  • 41. Data: 2014-02-04 07:58:04
    Temat: Re: Uniwersalne stery USB
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    >Nie gniewaj się, ale bitu nie można podzielić. ;)

    Kiedy czasem mozna.

    >Co więcej -- w bitach nie warto liczyć dziesiętnie. :)

    Czemu nie ? zakladasz sobie 7 bitow na dwie cyfry dziesietne, robisz
    cala arytmetyke ... i wychodzi ze jedna cyfra ma 3.5 bita :-)

    >1 bajt == 8 bitów

    I nie wchodzac w glebsze dywagacje - wifi z predkoscia 150 Mbit/s moze
    transmitowac ok 15MBajt/s.
    A w praktyce - bywa ze duzo mniej.

    J.

  • 42. Data: 2014-02-04 11:50:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 52f08f80$0$2148$6...@n...neostrada.pl

    > Kiedy czasem mozna.

    Ale tylko czasem. ;)

> [...]
    > ze jedna cyfra ma 3.5 bita :-)

    > I nie wchodzac w glebsze dywagacje - wifi z predkoscia
    > 150 Mbit/s moze transmitowac ok 15MBajt/s.

    W praktyce 5 MB/s -- są straty i owe 150 trzeba by
    podziić na 2. Im lepsze łącze, tym bliżej 5 MB/s.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2014-02-04 13:56:19
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52ef7a97$0$2208$6...@n...neostrada.pl

    > :)

    > Nie gniewaj się, ale bitu nie można podzielić. ;)
    > Co więcej -- w bitach nie warto liczyć dziesiętnie. :)

    To do mnie? Ja pisałem o bajcie a nie o bicie. Na przekręcenie nazwy
    przez MR nie mam wpływu;-)

    > 1 bajt == 8 bitów
    >
    > Ale (jak już pisałem) na przesłanie bajta (znak ze składu ASCII zawiera
    > 7 bitów) potrzeba więcej niż 8 bitów. Są po drodze kompresje bezstratne,
    > są triki z kompresją stratną (obraz czy dźwięk) i są nadmiarowe bity
    > służące transmisji -- adresacja czy sumy kontrolne...
    >
    > Bywało też, że za bajt uznawano coś, co później nazywano 'słowem'.
    > I tak przykładowo jakiś czas za bajt uważano 16 bitów. ;)
    >
    > Ogólnie jednak bajt to 8 bitów.

    Tak, teraz już wiem, poczytałem już zresztą o tym w różnych źródłach.

  • 44. Data: 2014-02-04 13:56:43
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-03 15:42, ALEX Alpha MR pisze:

    > No wiesz, nie do tego się odniosłem.

    No tak - "wiódł ślepy kulawego"...

    > Zapamiętaj zatem że 1 bajt=8bitów.

    Tak jest!

  • 45. Data: 2014-02-04 13:57:20
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-03 13:35, gawfron pisze:

    > Tak samo jak zwykłej.
    > Komp ma być wpięty w router, może być kablem, może antenką. Łączysz
    > się telefonem z tą samą siecią i będzie działać.

    Odpada - musi być bezprzewodowo, router jest i ma pozostać na strychu.
    Jedynie na czas konfiguracji może być podłączony kablem do kompa.

  • 46. Data: 2014-02-04 13:58:03
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52ee264c$0$2225$6...@n...neostrada.pl

    > Zazwyczaj wystarczy włączyć wszystko do kontaktów elektrycznych.
    > Bywa i tak, że są jakieś setapowania uproszczone.
    >
    > Ale pytaj -- krok po kroku można to poustawiać.

    To już jakieś dodatkowe koszty. Nie zamierzam inwestować w coś takiego,
    a więc interesuje mnie tylko połączenie za pomocą sprzętu który już
    posiadam czyli wi-fi.

  • 47. Data: 2014-02-04 14:00:12
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-04 02:52, animka pisze:

    > Ja się nie loguję. Po prostu wchodzę po wifi i już. Tablet czy telefon
    > same mi pokazują podłączone automatycznie urządzenia. Tablet leży w
    > szafie wyłączony, a w komputerze go widać. Dwóch komputerów nie
    > podłączałam, po co mi 2 komputery jak mam tablet.
    > Jeden tablet dałam bratanicy, fajny 7 cali, ale w nim areo2 mi nie
    > działało.
    > Może w tym PDF-ie masz napisane jak podłączyć 2 komputery. Oba
    > komputery chyba muszą mieć Wifi.

    Chyba masz tylko internet po przez wi-fi a nie połączenie wszystkich
    swoich urządzeń w sieć.? Tak to przynajmniej wygląda.
    Komputery kablem już łączyłem, i myślę że za pomocą wi-fi także bym
    sobie dał radę, są przecież wygodne kreatory, ale jak kompa z telefonem
    to już nie wiem. Jak założyć w telefonie punkt dostępu, jak udostępnić
    foldery itd..

  • 48. Data: 2014-02-04 14:01:56
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52ef7b4b$0$2354$6...@n...neostrada.pl

    > Router robi za punkt dostępowy, do którego
    > gwieździście podłączasz inne urządzenia:
    >

    > .~~~~~~~~~~~~[komputer]
    > :
    > [net/świat]---[router]~~~~~~~~~~~~[telefon]
    > :
    > '~~~~~~~~~~~~[telewizor]
    >

    > --
    > .`'.-. ._. .-.
    > .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    > `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    > o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    Tak właśnie mam, ale takie połączenie służy tylko do udostępnienia
    urządzeniom połączenia z netem. A mi chodzi o sieć w którym każde
    urządzenie w sieci jest widoczne dla innych w sieci i każde można
    korzystać z zasobów (fotki, filmy, dokumenty) drugiego.

  • 49. Data: 2014-02-04 14:35:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 14:01:56 +0100 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    > urządzenie w sieci jest widoczne dla innych w sieci i każde można
    > korzystać z zasobów (fotki, filmy, dokumenty) drugiego.

    to masz sieć. A teraz czy i jak urządzeni się widzą zależy od protokołów
    komunikacyjnych z jakich korzystają

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2014-02-04 14:41:26
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-04 14:00, Trybun pisze:
    > Chyba masz tylko internet po przez wi-fi

    Mam internet przez Lan i tego używam w domu. Jak gdzoeś jestem to mam
    zawsze przy sobie telefon i w telefonie mam internet z Play-a/
    Jak chcę przez Wifi to muszę być w domu, bo router mam w domu.

> [...]
    > sobie dał radę, są przecież wygodne kreatory, ale jak kompa z telefonem
    > to już nie wiem. Jak założyć w telefonie punkt dostępu, jak udostępnić

    Miałeś w tym linku (strona z PDF), który Ci podałam.

    --
    animka