  • 11. Data: 2012-02-13 20:04:45
    Temat: Re: Ultracienkie netbooki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Nie jest? http://www.samsung.com/us/computer/laptops/NP530U4B-
    A02US

    Raczej nie jest. 82*254=20828
    Ponad 2 cm to 3 razy za dużo. :)

    13.1" (W) x 9.0" (D) x 0.82" (H) Dimensions

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-02-14 22:15:54
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 12.02.2012 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:
    > Rozglądam się za ultracienkim netbookiem. Na razie
    > tylko rozglądam, aby w razie czego -- kupić. Czy
    > ktoś zna coś ciekawego i zarazem niedrogiego? Na
    > co uważać w tych uktracackach i czego unikać?
    > Z jakimi ograniczeniami się liczyć?

    Jak taniego? Albo atom i dość kiepsko to działa, albo ulv ale ten rynek się raczej
    ceni.
    Z mojej strony polecę Air.

    Unikać ciepłych cpu w ciasnych obudowach, od razu wchodzić w ssd. Nie wymagać mocy
    jak
    w normalnych mobile.

  • 13. Data: 2012-02-14 22:32:37
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-14 23:15, Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > Z mojej strony polecę Air.
    >
    > Unikać ciepłych cpu w ciasnych obudowach, od razu wchodzić w ssd. Nie wymagać mocy

    Czasami udaje sie upolowac jakas ciekawa serie, lekka, wielkosc gdzies
    12-13" max, ciezar ok 1.5kg nie wiecej i przede wszystkim 'normalny'
    procesor, nie atomo podobne. Kiedys (6 mies) sony mialo cos takiego,
    nawet z dopalaczem grafiki na nvidii, trzeba jednak szukac, bo za 5kpln
    latwo kupuc, ale takie gratki kosztuja <2kpln brutto. Moze nie jest to
    stricte Air (ale Air nie jest tani), na pewno lekkie, fizycznie podobne
    do netbookow.

  • 14. Data: 2012-02-15 08:59:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl

    > Jak taniego? Albo atom i dość kiepsko to działa,

    Mnie nie zależy na demonicznej szybkości. Raczej na małym poborze energii.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-02-15 09:57:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 15.02.2012 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    > "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com
    .pl

    > Mnie nie zależy na demonicznej szybkości. Raczej na małym poborze energii.

    Atoma przerabiałem, o ile na początku było ok, to po roku szlag mnie trafiał bo
    nawet www siadało. Jak strona miała ciut więcej JS-a to ładowanie szło w policzalne
    sekundy (np jakieś google maps czy openlayer to już w ogóle strach się bać).

    Rozumiem że demoniczna prędkość to jednak nie kompresja video hd, ale wygodne
    ogladanie www to już tak - więc atomiki średnio. Lepiej jakiś ulv z dużą ilością
    cache szukać. ULV ma pobór energii na poziomie atoma (np mój cały air podaje
    podczas pracy w idle (nie ukrywajmy, to typowa praca laptopa) 6-7W przy acu 53W
    daje dość zadowalające 6-7h. No ale w szpilce poweru dobrze jest mieć zapas
    większy niż oferuje atomik. W moim c2d sl9400 swoje robi 6MB cache.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 16. Data: 2012-02-15 18:58:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > ładowanie szło w policzalne sekundy (np jakieś google maps czy
    > openlayer to już w ogóle strach się bać).

    Atom atomowi nierówny. Jeden ma jądra, inny tylko orbity. ;)

    Jakiego miałeś Atoma? Ja mam N450 -- a jednak nie narzekam.
    Od biedy to i film FHD obejrzę -- choć nie każdą klatkę. ;)

    Mam nawet na tym maszynę wirtualną z WXP, testuję też na niej czasami Linuksy...
    Nawet Photoshopa odpaliłem na wirtualnej maszynie. :)

    Jedyne, co złego na tym komputer -- to Windows 7 z jego RAMożernością!
    Mam tych RAMek 1 GiB. Gdy odpalę maszynę wirtualną z WXP, muszę albo
    wyłączyć Operę pod W7 z jej masą otwartych okienek, albo liczyć się
    z opóźnieniami. Poza tym ogólnie -- OK.

    > Rozumiem że demoniczna prędkość to jednak nie kompresja video hd,

    HD idzie bez bezproblemowo. Nawet więcej niż HD -- filmu śmigają jak należy.

    > ale wygodne
    > ogladanie www to już tak - więc atomiki średnio.

    Jak załaduję kilkadziesiąt stron -- pogubię się w samej
    przeglądarce, choć ostatnio można grupować okienka. IMO
    przeglądanie stron WWW nie stwarza problemów poza tym,
    że ekran dość mały a ja mam słaby wzrok.

> [...]
    > daje dość zadowalające 6-7h. No ale w szpilce poweru dobrze jest mieć zapas
    > większy niż oferuje atomik. W moim c2d sl9400 swoje robi 6MB cache.

    Moje komputery raczej nie chodzą w idlu. Poza tym -- w idlu to każdy procesor jest aż
    nazbyt szybki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-02-16 13:33:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> wrote in message
> [...]

    Ale po co Air i wchodzić w zupełnie egzotyczny system operacyjny
    skoro można za tą samą cenę znaleźć szybszy netbook z Windows
    o takich samych wymiarach, ciężarze i czasie pracy na bateriach?

> [...]
    > kupuc, ale takie gratki kosztuja <2kpln brutto. Moze nie jest to stricte
    > Air (ale Air nie jest tani), na pewno lekkie, fizycznie podobne do

    Dlatego polecam Asus Zenbook, bo to jest identiko do Air.