  • Data: 2023-07-06 13:54:11
    Temat: Re: Uniwersalna bateria
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2023 o 13:42 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Ja przerobiłem kiedyś starą wkrętarkę w ten sposób i podobnymi
    > problemami. Pomogło dorzucenie dość dużego kondensatora
    > elektrolitycznego w miejscu baterii. Nie jakoś super, ale startowała bez
    > zacięć. Zasilacz był prymitywnym prostownikiem mostkowym.
    >
    > Możliwe, że ten adapter miał to samo w środku (a może supercap-a?).
    >
    > Dlatego lepiej kupować sprzęt 230V, a nie akumulatorowy.

    Ja już miałem 3 etapy w życiu :-)
    Pierwszy - tylko aku - ale była to epoka ni-mh i wkurzające było
    smorozładowanie, efekty pamięciowe i ogólnie lipa.
    Później miałem etap tylko na kabel - mam z tego etapu pierdyliard narzędzi
    z lidia/biedronki które są jednorazowe.
    Doszedłem do etapu, że kupowałem od razu 2szt. aby drugi był "dawcą".
    Wiem, że jest gwarancja - ale jak przyszło co do czego, to albo byłem po
    gwarancji albo paragon nieczytelny, albo nie było sensu z pierdołą
    zawracać du..py.
    Teraz znowu jestem na etapie tylko aku - ale jak już pisałem wcześniej,
    jeden, porządny akumulator, który naładowany w październiku jest nadal
    naładowany w marcu następnego roku.
    Teraz wkrętarka akumulatorowa wkręca mi szybciej wkręty ciesielskie niż
    700W wiertarka na I biegu i jest od niej 2x lżejsza i 5 razy poręczniejsza.
    Wiem, wiem - wiertarka nie jest od wkręcania, ale to pokazuje postęp w
    elektronarzędziach.

    TG