ktorej
    > przychodzi ten naglowek powinien pojawiac sie w N-P-H. Jak wiadomo oszukanie

    Znaczy np. adres w3cache'a?
    Co to zmieni?

    --
    Przemyslaw Maciuszko