  • 31. Data: 2014-02-03 12:16:50
    Temat: Re: Uniwersalne stery USB
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-02 17:56, ALEX Alpha MR pisze:

    > Biorąc pod uwagę faktyczny przelicznik bajtów na bity to z bardzo dużym
    > znaczeniem. Ale dalej możesz twierdzić że 0,8 bita to bajt.

    No wiesz, dla mnie w istniejącym problemie to tylko ciekawostka,
    naprawdę nie jestem zainteresowany osiąganiem jakichś zawrotnych
    prędkości w połączeniach telefonu z komputerem.

    Nic nie twierdzę - mało się tym znam, nie było do teraz potrzeby
    zgłębiania tematu. Ot tak sobie przypomniałem, odpisując Panu L.E
    Ciszewskiemu, że kiedyś czytałem iż wielkości między bitami a bajtami są
    liczone w ósmych częściach czegoś i tak napisałem, a że nie mierzy się
    tych ósmych części po zerze, no cóż, przecież się o to nie z nikim nie
    spieram ani nie kłócę o to.

  • 32. Data: 2014-02-03 12:19:51
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-02 23:51, animka pisze:

> [...]
    > U mnie router Wifi podłączony kablem LAN do internetu (gniazdko) oraz
    > drugim takim samym kablem do komputera. Każde urządzenie, które ma
    > Wifi (telefony, tablety, inne komputery, laptopy....) znajdą
    > automatycznie router (jak włączony). Nie muszą mieć punktu
    > dostępowego. Aby się połączyć z routerem może być potrzebne
    > jednorazowe wpisanie hasła, takiego samego jakie wprowadziłeś w
    > routerze (strona internetowa, ustawienia routera).
    >
    > Tu masz porady w PDF-ie dot. routera TP Link, ale to nieistotne w tym
    > momencie jaki router. Jaki router sobie kupisz to już Twoja decyzja.
    _Networking_Guide_PL.pdf

    > Ja mam router Firmy Pentagram - Cerberus P 6361 (bez wejścia USB, ale
    > mi niepotrzebne, bo mam parę gniazdek w komputerze).
    > http://www.pentagram.pl/produkty/cerberus-p-6361
    > Cerberus [P 6361] pełni funkcję bramy (ang. gateway), dzięki której
    > można podłączyć sieć lokalną do internetu. Dla sieci bezprzewodowych
    > pełni funkcję punktu dostępowego (access point).

    Na razie w sieci znalazły by się dwa kompy stacjonarne, laptop, tablet i
    3 telefony. w przyszłości twardy dysk i drukarka.

    No tak, u Ciebie instalacja wydaje się być poprawnie skonfigurowana. Ale
    mi chodzi o połączenie komputera z komputerem, telefonem czy tabletem, i
    odwrotnie - telefonu z tabletem i komputerem - wszystko bezprzewodowo.
    Router jeżeli już musi to ma być tylko łącznikiem miedzy urządzeniami a
    nie pełnić jakąś nadrzędną rolę. Tak że oprócz hasła do routera
    potrzebna jest możliwość zalogowania się na telefonie gdy się łączę z
    kompa, i na kompie gdy się łączę z telefonem, a więc zarówno na kompie
    jak i na telefonie i tablecie muszą być odpowiednio skonfigurowane
    punkty dostępowe.

  • 33. Data: 2014-02-03 13:35:17
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2014-02-02 12:04, Trybun pisze:

    > No dobra, sprzęt już mam i co dalej, co prawda trochę inny ale też się
    > nada, (bo dlaczego nie) - jak wygląda konfiguracja takiej wewnętrznej
    > domowej sieci wi-fi w której można połączyć telefony, tablety i
    > komputery w jedna sieć?
    Tak samo jak zwykłej.
    Komp ma być wpięty w router, może być kablem, może antenką. Łączysz się
    telefonem z tą samą siecią i będzie działać.

  • 34. Data: 2014-02-03 15:42:59
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Mon, 03 Feb 2014 12:16:50 +0100, Trybun napisał(a):

    > No wiesz, dla mnie w istniejącym problemie to tylko ciekawostka,
    > naprawdę nie jestem zainteresowany osiąganiem jakichś zawrotnych
    > prędkości w połączeniach telefonu z komputerem.

    No wiesz, nie do tego się odniosłem.

> [...]
    > liczone w ósmych częściach czegoś i tak napisałem, a że nie mierzy się
    > tych ósmych części po zerze, no cóż, przecież się o to nie z nikim nie

    Zapamiętaj zatem że 1 bajt=8bitów.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 35. Data: 2014-02-04 02:52:03
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-03 12:19, Trybun pisze:

> [...]
    > kompa, i na kompie gdy się łączę z telefonem, a więc zarówno na kompie
    > jak i na telefonie i tablecie muszą być odpowiednio skonfigurowane

    Ja się nie loguję. Po prostu wchodzę po wifi i już. Tablet czy telefon
    same mi pokazują podłączone automatycznie urządzenia. Tablet leży w
    szafie wyłączony, a w komputerze go widać. Dwóch komputerów nie
    podłączałam, po co mi 2 komputery jak mam tablet.
    Jeden tablet dałam bratanicy, fajny 7 cali, ale w nim areo2 mi nie działało.
    Może w tym PDF-ie masz napisane jak podłączyć 2 komputery. Oba komputery
    chyba muszą mieć Wifi.

