eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUrban Legend ;) Pogromcie mita. Co gorsze ? Benzyna wlana do ON czy ON wlany do Benzyny ? › Re: Urban Legend ;) Pogromcie mita. Co gorsze ? Benzyna wlana do ON czy ON wlany do Benzyny ?
  • Data: 2011-07-15 13:31:07
    Temat: Re: Urban Legend ;) Pogromcie mita. Co gorsze ? Benzyna wlana do ON czy ON wlany do Benzyny ?
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Jul 2011, J.F wrote:

    > Stary diesel to zniesie imo bez szwanku.

    10 litrów benzyny na 45 litrów ON raczej zniesie (instrukcje serwisowe do
    niektórych starszych diesli wrecz zalecały dolewanie kilkunastu procent
    benzyny do paliwa podczas silnych mrozów). Ale większa ilość może
    doprowadzić np. do zniszczenia (zatarcia) pompy wtryskowej, nie mówiąc już
    nawet o skutkach detonacyjnego spalania takiej mieszanki w silniku.

    > Stary benzyniak teraz latem raczej tez.

    Z własnego doświadczenia wiem, że "Fiat 125p" był w stanie w latach
    80-tych pokonać trasę z Łodzi do Poznania na mieszance pół na pół ON z
    benzyną :) Tyle tylko, że po wyłączeniu silnika i jego ostygnięciu nie dał
    się on już ponownie uruchomić (konieczne bylo rozebranie i oczyszczenie
    gaźnika) :)

    Pozdrawiam :)

    W.