  • 11. Data: 2013-04-26 20:26:50
    Temat: Re: Ulepszanie tanich urządzeń elektronicznych
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-04-26 13:37, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Sądzę, że powinno tam być raczej więcej diod niż transili.

    Są różne transile do zabezpieczania różnych interfejsów. Dla Eth stosuje
    się chyba z z VBR=6V.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2013-04-27 17:12:06
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-04-26 15:43, sundayman pisze:
    > To ja Ci odpowiem tak : zamiast marnować czas na poprawianie jakiegoś
    > badziewia, poświęć go na zarobienie takiej ilości pieniędzy, żeby Cię
    > było stać na porządny sprzęt. To naprawdę lepsza opcja.
    Nie ma porządnego sprzętu.Jest spisek żarówkowy

  • 13. Data: 2013-04-28 16:15:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-26 17:02, h.w.d.p. pisze:

    > idealna. zwlaszcza dla srodowiska naturalnego.

    W trosce o naturalne środowisko najlepiej się zutylizuj.

  • 14. Data: 2013-04-28 16:22:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie ma porządnego sprzętu.Jest spisek żarówkowy

    Mniej więcej - jak coś ma być tanie, to będzie w 90% badziewne.
    Wymiany "kondensatorów" itp to na 100% stracony czas, a może na 5%
    realna szansa na poprawę tej "jakości".

    Zwłaszcza, że ta jakość to często nie tylko zastąpienie "porządnych"
    elementów tanim badziewiem, ale (może przede wszystkim) wytanianie
    "układowe", czyli stosowanie prostych rozwiązań. I wtedy żeby toto
    poprawić, to trzeba by robić nie podmianki elementów, a modyfikacje, co
    już zupełnie żadnego sensu nie ma.

    Jako że sam projektuję i produkuję, to wiem, że kwestię "wytaniania"
    bierze się pod uwagę już na etapie wczesnego projektu, gdzie wyrzuca się
    wszystko co nie jest absolutnie niezbędne. Robi się na "minimum", i
    można sobie tam nawet potem stosować te "lepsze" podzespoły, bo i tak
    całość jest okrojona na maxa.

    Czyli - imho szkoda Twojego czasu po prostu.

  • 15. Data: 2013-04-29 20:36:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 28 Kwi, 16:22, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Jako e sam projektuj i produkuj , to wiem, e kwesti "wytaniania"
    > bierze si pod uwag ju na etapie wczesnego projektu, gdzie wyrzuca si
    > wszystko co nie jest absolutnie niezb dne. Robi si na "minimum", i
    > mo na sobie tam nawet potem stosowa te "lepsze" podzespo y, bo i tak
    > ca o jest okrojona na maxa.
    >
    > Czyli - imho szkoda Twojego czasu po prostu.

    Ale to wytanianie obejmuje też główne układy scalone? Np. czy układ
    Realteka jest jakoś wytaniony, w sensie że badziewny?

    Rozbebeszyłem parę sprzętów:

    - 8-portowy switch programowalny Phoenix Contact LM 8TX
    - 8-portowy hub Phoenix Contact, model nie pamiętam a na fotkach się
    nie uchwycił
    - 8-portowy switch marki dzińg-dziońg

    Fotki :

    http://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Switche

    Jestem elektrykiem, na elektronice znam się o tyle o ile, ale patrząc
    na te sprzęty, to zauważam badziewną (być może) cewkę przyklejoną
    glutem przez żółtka, a u niemiaszka są ładne ceweczki SMD. Elektrolity
    też się różnią, te germańskie są takie z wyglądu bardziej
    profesjonalne i jest ich jakby więcej. No i oczywiście scalaki się
    różnią, ale czy to będzie aż tak rzutować na niezawodność sprzętu?
    Nie szukam na siłę rozwiązania, zastanawiam się tylko na ile taki
    switch, który jest droższy od chińczyka 10x, jest tak fajny bo jest:
    - niezawodny
    - czy może certyfikaty, duperszwańce i dupokrytki tyle kosztowały
    - czy może dlatego że jest "przemysłowy"
    - czy że jest fajny, programowalny i jest feniksa

    No i zastanawiam się, czy może kosztem skrzynki browara i paru godzin
    roboty, dałoby się zrobić takiego "przemysłowego" z bebechów
    chińczyka? :P

    L.

  • 16. Data: 2013-04-29 23:28:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale to wytanianie obejmuje też główne układy scalone? Np. czy układ
    > Realteka jest jakoś wytaniony, w sensie że badziewny?

    Ja się wypowiadam ogólnie, a nie szczególnie.
    Ale mało które funkcje daje się zrealizować wyłącznie za pomocą jednego
    konkretnego IC.

    Przeważnie można użyć albo lepszego układu "X" albo tańszego "Y" (przy
    czym "Y" nie musi oznaczać podróbki, ale po prostu tańszą, prostszą opcję).

> [...]
    > - czy może dlatego że jest "przemysłowy"
    > - czy że jest fajny, programowalny i jest feniksa

    zapewne wszystko to razem. Koszt wytworzenia zazwyczaj jest dość daleki
    od końcowej ceny - przeważnie większy wpływ ma cała reszta.
    Z czego zresztą wynika, że czasem tańsze bywa lepsze niż droższe (ale
    mniej markowe).

    > No i zastanawiam się, czy może kosztem skrzynki browara i paru godzin
    > roboty, dałoby się zrobić takiego "przemysłowego" z bebechów
    > chińczyka? :P

    Moja ulubiona odpowiedź na takie pytania jest "wszystko się da. kwestia
    czasu i kosztów". Akurat w przypadku takich urządzeń ja osprzęt
    sieciowy, to biorąc pod uwagę ich ceny , to szkoda czasu i ambarasu.
    Przelutować kondensatorki sobie oczywiście można, pytanie jest na ile te
    ręczne zabiegi wpłyną niekorzystnie na PCB (chociażby przez wytworzenie
    jakichś dodatkowych naprężeń przy lutowaniu punktowym, co z kolei przy
    precyzyjnym druku może być bardziej szkodliwe niż jakość kondensatorów)
    - a na ile korzystnie wypłynie lepsza jakość podzespołów.
    Do realistycznego określenia tego trzeba by poświęcić wiele więcej czasu
    niż parę godzin (bo może po paru miesiącach testów okaże się , że
    zamiast lepiej jest gorzej).

    Tam, gdzie rzeczywiście potrzebna jest jakość przemysłowa, to ceny tego
    sprzętu są zdecydowanie akceptowalne.

    Czyli - moim zdaniem zdecydowanie mało sensu ma to. Przynajmniej dla
    takich urządzeń, bo może w jakichś innych konkretnych przypadkach owszem...

  • 17. Data: 2013-04-30 14:18:28
    Od: Leming Show <l...@g...com>

> [...]
    > na te sprzęty, to zauważam badziewną (być może) cewkę przyklejoną
    > glutem przez żółtka, a u niemiaszka są ładne ceweczki SMD.

    Za sama cene gniazd RJ, tantali i dlawika z tego Phoenixa kupisz
    calego chinola.

    Miedzy jednym a drugim jest przepasc techologiczna.