  • Data: 2011-10-09 20:41:54
    Temat: Re: Urządzenie do lutowania zanurzeniowego
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Robbo wrote:

    > Robimy urządzenia dla przemysłu ciężkiego; pracują często w silnym polu
    > elektromagnetycznym. Nie jest tego na tyle dużo, żeby zlecać montaż
    > maszynowy. Dlatego lutujemy sami. Już nie młody wiek i problemy z dobrym
    > widzeniem są przeszkodą, żebyśmy lutowali SMD. Drugą (może ważniejszą)
    > przeszkodą jest przyzwyczajenie.

    Pewnie, że ważniejszą. Jakieś 3-4 lata temu praktycznie przestałem używać
    montażu przewlekanego, też dla prototypów. Po pierwsze ICków przewlekanych
    już prawie nie dostaniesz, po drugie jest szybciej, a po trzecie mamy
    mikroskopy :-). Ja mam co prawda jeszcze conieco do renty (choć nie za
    dużo), ale kolega ma ponad 60 lat i lutuje SMD z przyjemnością. Tylko przy
    0201 luzem (znaczy bezpośrednio do drutów AWG38, bez płytki) trochę mu było
    niemiło. Standardowo używamy 0603, w porywach 0402.

    Waldek