    --
    animka

  • 36. Data: 2014-02-04 03:28:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ALEX Alpha MR" 1...@4...net

    > Mnie uczyli że B=8b,

    Mnie tak samo. :)

    > ale ja to truskawki cukrem.

    > Obnawiam się że jest bardzo znacząca.

    Nawet jest gorzej -- każdy bajt zawiera 8 bitów,
    ale do przesiania tych 8 bitów potrzeba jeszcze
    dodatków, dlatego bajt może oznaczać 10 bitów
    lub nawet więcej. :)

    Przesyłając z szybkością 10 Mb/s plik o wielkości
    10 MB -- ile prześlemy naprawdę informacji,
    i w jakim czasie? Wiele zależy od interfejsów
    narzucających dodatki typu adresacja i od
    jakości łącza, bo w złym łączu część informacji
    trzeba przesłać ponownie...

    Każde przesłanie ;) [do narodów?] może zawierać tak zwane sumy kontrolne?
    Może, ale co nam po kontroli, która wykryje jedynie istnienie uszkodzenia?

    Czasami informacja jest tak słana, że w wyniku drobnych awarii, wiadomo,
    co i jak (jak? -- zawsze wiadomo, bo bajt jest dwuelementowy) uległo awarii,
    przez co można odtworzyć poprawnie to, co zostało wysłane? Czasami po prostu
    warto jedynie wykrywać błędy i słać ponownie... Różnie bywa. Na CDDA nie
    można było słać ponownie, dlatego było dużo nadmiarowej informacji, aby
    była możliwość naprawiania błędów, ale wielu uważało, że format CDDA nie
    zawiera w ogóle informacji o błędach... Uczono mnie zawzięcie tego, że
    CDDA nie można skopiować bezbłędnie. :) I ja nawet w to wierzyłem.

    -=-

    Ogólnie -- jeśli plik ma 100 MB, to nie wiemy, ile trzeba bitów przesłać, aby ten
    plik przesłać...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2014-02-04 03:34:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52ef7a97$0$2208$6...@n...neostrada.pl

    :)

    > No wiesz, dla mnie w istniejącym problemie to tylko ciekawostka, naprawdę nie
    jestem zainteresowany osiąganiem jakichś zawrotnych
    > prędkości w połączeniach telefonu z komputerem.

    Nie gniewaj się, ale bitu nie można podzielić. ;)
    Co więcej -- w bitach nie warto liczyć dziesiętnie. :)

> [...]
    ósmych częściach czegoś i tak napisałem, a że
    > nie mierzy się tych ósmych części po zerze, no cóż, przecież się o to nie z nikim

    1 bajt == 8 bitów

    Ale (jak już pisałem) na przesłanie bajta (znak ze składu ASCII zawiera
    7 bitów) potrzeba więcej niż 8 bitów. Są po drodze kompresje bezstratne,
    są triki z kompresją stratną (obraz czy dźwięk) i są nadmiarowe bity
    służące transmisji -- adresacja czy sumy kontrolne...

    Bywało też, że za bajt uznawano coś, co później nazywano 'słowem'.
    I tak przykładowo jakiś czas za bajt uważano 16 bitów. ;)

    Ogólnie jednak bajt to 8 bitów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2014-02-04 03:37:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52ee264c$0$2225$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    dlaczego nie) - jak wygląda konfiguracja takiej
    > wewnętrznej domowej sieci wi-fi w której można połączyć telefony, tablety i

    Zazwyczaj wystarczy włączyć wszystko do kontaktów elektrycznych.
    Bywa i tak, że są jakieś setapowania uproszczone.

    Ale pytaj -- krok po kroku można to poustawiać.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2014-02-04 03:43:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52ef7b4b$0$2354$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    o połączenie komputera z komputerem, telefonem
    > czy tabletem, i odwrotnie - telefonu z tabletem i komputerem - wszystko

    Router robi za punkt dostępowy, do którego
    gwieździście podłączasz inne urządzenia:

    .~~~~~~~~~~~~[komputer]
    :
    [net/świat]---[router]~~~~~~~~~~~~[telefon]
    :
    '~~~~~~~~~~~~[telewizor]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2014-02-04 03:53:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lcpjhg$b02$...@n...news.atman.pl

    > Nawet jest gorzej -- każdy bajt zawiera 8 bitów,
    + ale do przesłania tych 8 bitów potrzeba jeszcze
    > dodatków, dlatego bajt może oznaczać 10 bitów
    > lub nawet więcej. :)

    > Czasami informacja jest tak słana, że w wyniku drobnych awarii, wiadomo,
    + co i jak (jak? -- zawsze wiadomo, bo bit jest dwuelementowy) uległo awarii,

    Bit ma dwa stany -- jakiś i odwrotny/przeciwny/jakiś_inny.
    Zwykle mówimy -- zero i jedynka.
    Dany bit jest albo zerem albo jest jedynką.

    Naprawdę jednak jakiś stan to zakres i ten inny stan też ma swój zakres.
    Powiedzmy napięciowy -- od 2V do 4V to zero, a od 9V do 11V to jedynka. :)
    (woltów, miliwoltów itp.)

    Takie coś pozwala na zapisanie bitów niepewnych -- bo
    co wówczas, gdy mamy napięcie pomiędzy 5V i 7V?...

    Bity niepewne stosowano do zabezpieczania dyskietek -- raz
    były czytane tak, raz inaczej... Niemal losowo. Skopiowanie
    tego za pomocą prostego polecenia 'copy' raczej nie było możliwe.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'