eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUruchamianie gaźnikowcaRe: Uruchamianie gaźnikowca
  • Data: 2014-11-21 20:33:37
    Temat: Re: Uruchamianie gaźnikowca
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 20 listopada 2014 15:47:20 UTC+1 użytkownik Leszek Kowalski napisał:
    > Użytkownik "ToM" <t...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości
    > news:m4g38t$ssd$1@node2.news.atman.pl...
    > > hej,
    > >
    > > Jest sobie Hyundai Pony '91 z silnikiem benzynowym 1.5 na gaźniku (silnik
    > > ponoć Mistubishi).
    > > Jak powinno się uruchamiać takie coś np po nocy? Ssanie jest ręczne
    > > (dźwignia). Autko zagazowane a instalacja gazowa ma niecałe pół roku, z
    > > regulacją na śrubie. Brak automatyki przełączania benzyna-gaz.
    >
    > Ja przy okazji dyskusji o gaźnikowcach....
    > Czy przy jeździe na biegu bez wciskania gazu podawane jest paliwo do
    > cylindrów?
    > Przy wtrysku to wiadomo, że paliwo jest odcinnane. Przy gaźniku słyszałem o
    > elektrozaworze który również odcina paliwo, ale na jakiej zasadzie on
    > działa? Dodatkowy czujnik położenia przepustnicy i elektrozawór? Wiele też
    > pewnie zależy od gaźnika.
    >
    > W swojej Fieście 1.1 mam wrażenie, że przy jeździe z górki na luzie mamy
    > mniejsze spalanie niż przy jeździe na biegu (wiadomo, większe obroty -
    > więcej paliwa wpada do cylindrów). Żadnych czujników przy gaźniku nie widzę
    > i raczej paliwo przy puszczonym pedale gazu jest podawane do cylindrów.
    > Przepustnica też nie jest idealnie zamknięta, bo trzeba utrzymać przecież
    > wolne obroty (regulowane śrubą bezpośrednio na przepustnicy - nie ma żadnych
    > "bajpasów")
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > Leszek Kowalski

    Jest podawane paliwo. W całym bilansie paliwowym uwzględniane jest to co leci przez
    dyszę wolnych obrotów. Zaworek elektromagnetyczny na dyszy wolnych obrotów ma na celu
    odcięcie paliwa po wyłączeniu zapłonu, żeby do samozapłonu nie dochodziło. Inna jest
    technika jazdy. Z wtryskiem wyhamowuje się na biegu a z gaźnikiem na luzie albo z
    wciśniętym sprzęgłem. Wylot mieszanki dla wolnych obrotów znajduje się pod
    przepustnicą i hamowanie silnikiem niepotrzebnie zużywa paliwo. Tak jest w typowych
    gaźnikach. Oczywiście są i bardzo rozbudowane gaźniki nazwane przez JF komputerami
    analogowymi. Ale takich gaźników w normalnych samochodach nie było za dużo. Są
    gaźniki na przykład współpracujące z sondą lambda.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: