    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 29 Apr 2013 11:36:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ulepszanie tanich urządzeń elektronicznych
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 28 Kwi, 16:22, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Jako e sam projektuj i produkuj , to wiem, e kwesti "wytaniania"
    > bierze si pod uwag ju na etapie wczesnego projektu, gdzie wyrzuca si
    > wszystko co nie jest absolutnie niezb dne. Robi si na "minimum", i
    > mo na sobie tam nawet potem stosowa te "lepsze" podzespo y, bo i tak
    > ca o jest okrojona na maxa.
    >
    > Czyli - imho szkoda Twojego czasu po prostu.

    Ale to wytanianie obejmuje też główne układy scalone? Np. czy układ
    Realteka jest jakoś wytaniony, w sensie że badziewny?

    Rozbebeszyłem parę sprzętów:

    - 8-portowy switch programowalny Phoenix Contact LM 8TX
    - 8-portowy hub Phoenix Contact, model nie pamiętam a na fotkach się
    nie uchwycił
    - 8-portowy switch marki dzińg-dziońg

    Fotki :

    http://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Switche

    Jestem elektrykiem, na elektronice znam się o tyle o ile, ale patrząc
    na te sprzęty, to zauważam badziewną (być może) cewkę przyklejoną
    glutem przez żółtka, a u niemiaszka są ładne ceweczki SMD. Elektrolity
    też się różnią, te germańskie są takie z wyglądu bardziej
    profesjonalne i jest ich jakby więcej. No i oczywiście scalaki się
    różnią, ale czy to będzie aż tak rzutować na niezawodność sprzętu?
    Nie szukam na siłę rozwiązania, zastanawiam się tylko na ile taki
    switch, który jest droższy od chińczyka 10x, jest tak fajny bo jest:
    - niezawodny
    - czy może certyfikaty, duperszwańce i dupokrytki tyle kosztowały
    - czy może dlatego że jest "przemysłowy"
    - czy że jest fajny, programowalny i jest feniksa

    No i zastanawiam się, czy może kosztem skrzynki browara i paru godzin
    roboty, dałoby się zrobić takiego "przemysłowego" z bebechów
    chińczyka? :P

    L.