  • Data: 2017-11-04 09:55:36
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.11.2017 o 09:26, cef pisze:

    > Ty chyba za bardzo nie wiesz co chcesz napisać.
    > Już ktoś zauważył, że Twoja argumentacja jest z pogranicza demagogii
    > i ja też odbieram to podobnie.

    Nie - twoja z demagogii - pozwólmy rozjeżdzać pieszych to będą
    bezpieczniejsi. Może pierwszeństwo na skrzyżowaniach też będziesz na
    podstawie masy rozstrzygał?

    > Analizując to z poziomu logiki i rachunku prawdopodobieństwa
    > masz rację, ale jest to racja niepraktyczna, bo prowadziła by
    > do nieuczestniczenia w ruchu.

    To jest poświęcenie na które jestem gotów. Oddawaj PJ:P

    > To Ty mieszasz różne systemy. Chcesz przyłożyć azjatycką kulturę do
    > europejskich warunków ruchu.

    Nie, to jest dokładnie to, co chcesz robić ty - przenosić azjatycką
    kulturę i prawa do Europy. W Europie przyjęło się, ze piesi swoje prawa
    mają a im dalej w Europę od Azji tym wieksze. To ty postulujesz model
    azjatycki.

    > Dodatkowo usiłujesz przypisać mi bandycką
    > kulturę
    > uczestnictwa w ruchu drogowym.

    Przecież to właśnie ty postulujesz, przez obieranie pieszym wszelkich praw.

    > Jeździłem po Europie - nie tylko autostradami. Na Zachodzie pieszy ma w
    > wielu miejscach pierwszeństwo (podobnie rowerzysta), jeździ się tam
    > ogólnie z większą kulturą i wzajemnym poszanowaniem uczestników ruchu -
    > co owocuje też lepszymi statystykami, ale temu bym nie ulegał

    No widać, że nie ulegasz.

    > bo ruch
    > pieszy jest często odseparowany.

    Jasne. Bo w Europie to tylko autostrady. Naprawdę myślisz, że ludzie nie
    bywają na zachód od Polski? Ruch pieszych wcale nie jest bardziej
    odseparowany niż u nas - często wręcz mniej. Nawet JF bodaj mi
    "zarzucał" że przejście wybrałem tendencyjnie, bo w Berlinie to się
    zasadniczo łazi po jezdniach gdzie popadnie.

    > A oglądali ją piesi, którzy przyjęli do wiadomości jedynie przekaz o
    > swoich prawach.

    > Ponieważ wycinasz stale z moich wypowiedzi jedno zdanie i się czepiasz,
    > to w ostatnich kilku zdaniach ująłem moje stanowisko w kwestii przepisów
    > dotyczących relacji pieszy(rowerzysta)- kierowca. Jeśli uważasz, że to
    > pieprzenie,
    > to kończymy dyskusję. Jeśli chcesz się odnieść, to proszę, ale do całości.

    Odniosłem się do całości - twój pomysł, żeby pozbawić wszelkich praw
    piszych jest z dupy wzięty, a twoja argumentacja tym bardziej. To
    charakterystyczne dla jakiś Homo Sovietikusów, że uważają, że obywatel
    nie powinien mieć żadnych praw, a nawet jak ma, to nalezy mu wmawiać, że
    nie ma, a już w żadnym wypadku nie uświadamiać go o jego prawach, bo
    tylko problemy z tego - jeszcze mu od tych praw odbije i pomyśli, że coś
    mu się należy.

    Ja też proponuję EOT.

    Shrek