  • 1. Data: 2010-07-01 05:19:05
    Temat: Umylem komore silnika Karcherem...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Umyłem sobie wczoraj komorę silnika w swojej '04 Hondzie Accord
    myjką ciśnieniową na myjni samoobsługowej...
    Zrobiłem to głównie po to, że wymieniałem płyn w chłodnicy i mi się
    trochę pochlapało wnętrze, a słyszałem że jest to ciecz "korozyjna"
    i niezbyt dobrze wpływa na elementy malowane...
    Fajnie się wszystko wymyło, silnik wygląda jak w nowym aucie.
    Wszystkie kable, rurki, spinki, nalepki kolorowe - wszystko jak nowe!
    Nie mam żadnych problemów z autem: zapala normalnie, nic nie piszczy
    ani się pasek nie ślizga mimo że wszystko włącznie z kablami i alternatorem
    było dosyć solidnie spryskane mydłem a potem spłukane pod ciśnieniem.
    Czy Wy też sobie myjecie komorę silnika w swoich autach?

  • 2. Data: 2010-07-01 07:12:58
    Temat: [ot] Re: Umylem komore silnika Karcherem...
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    > Zrobiłem to głównie po to, że wymieniałem płyn w chłodnicy i mi się
    > trochę pochlapało wnętrze, a słyszałem że jest to ciecz "korozyjna"

    To co to za płyn skoro może przeżreć chłodnice ;) Płyn chłodniczy tym się
    różni właśnie od kranówki, że ma niższą temperaturę zamarzania, wyższą
    wrzenia i zawiera dodatki antykorozyjne. Chyba, że to jakiś kiepski płyn
    jest lub tzw. "nieznanego pochodzenia".

  • 3. Data: 2010-07-01 07:15:23
    Temat: Re: Umylem komore silnika Karcherem...
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    > myjką ciśnieniową na myjni samoobsługowej...

    a widziales ze obok sa nawet narysowane znaki zabraniajace tego robic? :)

    pzdr

  • 4. Data: 2010-07-01 07:47:19
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Pszemol wrote:

    > Czy Wy też sobie myjecie komorę silnika w swoich autach?

    Nie, bo u mnie na myjni jest wielki znak "zakaz mycia silników"

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 5. Data: 2010-07-01 07:56:17
    Temat: Re: [ot] Re: Umylem komore silnika Karcherem...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "gosmo" <t...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > różni właśnie od kranówki, że ma niższą temperaturę zamarzania, wyższą
    > wrzenia i zawiera dodatki antykorozyjne. Chyba, że to jakiś kiepski płyn

    Może źle się wyraziłem - na metal nie jest szkodliwy ale zalecają
    wycierać wszystkie chlapnięcia z powłok lakierniczych...

  • 6. Data: 2010-07-01 07:56:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@g...pl> wrote in message

    > a widziales ze obok sa nawet narysowane znaki zabraniajace tego robic? :)

    Nie, a Ty widziałeś takie znaki?

  • 7. Data: 2010-07-01 07:57:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Katanka" <k...@i...pl> wrote in message

    > Nie, bo u mnie na myjni jest wielki znak "zakaz mycia silników"

    Może się boi właściciel że klient sobie unieruchomi u niego
    samochód i zablokuje mu źródło przychodu na godzinę, dwie?
    U mnie takich znaków nie ma, ale nie przyglądałem się zbytnio
    bo myjnia była pusta wieczorem i nie było nawet obsługi... :-)

  • 8. Data: 2010-07-01 08:24:01
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 01.07.2010 07:57, Pszemol wrote:
> [...]
    > U mnie takich znaków nie ma, ale nie przyglądałem się zbytnio
    > bo myjnia była pusta wieczorem i nie było nawet obsługi... :-)

    Chyba bardziej chodzi o zmywanie wszelakich olejów i smarów do
    kanalizacji. Takie miejsce gdzie mogą się przedostać środki
    niebezpieczne do otoczenia są pod szczególną opieką, pewnie trzeba jakąś
    dodatkową oczyszczalnie czy filtry stawiać, a tak to postawią znak że
    nie wolno myć i z głowy.

    Z drugiej strony, bardziej niż zablokowanego stanowiska obawiał bym się
    zdenerwowanego klienta, który się będzie procesował że przecież nie było
    zakazu to umyłem i domagał się naprawy na koszt myjni, a tak to postawi
    znak i z głowy.

  • 9. Data: 2010-07-01 09:03:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-01 08:24, Rafał pisze:
> [...]
    > zdenerwowanego klienta, który się będzie procesował że przecież nie było
    > zakazu to umyłem i domagał się naprawy na koszt myjni, a tak to postawi
    Albo głupiego klienta, który przyjedzie rozgrzanym autem po ostrym
    pałowaniu, z czerwoną turbiną i kolektorami, i umyje to zimną wodą...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-07-01 09:09:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > Umyłem sobie wczoraj komorę silnika w swojej '04 Hondzie Accord

    mojego kumpla ojciec jakies 15-20 lat temu mial golfa II gti, tez wpadl na
    taki pomysl, wymiana komputera kosztowala go wtedy okolo 1000, wiecej takich
    super pomyslow nie mial ;)