-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a0ebd6d$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5a102382$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<1u5yodgrlposm$.1xd0hmlbb6olk.dlg@40tude.net>
<5...@g...com>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Sat, 18 Nov 2017 21:17:12 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: base64
Lines: 60
Message-ID: <5a109549$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.79.44
X-Trace: 1511036233 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5142 178.42.79.44:60578
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 549597868
X-Received-Bytes: 5713
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619198
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-18 o 18:43, Zenek Kapelinder pisze:
> A gdzie masz wieksze koszty przy dostawczaku z dizlem? Skrzynia biegow w
elektrycznym bedzie bo musi byc. Inna sprawa ze skrzynie biegow w dostawczakach to
raczej wieczne sa. Zawieszenie to samo co w spalinowym bedzie w elektrycznym. W
masterze mam silnik 2,5 litra. W osobowych tez silniki o takich pojemnosciach
wystepuja. Tylko silnika ze skrzynia z mojego mastera do osobowego nie zmiescisz bo
to wielkie bydle. Niecale 500 tysiecy ma zrobione wedlug licznika i wszyscy mowia ze
tak polowe przebiegu zrobil. Na trasie zaladowany pali z 9 litrow w miescie ile mu
naleje. Co tam ma sie popsuc. Pasek rozrzadu co sto tysiecy. Swiece zarowe po 25
zlotych sztuka. Wydech mam juz cienki. Ale od nowosci jest i ma prawo byc cienki.
Ktos dobrze napisal. Firmy kupuja dostawczaki do pracy a nie dla szpanu. Jesli
przejechanie kilometra lacznie z amortyzacja elektrykiem bedzie drozsze o grosz to go
nie kupia. Elektryk zeby zrobil sie popularny musi generowac koszt przejechania
kilometra, lacznie z amortyzacja, nizszy o 30% od spalinowego. Proponowal bym jeszcze
zauwazyc ze w tej chwili prad objety jest akcyza jak dla gospodarstw domowych i firm.
W paliwach sluzacych do wykorzystania w transporcieakcyza jest duzo wyzsza. Wystarczy
w ustawie dokonac zmiany z paliwa na nosniki i sie z dnia na dzien prad robi
drozszy. Od nowego roku w plynach do papierosow na baterie bedzie akcyza, 50 gr do
mililitra. To jak sie po drobne rzad schylil zeby podniesc to i w pradzie do
samochodow tez bedzie. I ciagle jakies barany opowiadaja bajki jakie jezdzenie
elektrykiem tanie, ze sto kilometrow za cztery zlote da sie przejechac. Za cztery
zlote w nocy mozna kupic w taniej taryfie z z dwanascie kilowatogodzin. Juz czuje jak
to wystarczy na przejechanie dostawczakiem stu kilometrow. A jak to izoterma bedzie z
lodowka to sam agregat potrzebuje latem sporo kilowatow. To moze dwusuwowy silnik
domontowac zeby go zasilal? Polska nie Hawaje i przez pol roku trzeba sie w
samochodzie grzac. Przecietna nagrzewnica w dostawczaku do przewozenia towarow ma z
10kW. Skad te kilowaty z akumulatorow brac?
>
Nie oznacza to, że Ursus Elvo ma zastąpić wszystkie dostawcze auta,
jakie funkcjonują. Ma być stosowany tam, gdzie spalinowym nie wolno lub
wkrótce nie będzie wolno wjechać. A co do prądu - wczoraj czy
przedwczoraj czytałem, że rząd - właściciel największych spółek
energetycznych - chce wprowadzić istotnie tańszą taryfę nocną na prąd,
po to, aby rozruszać rynek elektryków.
http://energetyka.wnp.pl/w-nocy-ma-byc-tansza-energi
a-do-ogrzewania-i-ladowania-pojazdow-elektrycznych,3
10889_1_0_0.html
Nie twierdzę, że to się wszystko musi udać, ale może. Z kolei niektóre
dywagacje przypominają mi anegdotę sprzed 150 lat, kiedy to głowiono
się, jak to Paryż utonie w końskim gównie w ciągu najbliższych 30 lat.
Nie przewidzieli samochodu. A dziś już Toyota proponuje dwukrotnie
wydajniejsze akumulatory ze stałym elektrolitem, za chwilę pojawią się
nowe rozwiązania. Samochody zapewne dostaną silniki w piastach -
odpadnie w zasadzie większość mechaniki.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.17 22:00 Budzik
- 18.11.17 22:04 Zenek Kapelinder
- 18.11.17 22:32 Tomasz Pyra
- 18.11.17 23:13 Zenek Kapelinder
- 19.11.17 00:57 Kaczin
- 19.11.17 08:00 Budzik
- 19.11.17 08:00 Budzik
- 19.11.17 21:07 J.F.
- 19.11.17 22:21 Zenek Kapelinder
- 19.11.17 22:31 Robert Wańkowski
- 19.11.17 23:00 Budzik
- 19.11.17 23:11 cef
- 19.11.17 23:51 Zenek Kapelinder
- 20.11.17 08:15 cef
- 20.11.17 09:54 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=