  • Data: 2023-07-15 15:55:17
    Temat: Re: Unitra cd...
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.07.2023 o 15:20, J.F pisze:

    > W Polsce, na swiecie?
    > Zeby powielac, trzeba miec dwa magnetofony, albo gramofon, plyte i magnetofon.

    Gimby nie znajo. Jeden miał płytę i magnetofon. Nagrał taśmę i się
    dzielił z taśmy a nie z płyty. Najpierw kabelkiem a parę lat później
    jamikiem. Płyt (kolekcjoner) nie odtwarzał często, bo się niszczyły i
    traciły na wartości.Powstał też termin III jakość, bo po następnym
    kopiowaniu taśmy na taśmę, jakość spadała radykalnie...ale do dziś
    społeczeństwo w 70% ma "drewniane ucho" i nie słyszała spadku jakości
    bezpośrednio. Co innego w porównaniu.

    > Na swiecie to chyba nie był główny cel ... na początku.

    Na początku nawet nie było stereo. Mono używało się do nagrań jako
    dyktafonu. Dopiero później do muzyki.

    > A potem sie pojawiły dwukasetowce.

    A to już długa odległość.

    > No ale to chyba jakas amatorska płyta ...
    > czy jednak to jakość płytowa była ?

    Misiu, Koncert miał pasmo 20 - 20kHz więc mógł być spokojnie źródłem :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>