    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 19 Dec 2014 15:37:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: Uprawnienia "służb" energetycznych
    From: w...@g...com

    W moim poprzednim mieszkaniu w bloku 10p z wielkiej płyty piony były w mieszkaniu.
    W piwnicy dla każdego pionu były 3 bezpieczniki, po jednym na fazę.
    W szachcie za licznikiem były 3, dosyć łatwo dostępne przewody fazowe plus neutralny.

    Mieszkania były podłączone co trzecie piętro by równo obciążać fazy.

    W aktualnym mieszkaniu, ta sama wielka płyta tylko wybudowanym rok-dwa później każde
    mieszkanie miało swoje oddzielne przewody i bezpiecznik w piwnicy.

    Niedawno była modernizacja, piony na klatce schodowej, do mieszkań w kanałach
    natynkowych do starego węzła po zdemontowanym liczniku biegnie 5 przewodów choć
    podłączona tylko jedna faza.

    Ja mam od ponad 10 lat kuchnię ceramiczną 5.7kW na jednej fazie.
    Przez lata pół kuchni zasilałem z bezpiecznika "łazienka" a drugie pół z
    "oświetlenia"- nigdy nie było kłopotu.
    Teraz kuchnię mam na 2 oddzielnych bezpiecznikach.
    Przed licznikiem jest bezpiecznik 25A/D, w domu 4x16A i 10A na oświetlenie.
    Pytałem osiedlowego elektryka, czy ktoś podłączył sobie 3 fazy - nie słyszał o takim
    przypadku.