  • Data: 2017-11-11 23:01:02
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie bardzo da się wymusić pierwszeństwo będąc pieszym na przejściu -
    > wynika to wprost z PoRD. "Wtargnięcia" jako takiego w PoRD nie ma -
    > fakt jest zakaz wchodzenia bezpośrednio pod nadjeżdający pojazd (ale
    > uwaga - nie zmienia on pierwszeństwa). W ramach kompromisu jestem za
    > tym, żeby "sciągać" z drogi obydwu i karać zgodnie z taryfikatorem.
    > 50 dla pieszego - 350 dla kierowcy.

    Te kary to w kontekscie "wtargniecia przed" oraz "nieustopienia
    pierwszenstwa". Fajnie.
    A teraz ustal jeszcze winnego potracenia w momencie kiedy pieszy wszedł
    dokładnie pod nadjezdzajacy pojazd...
    I nawet jak ci wyjdzie ze winny jest kierowca to zapytaj sie
    przejechanego czy satysfakcjonuje go kara jaka poniesie kierowca.

    > Ale mimo wszstko kierowcę należy ukarać, odszkodownia wypłacić itd.
    > I tu jest ważne, żeby raz - nie było wąttpliwości kto jest winny (a
    > ty usiłowałeś winę podzielić), dwa żeby każdy wiedział, że za
    > skasowanie pieszego na przejciu czeka go kara, a jego głupie gadanie
    > o współwinie pieszych nie jest okolicznoscią łagodzącą a wręcz
    > przeciwnie, trzy żeby nie było pozwolenia na rozganianie pieszych,
    > którzy są ponoć sami sobie moralnie winni i powinni sami dbać o
    > siebie a nie liczyć na to, że ktoś bedzie przestrzegał prawa. Tym to
    > się różni od anarchii.

    Rozganianie? Zdecydowanie mowimy o roznych sprawach...

    > Nie - ty pisałeś, że winni są (przynajmniej moralnie) inni. To nie
    > ma nic wspólnego z rozsądkiem.

    Bardzo sie skupiasz na winie, niewinie itp. Dla mnie to sa sprawy
    drugorzedne czy kierowca jechał jak wariat jak ty na motorze czy moze po
    prostu sie zagapił jak byc moze ty na motorze. Trup jest trup i ani nie
    postuluje łagodnego karania kierowców ktorzy rozganiaja pieszych ani tym
    bardziej nie bede postulował uczenia pieszych ze jak pasy to idz bo
    samochód na pewno sie zatrzyma.
    Nie zatrzyma sie i bedzie trup lub łamaniec!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."