  • 21. Data: 2010-01-27 13:16:37
    Temat: Re: Upgrade biosu radeona 4850
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:35:39 -0800 (PST), zly napisał(a):

    > Wziąłem kartę do pracy, tu grafiki mają zintegrowane więc zaraz
    > popróbuję :)

    Po wgraniu biosu jeszcze raz cisza :/ Wgrałem stary i rusza, aczkolwiek
    przy veryfing dmi pool data napisy robią się żółte i staje. Ale
    przynajmniej coś się pokazuje, może w domu ruszy.
    Wynika więc z tego, że to kwestia biosu. Sęk w tym, że był podany jako
    działający :/
    Szukać z innego miejsca, czy po prostu inną wersję?

    --
    marcin

  • 22. Data: 2010-01-27 14:25:11
    Od: djs <d...@p...onet.pl>

    zly napisał (a):
> [...]
    > działający :/
    > Szukać z innego miejsca, czy po prostu inną wersję?

    Trochę niepokoi mnie to, że po powrocie do poprzedniego biosu dalej są
    jakieś problemy. Napisz proszę co to za karta tzn. producent i oznaczenie.

    --
    pozdrawiam
    Dariusz Jakubowski

  • 23. Data: 2010-01-27 16:27:47
    Od: zly <t...@g...com>

    On 27 Sty, 15:25, djs <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Trochę niepokoi mnie to, że po powrocie do poprzedniego biosu dalej są
    > jakieś problemy. Napisz proszę co to za karta tzn. producent i oznaczenie.

    http://www.powercolor.com/global/products_features.a
    sp?ProductID=5198

    Wgrałem jeszcze raz nowy, nawet coś się pokazało ale było mnóstwo
    artefaktów i system nie wstał.
    Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, jest
    jak był (widać firmowy zasilacz nie dawał rady.
    Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)

    pozdr
    marcin

  • 24. Data: 2010-01-27 17:00:50
    Od: djs <d...@W...poczta.onet.pl>

    zly napisał (a):

    > http://www.powercolor.com/global/products_features.a
    sp?ProductID=5198

    Czyli referent :)

    > Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, ...

    Od razu ulga - prawda? :)

    > Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)

    Pasował będzie niemal każdy bios od modeli referencyjnych.

    > pozdr
    > marcin

    pozdrawiam

    --
    <<< djs >>>
    AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D, 4GB A-Data EXTREME DDR2 800+

  • 25. Data: 2010-01-27 17:14:18
    Od: zly <t...@g...com>

    On 27 Sty, 18:00, djs <d...@W...poczta.onet.pl> wrote:

    > Od razu ulga - prawda? :)

    ano :)

    > Pasował będzie niemal każdy bios od modeli referencyjnych.

    No ten też miał pasować ;) Na coś konkretnego zwracać uwagę? Któraś
    firma robi 'lepsze'? Szukać asusa, cz np shapphire? Wolałbym nie
    eksperymentować za bardzo, bo przekładanie tej karty męczące nieco
    jest :)

    pozdr
    marcin

  • 26. Data: 2010-01-27 17:46:11
    Od: djs <d...@W...poczta.onet.pl>

    zly napisał (a):

> [...]
    > firma robi 'lepsze'? Szukać asusa, cz np shapphire? Wolałbym nie
    > eksperymentować za bardzo, bo przekładanie tej karty męczące nieco

    Ciężko coś poradzić - po prostu metoda prób i błędów. A jaki masz powód
    do zmiany biosu? Jeżeli karta działa dobrze to nie ma sensu zmieniać.
    Jeżeli chcesz mieć niskie takty w 2D to możesz spróbować bios od Asusa -
    ten który podałem w tym temacie.

    > pozdr
    > marcin

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-01-27 18:40:03
    Od: zly <t...@g...com>

    On 27 Sty, 18:46, djs <d...@W...poczta.onet.pl> wrote:

    > Ciężko coś poradzić - po prostu metoda prób i błędów. A jaki masz powód
    > do zmiany biosu? Jeżeli karta działa dobrze to nie ma sensu zmieniać.

    O powodach już pisałem. Po wgraniu najnowszych catalystów, wydajność
    była jak w cf, ale catalysty widziały tylo jedną kartę, oraz
    sporadyczne bsod (chociaż tu biorę pod uwagę też zasiłkę).

    > Jeżeli chcesz mieć niskie takty w 2D to możesz spróbować bios od Asusa -
    > ten który podałem w tym temacie.

    No wgrałem i hula, teraz mam asusa ;). Pytanko techniczne. Co było w
    nich zmieniane? Bo catalysty pokazują, że są identyczne i mają
    normalne taktowanie, ale everest już pokazuje na pierwszej 625/993,
    ale na drugiej 160/250. Rozumiem, że w 3d wszystko wróci do normy? :)

  • 28. Data: 2010-01-27 20:10:15
    Od: djs <d...@W...poczta.onet.pl>

    zly napisał (a):

> [...]
    > normalne taktowanie, ale everest już pokazuje na pierwszej 625/993,
    > ale na drugiej 160/250. Rozumiem, że w 3d wszystko wróci do normy? :)

    Nic nie zmieniałem :) Taki bios oryginalnie przygotował Asus do swoich kart.
    W 3D masz tak jak napisałeś czyli 625/993 natomiast po przejściu w tryb
    2D karta przechodzi w taktowania 160/250. Co to daje nie trzeba chyba
    pisać (mniej prądu, mniej ciepła itd).
    Min support Asusa przekonał mnie do kupna ich płyty głównej i też się
    nie zawiodłem. Jak na razie polecam sprzęt Asusa - dobra jakość świetny
    support.

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-01-27 20:30:01
    Od: zly <t...@g...com>

    On 27 Sty, 21:10, djs <d...@W...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > W 3D masz tak jak napisałeś czyli 625/993 natomiast po przejściu w tryb
    > 2D karta przechodzi w taktowania 160/250. Co to daje nie trzeba chyba

    Hmm, ale tu mam na jednej karcie tak, a na drugiej tak :) Co do ciepła
    też jest ciekawie. Wcześniej miałem 50C na jednej ze zmienionym
    chłodzeniem, a 80, na drugiej z defaultowym, a teraz na obu poniżej 50
    (na tej drugiej pewnie przez to taktowanie)
    Tak czy siak działa i dzięki za pomoc

    pozdr
    marcin

  • 30. Data: 2010-02-01 10:57:53
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Też mam asusa EAH4850 i tutaj muszę zaprotestować - pierwsze biosy od
    > asusa miały min takty rdzenia 500 i ramu chyba 750. Po zmianie biosu
    > karty mam teraz 160/250 i działa to bardzo dobrze. Też wcześniej
    > walczyłem z ATT i obniżaniem taktów ale raz to działało a raz nie a tu
    > wszystko jest zaszyte w biosie i działa prawidłowo.

    Dla zainteresowanych - rzeczywiscie takty w 2d sie obnizaja. Niestety po
    zrobieniu OC, domyslne takty w 2d powracaja do poziomu 500/750