  • 11. Data: 2012-06-18 18:52:41
    Temat: Re: Urząd Skarbowy, a koszt oprogramowania sterującego maszyną
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Przypuszczam, że za 'płatnika' wydusili więcej od ZUSu.

    Energetyka.
    K.

  • 12. Data: 2012-06-18 19:09:49
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 18:52:41 +0200, John Smith napisał(a):

    > Energetyka.
    > K.

    Taki SAP dla Goldman Sachs mogłby kosztować 100 razy tyle.:P

  • 13. Data: 2012-06-18 19:10:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Słyszałem o fakturze na trzy miliony złotych za oprogramowanie. To jak
    > do tej pory rekord.
    > Niektóre programy typu CAD, Matlab w wersjach sieciowych kosztują ponad
    > 100 tys. zł.

    Po prostu urzędnik, który w życiu widział tylko windowsa nie jest w
    stanie zrozumieć, że czasami ktoś potrzebuje programu pisanego od zera, np.
    do sterowania produkcją i to nie może kosztować tyle co windows XP
    sprzedawany w milionach egzemplarzy.

  • 14. Data: 2012-06-18 19:36:31
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 19:10:58 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > stanie zrozumieć, że czasami ktoś potrzebuje programu pisanego od zera, np.
    > do sterowania produkcją i to nie może kosztować tyle co windows XP

    Tak właśnie jest.
    Swego czasu, około 1990 roku firma, w której pracowałem za samo
    oprogramowanie zapłaciła $1 000 000. Jakieś 2x tyle za sprzęt.
    No ale to nie była piekarnia.;)

  • 15. Data: 2012-06-18 20:37:15
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Taki SAP dla Goldman Sachs mogłby kosztować 100 razy tyle.:P

    Znajomy, który jest konstruktorem maszyn coś mi kiedyś mówił, ile kosztowało
    oprogramowanie do projektowania np. takiego Airbusa A800. Ale mi się od tych
    zer w głowie stos przepełnił i już nawet nie pamiętam, ile to było kasy :)

  • 16. Data: 2012-06-18 20:44:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Przypuszczam, że za 'płatnika' wydusili więcej od ZUSu.

    To ZUS, a kontrola była z US. Im trzeba było przypomnieć zakup komputerów
    od firmy Bull. Komputery zamówiono, ministerstwo finansów za nie zapłaciło,
    a producent dostarczył sprzęt do urzędów. Tyle że bez oprogramowania. Bo
    oprogramowania nie zamówiono -- to *planowano* zrobić w ciągu najbliższych
    *kilku lat*. W końcu nic z tego nie wyszło, a sprzęt trzeba było posłać
    na złom.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2012-06-18 21:40:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 20:37:15 +0200, Robbo napisał(a):

> [...]
    > zer w głowie stos przepełnił i już nawet nie pamiętam, ile to było kasy :)

    Oszczedzali i zle sie to dla nich skonczylo :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-06-18 21:42:13
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > bo oni są przyzwyczajeni,
    > że programy to kosztują 300 - 500 złotych.

    To i tak niezle, jakby sie dowiedzieli ile kosztuje taki Windows na
    gieldzie, to by Billa Gatesa z torbami puscili, bo dran oszukuje
    sprzedajac 10 razy drozej. A nasi dzielni urzednicy juz niejednego
    takiego cwaniaka udupili.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2012-06-19 00:01:23
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > jest kwota wyższa, bo dostaną wyższy podatek. Ktoś bardziej doświadczony
    > z Was ma pomysł, o co mogło chodzić?

    Zawyżanie kosztów.
    Przem

  • 20. Data: 2012-06-19 00:26:24
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-18 17:15, Robbo pisze:
> [...]
    > podatku), czy nie? A poza tym, dla nich to chyba powinno być lepiej, że
    > jest kwota wyższa, bo dostaną wyższy podatek. Ktoś bardziej doświadczony

    Nie znasz wielu mechanizmów oszukiwania fiskusa, więc wydaje ci się
    absurdalne. Ale wystarczy, że dostawcą oprogramowania jest
    "zaprzyjaźniona" firma ryczałtowa i zawyżając fakturę transferuje się
    zyski do niej oszczędzając znacznie na podatku. Takich myków jest pewnie
    dużo, wiec urzędnik doszukuje się tu przekrętu.

    --
    pozdrawiam
    MD