-
X-Received: by 10.140.101.13 with SMTP id t13mr39040qge.14.1416598417943; Fri, 21 Nov
2014 11:33:37 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.101.13 with SMTP id t13mr39040qge.14.1416598417943; Fri, 21 Nov
2014 11:33:37 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!h15no5198009igd.0!news-out.google.com!w7ni319qay.0!nntp.google.com!s7no937
566qap.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 21 Nov 2014 11:33:37 -0800 (PST)
In-Reply-To: <m4kutn$pgs$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.89.188.11;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 85.89.188.11
References: <m4g38t$ssd$1@node2.news.atman.pl> <m4kutn$pgs$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: Uruchamianie gaźnikowca
From: k...@g...com
Injection-Date: Fri, 21 Nov 2014 19:33:37 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 3624
X-Received-Body-CRC: 40892636
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2550145
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 20 listopada 2014 15:47:20 UTC+1 użytkownik Leszek Kowalski napisał:
> Użytkownik "ToM" <t...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości
> news:m4g38t$ssd$1@node2.news.atman.pl...
> > hej,
> >
> > Jest sobie Hyundai Pony '91 z silnikiem benzynowym 1.5 na gaźniku (silnik
> > ponoć Mistubishi).
> > Jak powinno się uruchamiać takie coś np po nocy? Ssanie jest ręczne
> > (dźwignia). Autko zagazowane a instalacja gazowa ma niecałe pół roku, z
> > regulacją na śrubie. Brak automatyki przełączania benzyna-gaz.
>
> Ja przy okazji dyskusji o gaźnikowcach....
> Czy przy jeździe na biegu bez wciskania gazu podawane jest paliwo do
> cylindrów?
> Przy wtrysku to wiadomo, że paliwo jest odcinnane. Przy gaźniku słyszałem o
> elektrozaworze który również odcina paliwo, ale na jakiej zasadzie on
> działa? Dodatkowy czujnik położenia przepustnicy i elektrozawór? Wiele też
> pewnie zależy od gaźnika.
>
> W swojej Fieście 1.1 mam wrażenie, że przy jeździe z górki na luzie mamy
> mniejsze spalanie niż przy jeździe na biegu (wiadomo, większe obroty -
> więcej paliwa wpada do cylindrów). Żadnych czujników przy gaźniku nie widzę
> i raczej paliwo przy puszczonym pedale gazu jest podawane do cylindrów.
> Przepustnica też nie jest idealnie zamknięta, bo trzeba utrzymać przecież
> wolne obroty (regulowane śrubą bezpośrednio na przepustnicy - nie ma żadnych
> "bajpasów")
>
> --
> pozdrawiam
> Leszek Kowalski
Jest podawane paliwo. W całym bilansie paliwowym uwzględniane jest to co leci przez
dyszę wolnych obrotów. Zaworek elektromagnetyczny na dyszy wolnych obrotów ma na celu
odcięcie paliwa po wyłączeniu zapłonu, żeby do samozapłonu nie dochodziło. Inna jest
technika jazdy. Z wtryskiem wyhamowuje się na biegu a z gaźnikiem na luzie albo z
wciśniętym sprzęgłem. Wylot mieszanki dla wolnych obrotów znajduje się pod
przepustnicą i hamowanie silnikiem niepotrzebnie zużywa paliwo. Tak jest w typowych
gaźnikach. Oczywiście są i bardzo rozbudowane gaźniki nazwane przez JF komputerami
analogowymi. Ale takich gaźników w normalnych samochodach nie było za dużo. Są
gaźniki na przykład współpracujące z sondą lambda.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=