  • 11. Data: 2010-11-07 16:26:15
    Temat: Re: Ulot
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Nov 2010 12:32:32 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >Bądźmy rozsądni - nie uzyska wystarczającego natężenia pola
    >elektrycznego żeby opróżnić z elektronów pasmo walencyjne półprzewodnika
    >i gaz elektronowy połączeń metalicznych. Metal pozbawiony swobodnych
    >elektronów to są jakieś nieludzkie natężenia pola nieznane chyba
    >ziemskiej przyrodzie.

    A zakladajac ze to jakims cudem zrobi - metal sie wtedy nie rozpadnie,
    a nawet znacznie wczesniej ?

    "coin shrinking" - to jest ciekawe,
    http://stevehv.4hv.org/coinshrinker.htm

    J.

  • 12. Data: 2010-11-07 16:38:54
    Od: Szczepan Białek <s...@w...pl>

    Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On Nov 7, 10:39 am, Szczepan Białek <s...@w...pl> wrote:
    > Czy to mozna wykryc? Jak i czym? Np. woltomierzem elektrostaycznym,
    > naladowanym elektroskopem?

    >Z tego co do tej pory udało mi się zaobserwować, to opróżnienie pasma
    przewodnictwa jest niewykonalne w gazach i próżni. W pierwszym
    przypadku następuje jonizacja gazu, w drugim emisja i tak, czy inaczej
    prąd będzie płynął w kółko, co najwyżej wytworzy się duża różnica
    potencjałów. Nie wydaje mi się żeby istniała jakaś nieinwazyjna metoda
    pomiaru, tj. taka która nie zmieni zgromadzonego ładunku. Woltomierz
    się nie nadaje, trzeba zmierzyć ładunek, nie napięcie.

    Sa woltomierze elektrostatyczne i amperomierze balistyczne. Jeden mierzy
    bezinwazyjnie a drugi mierzy ladunek.

    inwazyjna jest banalna, trzeba rozładować (wyrównać potencjał z jakimś
    punktem odniesienia) i scałkować natężenie prądu rozładowującego po
    czasie.

    To robi amperomierz balistyczny.

    >Urządzenia mierzące natężenie przepływu ładunków były jednymi z
    pierwszych przyrządów pomiarowych w elektryce/elektronice. Zwykły
    amperomierz.

    Ponoć nie pokazuje. To mogą być bardzo male ilości.
    S*

  • 13. Data: 2010-11-07 16:42:34
    Od: Szczepan Białek <s...@w...pl>

    > A zakladajac ze to jakims cudem zrobi - metal sie wtedy nie rozpadnie,
    > a nawet znacznie wczesniej ?

    Przy spawaniu i iskrzeniu metal się rozpada. Elektrony przeskakują a drobiny
    metalu przemieszczają się za nimi.
    S*

  • 14. Data: 2010-11-07 17:15:59
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Nie zabraknie. Hm, a moze i zabraknie, albo od nadmiaru zmieni sie
    > sposob dzialania. Ale to jakies straszliwe napiecia, czy raczej
    > potencjaly musialyby byc.

    Jonizator powietrza: http://www.elportal.pl/pdf/2003/edw_2003_03_s54.pdf
    przestaje jonizowac jak jest malo wilgoci i brak uziemienia. Pracuje przy 20
    kH i 20kV.
    Robienie ulotu elektronów to jego zadanie.

    Pomiary beda latwiejsze niz dla CB. Ma ktos takie cos i jest ciekaw jak ten
    ulot zmierzyc?
    S*

  • 15. Data: 2010-11-07 17:21:32
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Uzytkownik "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > przestaje jonizowac jak jest malo wilgoci i brak uziemienia. Pracuje przy

    Ale tam jest generator Marksa wiec napiecie jest stale. Ale mozna z pomiarów
    cos wydedukowac.

  • 16. Data: 2010-11-07 17:35:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Nov 2010 18:15:59 +0100, Szczepan Bialek wrote:
    >Jonizator powietrza: http://www.elportal.pl/pdf/2003/edw_2003_03_s54.pdf
    >przestaje jonizowac jak jest malo wilgoci i brak uziemienia. Pracuje przy 20
    >kH i 20kV. Robienie ulotu elektronów to jego zadanie.

    Pracuje przy napieciu stalym - dalej jest powielacz-prostownik.

    >Pomiary beda latwiejsze niz dla CB. Ma ktos takie cos i jest ciekaw jak ten
    >ulot zmierzyc?

    mikroamperomierzem.

    Autor [plagiator :-)] dyskretnie sie przeslizgnal nad kwestia
    uziemienia.

    Przyjedz do Wroclawia 28.11, albo na grupie paranauki spytaj kto ma
    "flyera", czyli jonolot - McKeyowi kiedys ladnie skakaly iskierki
    przez trafo zasilajace, a przeciez tam elektrody sa dwie ..

    J.