eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUrsus pokazał elektryczną niewielką furgonetkęRe: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5a0ebd6d$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5a102382$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <1u5yodgrlposm$.1xd0hmlbb6olk.dlg@40tude.net>
    <5...@g...com>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sat, 18 Nov 2017 21:17:12 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: base64
    Lines: 60
    Message-ID: <5a109549$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.79.44
    X-Trace: 1511036233 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5142 178.42.79.44:60578
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 549597868
    X-Received-Bytes: 5713
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619198
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-11-18 o 18:43, Zenek Kapelinder pisze:
    > A gdzie masz wieksze koszty przy dostawczaku z dizlem? Skrzynia biegow w
    elektrycznym bedzie bo musi byc. Inna sprawa ze skrzynie biegow w dostawczakach to
    raczej wieczne sa. Zawieszenie to samo co w spalinowym bedzie w elektrycznym. W
    masterze mam silnik 2,5 litra. W osobowych tez silniki o takich pojemnosciach
    wystepuja. Tylko silnika ze skrzynia z mojego mastera do osobowego nie zmiescisz bo
    to wielkie bydle. Niecale 500 tysiecy ma zrobione wedlug licznika i wszyscy mowia ze
    tak polowe przebiegu zrobil. Na trasie zaladowany pali z 9 litrow w miescie ile mu
    naleje. Co tam ma sie popsuc. Pasek rozrzadu co sto tysiecy. Swiece zarowe po 25
    zlotych sztuka. Wydech mam juz cienki. Ale od nowosci jest i ma prawo byc cienki.
    Ktos dobrze napisal. Firmy kupuja dostawczaki do pracy a nie dla szpanu. Jesli
    przejechanie kilometra lacznie z amortyzacja elektrykiem bedzie drozsze o grosz to go
    nie kupia. Elektryk zeby zrobil sie popularny musi generowac koszt przejechania
    kilometra, lacznie z amortyzacja, nizszy o 30% od spalinowego. Proponowal bym jeszcze
    zauwazyc ze w tej chwili prad objety jest akcyza jak dla gospodarstw domowych i firm.
    W paliwach sluzacych do wykorzystania w transporcieakcyza jest duzo wyzsza. Wystarczy
    w ustawie dokonac zmiany z paliwa na nosniki i sie z dnia na dzien prad robi
    drozszy. Od nowego roku w plynach do papierosow na baterie bedzie akcyza, 50 gr do
    mililitra. To jak sie po drobne rzad schylil zeby podniesc to i w pradzie do
    samochodow tez bedzie. I ciagle jakies barany opowiadaja bajki jakie jezdzenie
    elektrykiem tanie, ze sto kilometrow za cztery zlote da sie przejechac. Za cztery
    zlote w nocy mozna kupic w taniej taryfie z z dwanascie kilowatogodzin. Juz czuje jak
    to wystarczy na przejechanie dostawczakiem stu kilometrow. A jak to izoterma bedzie z
    lodowka to sam agregat potrzebuje latem sporo kilowatow. To moze dwusuwowy silnik
    domontowac zeby go zasilal? Polska nie Hawaje i przez pol roku trzeba sie w
    samochodzie grzac. Przecietna nagrzewnica w dostawczaku do przewozenia towarow ma z
    10kW. Skad te kilowaty z akumulatorow brac?
    >

    Nie oznacza to, że Ursus Elvo ma zastąpić wszystkie dostawcze auta,
    jakie funkcjonują. Ma być stosowany tam, gdzie spalinowym nie wolno lub
    wkrótce nie będzie wolno wjechać. A co do prądu - wczoraj czy
    przedwczoraj czytałem, że rząd - właściciel największych spółek
    energetycznych - chce wprowadzić istotnie tańszą taryfę nocną na prąd,
    po to, aby rozruszać rynek elektryków.

    http://energetyka.wnp.pl/w-nocy-ma-byc-tansza-energi
    a-do-ogrzewania-i-ladowania-pojazdow-elektrycznych,3
    10889_1_0_0.html

    Nie twierdzę, że to się wszystko musi udać, ale może. Z kolei niektóre
    dywagacje przypominają mi anegdotę sprzed 150 lat, kiedy to głowiono
    się, jak to Paryż utonie w końskim gównie w ciągu najbliższych 30 lat.
    Nie przewidzieli samochodu. A dziś już Toyota proponuje dwukrotnie
    wydajniejsze akumulatory ze stałym elektrolitem, za chwilę pojawią się
    nowe rozwiązania. Samochody zapewne dostaną silniki w piastach -
    odpadnie w zasadzie większość mechaniki.

    T.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: