-
21. Data: 2013-04-25 17:48:46
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-25 13:36, h.w.d.p. pisze:
>> No, a rano na zimnym zapala od strzału.
>
> no wlasnie tak to sie objawia
Ciekawe :) Wyczytałeś to w internecie?
> i na tym zakoncze dyskusje ze znafcami.
Nie no, daj spokój - znafcą to Ty tutaj jesteś.
Ciekawe tylko jak wyjaśnisz fakt, że zimą temat się w zasadzie nie
objawia (a wtedy stan rozrusznika i połączeń ma zasadnicze znaczenie),
ale np. latem świetnie. Ba, te 1,5-2 sekundy potrafią się wydłużyć
sporo i jakoś rozrusznik świetnie sobie radzi. Szkoda, że silnik
nie zawsze chce 'załapać'. Absurdalne już jest to, że przy w teorii
w pełni sprawnym silniku (i osprzęcie) w mrozy odpalał bez problemu,
ale latem przy wysokich temperaturach (i gorącym silniku) czasem
bywało tak, że odpalał jakby świece nie działały :) Upierdliwość
zauważalna, ale niestety nie na tyle powtarzalna, by serwis potrafił
to jednoznacznie i skutecznie usunąć. Żadna 'magia' nie pomagała.
Cuda na kiju, wygląda dobrze, a tu parę dni później zatrzymuje się
człowiek po przysłowiowe 'fajki', wraca i 'motor' jakiś oporny do
współpracy.
> jak nie wierzysz to sobie pogoogluj.
Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)
-
22. Data: 2013-04-25 18:33:35
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-04-25, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
>
> Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
> I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli
> musiałbym inwestować?
>
Dowie sie czy czujnik dziala poprawnie. Porownac z charakterystyka od
producenta. Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre? Multimetr
mu sie przyda pewnie jeszcze nie raz.
--
Artur
ZZR 1200
-
23. Data: 2013-04-25 18:34:59
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
> Witam,
>
> Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
> Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
> sekundy i sie kreci.
> Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
> uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
> zakrecic.
Stawiam na pompę wtryskową. Możliwe że traci ciśnienia gdy jest gorąca.
Szybki i prosty test.
Miej przy sobie bańkę 5 litowa zimnej wody. Jak będziesz odpalał na
ciepłym, przed odpaleniem słodź pompę wtryskowa ta wodą i zobacz jaki
będzie efekt przy odpalaniu.
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl
-
24. Data: 2013-04-25 18:53:19
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:klblsu$9i0$...@n...news.atman.pl...
> On 2013-04-25, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
>>
>> Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
>> I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli
>> musiałbym inwestować?
>>
> Dowie sie czy czujnik dziala poprawnie.
Jakim cudem, skoro nawet nie wiem gdzie jest taki czujnik, oraz czym
odróżnić "poprawnie" od "niepoprawnie"?
> Porownac z charakterystyka od
> producenta.
A mnie skąd ją wziąć?
>Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre?
Nawet mi to do głowy nie przyszło.
-
25. Data: 2013-04-25 20:14:58
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>
"mk4" <m...@d...nul> schrieb im Newsbeitrag
news:kl98br$tee$1@node2.news.atman.pl...
> Witam,
>
> Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
> Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
> sekundy i sie kreci.
> Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
> uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
> zakrecic.
>
> Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
> Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?
>
> PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie jesli
> pytanie nie trzyma poziomu ;)
>
Ile naprawde przejechane? Bo w mojej Sierze to tloki juz prawie luzem lataly
w zylindrach i jak zimny byl to zapalal od pokrecenia. A cieply chechlal i
chechlal bo cisnienie sie "rozchodzilo".
-
26. Data: 2013-04-25 20:31:40
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
> Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
> warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
> niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)
ziew.
ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w
smarach. no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza
skroic 4x wiecej.
-
27. Data: 2013-04-26 08:04:11
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-04-25 20:31, h.w.d.p. pisze:
>> Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
>> warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
>> niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)
>
> ziew.
Na zdrowie.
> ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w
> smarach.
To widać - pomaga? :)
> no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza
> skroic 4x wiecej.
Przy wiedzy wziętej z googla (co prezentujesz) to fakt, klient
zapłaci 4x więcej, a efekt będzie tylko w kieszeni :>
-
28. Data: 2013-04-26 10:24:20
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-04-26 08:04, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2013-04-25 20:31, h.w.d.p. pisze:
>>> Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
>>> warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
>>> niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)
>>
>> ziew.
>
> Na zdrowie.
>
>> ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w
>> smarach.
>
> To widać - pomaga? :)
>
>> no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza
>> skroic 4x wiecej.
>
> Przy wiedzy wziętej z googla (co prezentujesz) to fakt, klient
> zapłaci 4x więcej, a efekt będzie tylko w kieszeni :>
>
>
To tak żeby już ukrócić spory:
Wszyscy mają część racji, zdychający rozrusznik, zdychający aku,
zdychające przewody, zdychająca sekcja wysokociśnieniowa pomy, padnięty
czujnik temp paliwa, wszystko składa sie na całość ale główną podwaliną
tego problemu jest taka mapka siedząca w sterowniku:
http://img5.imageshack.us/img5/8653/mapacm.png
--
Pozdrawiam
Lewis
-
29. Data: 2013-04-26 18:57:40
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-26 10:24, Lewis pisze:
(...)
> To tak żeby już ukrócić spory:
> Wszyscy mają część racji, zdychający rozrusznik, zdychający aku,
> zdychające przewody, zdychająca sekcja wysokociśnieniowa pomy, padnięty
> czujnik temp paliwa, wszystko składa sie na całość ale główną podwaliną
> tego problemu jest taka mapka siedząca w sterowniku:
>
> http://img5.imageshack.us/img5/8653/mapacm.png
W kwestiach błędów w sofcie wspominałem na samym początku tej
dyskusji i gdyby to miała byś prawda, to w samochodach względnie
nowych i o małym przebiegu to by operacja modyfikacji softu
była skuteczna w znakomitej większości wypadków. Niestety, to
tylko pobożne życzenie właściciela czy serwisu :>