  • 1. Data: 2010-01-23 16:11:03
    Temat: Ignorowanie ustawien BIOSu
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Przed ponad rok komp dzialal mi na podkreconym Quadzie z 2,4Ghz do 3,04Ghz
    (zmienilem mnoznik z 9 na 7 i FSB z 266 na 430). Dzis nagle uruchomil sie z
    czestotliwoscia 1.86GHz. Wchodze do biosu, a tam opcja "Enable CPU host
    clock control" jest wylaczona. Wlaczylem wiec z powrotem, ustawilem x7 i
    430Mhz i zrestartowalem kompa. Po starcie komp startuje z nadal z 1,86Ghz,
    ale o dziwo juz w biosie opcja "clock control" jest wlaczona i bios
    pokazuje, ze czestotliwosc powinna byc 3,04Ghz. Kilka razy zmienialem FSB
    na rozne i za kazdym razem zapisywalo sie prawidlowo, ale komp startowal z
    1,86 :/
    Zresetowalem CMOS, ustawilem wszystko od nowa i nadal to samo.
    Zaktualizowalem bios i wciaz ten sam problem. Jedynie mnoznik przeze mnie
    podany jest uzywany, czyli jak ustawie 8x to startuje na 2,14Ghz (8 x 267)
    etc.
    Zauwazylem tez, ze podczas startu, gdy wypisuje czestotliwosc i podaje w
    nawiasie FSB x mnoznik to gdy "Enable CPU host clock control" jest wlaczone
    to pokazuje sie (267 Mhz x 7) a gdy jest wylaczone to pokazuje (266 Mhz x
    7).
    Plyta Gigabyte GA-P35-DS3.
    Czy to juz konczy sie zywot mobo czy cos jeszcze moge zrobic?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-01-23 17:18:21
    Temat: Re: Ignorowanie ustawien BIOSu
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Plyta Gigabyte GA-P35-DS3.
    > Czy to juz konczy sie zywot mobo czy cos jeszcze moge zrobic?

    CO pokazuje np. CPU-Z? Co sie stanie gdy dasz mniejsze FSB np. 400?

  • 3. Data: 2010-01-23 20:22:34
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 23 Jan 2010 18:18:21 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > CO pokazuje np. CPU-Z? Co sie stanie gdy dasz mniejsze FSB np. 400?

    Pokazuje to co startujacy komp, czyli np. FSB 266 MHz. Probowalem wielu
    ustawien, od 266 do 430 i to samo.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2010-01-28 12:33:01
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 23 Jan 2010 17:11:03 +0100, Norbert napisał(a):

    > Czy to juz konczy sie zywot mobo czy cos jeszcze moge zrobic?

    No i dzis sobie jakby nigdy nic wszystko wrocilo do normy. Komp zaczal
    respektowac ustawienia BIOSu.
    Dla testu dowalilem jeszcze wieksze FSB = 444 i napiecie proca na 1,35V.
    Mam Quada rev.B3, czyli gorszy do OC niz G0 ale poki co daje rade na
    3.1Ghz.

    --
    pozdrawiam
    Norbert