  • Data: 2023-07-06 13:42:59
    Temat: Re: Uniwersalna bateria
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/07/2023 13:30, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Kiedyś mi padły ogniwa w jakieś starej wkrętarce sparky i sobie zrobiłem
    > właśnie w taki sposób zasilacz. Trochę się zdziwiłem, że zasilacz miał
    > 15 czy 20A przy 12V i szału nie było.
    > Sprzęgło na minimum, trochę mocniej go przykręciłem i wkrętarka stawała.
    > Z aku samochodowego podpitego w ten sam sposób ciągnęła momentami 50A.

    Ja przerobiłem kiedyś starą wkrętarkę w ten sposób i podobnymi
    problemami. Pomogło dorzucenie dość dużego kondensatora
    elektrolitycznego w miejscu baterii. Nie jakoś super, ale startowała bez
    zacięć. Zasilacz był prymitywnym prostownikiem mostkowym.

    Możliwe, że ten adapter miał to samo w środku (a może supercap-a?).

    Dlatego lepiej kupować sprzęt 230V, a nie akumulatorowy.

    Ale ciakawostka: w Lidlu jest zdecydowana większość narzędzi, które
    obejrzałem kilka dni temu, była na akumulator. Chyba jakaś moda. Czekam
    na akumulatorową ładowarkę do akumulatorów.