  • 11. Data: 2013-04-25 08:31:58
    Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    news:5178351d$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...

    > A to samo w benzyniaku?

    Trzeba też sprawdzić czy wtryski nie leją zamknięte

    Łukasz

  • 12. Data: 2013-04-25 09:26:34
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-25 01:45, Tomasz Pyra pisze:

    > No i jak będzie bez kozery pińcet om... To co? :)
    >
    > Przynajmniej jakieś dane referencyjne trzeba mieć.
    > Do tego mierzyć na pinach komputera (co by przy okazji wiązkę
    > skontrolować).

    Napisałem że najlepiej dotrzeć do takich właśnie danych. Wstępnie
    sprawdzi czy wartości są w miarę ok czy całkowicie od czapy - prawda?
    Owszem najlepiej od razu na wiązce od kompa ale to już raczej nie zrobi
    wnioskując po tym co pisze więc po co opisywać procedury i szukać
    schematów wiązki ECU?

    > A najlepiej to dobrać się do procedur serwisowych tego sterownika (bo to
    > jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to będzie takie tam
    > poruszanie się po omacku.

    Sam chyba tego nie sprawdzi a ktoś kumaty sam będzie to wiedział.

    > Bo tak to multimetrem na ślepo to rzadko udaje się dość o co chodzi - jak
    > się coś przepaliło albo zwarło to można szukać. Ale te czujniki to raczej
    > lubią tak że im się zakres przestawi, albo coś.

    No i jak na ciepłym wyskoczy +2kOhm to wiedz że coś sie dzieje...

    Lewis

  • 13. Data: 2013-04-25 09:29:38
    Od: marsel <marcin@pl>

    Długo walczyłem z takim objawem w swoim TDI, komputery i diagnostyka
    żadnego błędu nie pokazywały a gorący silnik trzeba było kręcić czasem
    nawet 2-3 sekundy.
    Proponowano mi przeprogramowanie, wymianę pompy wtryskowej, wtrysków i
    różne cuda.
    Stwierdziłem, że co dam radę sam zdiagnozować/wymienić to zrobię, a
    potem będę wymieniał najwyżej te najdroższe i najpoważniejsze podzespoły.
    Wymiana akumulatora, czujników temp., świec żarowych i ich przekaźnika
    nie pomogła.
    W desperacji dobrałem się do rozrusznika, i on okazał się też sprawny,
    ale przy jego demontażu i montażu znalazłem usterkę.
    Kabel masowy między akumulatorem a silnikiem okazał się być tą
    przyczyną, a dokładnie skorodowana końcówka tego kabla miała kiepski
    styk ze śrubą na bloku silnika. Przeczyściłem, posmarowałem wazeliną i
    jak ręką odjął, gorący silnik uruchamia się jak za dawnych czasów.
    Spróbuj, a nuż to będzie to.

  • 14. Data: 2013-04-25 09:47:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Apr 2013 20:30:18 +0200, mk4

    > Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?

    Normalne raczej nie jest. Ale jest dosyć pospolite. Sporo użytkowników
    Mazdy boryka się podobnym problemem. Podejrzenia co do elementów są, ale
    nie sa pewne. Jednym pomaga wymiana zaworu SCV, innym nie.

    Ja także, co więcej, jak zduszę przez przypadek auto na drodze i próbuję je
    szybko uruchomić, to nie dosyć że silnik nie zaskoczy, to jeszcze mi
    całkowicie się system resetuje (łącznie ze zresetowanie radia, zmieniarka
    zaczyna mielić płytami) tak jakbym miał padnięty aku -- ale akumulator jest
    sprawny, nowy. Próbuję odpalić szybko ponownie i nie zaskoczy za cholerę.
    Odczekam te 10 sekund i odpala normalnie. Dziwy jakieś, ale poległem na
    szukaniu przyczyny.

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2013-04-25 12:01:04
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
    > Witam,
    >
    > Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
    > Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
    > sekundy i sie kreci.
    > Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
    > uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
    > zakrecic.
    >
    > Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
    > Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?
    >
    > PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
    > jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)

    Kąt wtrysku do ustawienia. Podpiąć auto pod VAG'a i do dzieła...

  • 16. Data: 2013-04-25 13:17:54
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
    > Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

    zbyt niska predkosc obrotowa. czyli prosto mowiac rozrusznik sie konczy
    lub jego polaczenia. i nie sluchaj tego pierdolenia i zaworach,
    diagnostykach itp farmazonach domoroslych forumowiczow fanatykow marki :)

  • 17. Data: 2013-04-25 13:24:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-25 13:17, h.w.d.p. pisze:

    > zbyt niska predkosc obrotowa. czyli prosto mowiac rozrusznik sie konczy
    > lub jego polaczenia.

    No, a rano na zimnym zapala od strzału.

    > i nie sluchaj tego pierdolenia i zaworach,
    > diagnostykach itp

    Zapomniałeś o 'kącie wtrysku do ustawienia' - dla ułatwienia napiszę,
    że nic się nie poprawiało po tej operacji.

    > farmazonach domoroslych forumowiczow fanatykow marki :)

    Tak, należy posłuchać specjalisty :>

  • 18. Data: 2013-04-25 13:36:45
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > No, a rano na zimnym zapala od strzału.

    no wlasnie tak to sie objawia i na tym zakoncze dyskusje ze znafcami.
    jak nie wierzysz to sobie pogoogluj.

  • 19. Data: 2013-04-25 16:58:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar
    > rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)

    Pytałem kto ten czujnik znajdzie.
    Jedyne piny do jakich mogę coś przyłożyć to te w usb, bo przynajmniej je
    widać bez problemu.
    Ale w Lancii będzie ciężko, bo usb nie posiada. ;-)

    Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
    I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli
    musiałbym inwestować?

  • 20. Data: 2013-04-25 17:08:48
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-04-25 13:17, h.w.d.p. pisze:
    domoroslych forumowiczow fanatykow marki :)

    Rozumiem, że ty jesteś w pełni profesjonalnym forumowiczem? ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm