    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Układ Wiznet W5100 - komunikacja po SPI
    Date: 22 Aug 2014 10:04:29 GMT

    On 22.08.2014 10:34, Piotr Gałka wrote:

    >Żadnych pinów wejściowych nigdy nie powinieneś zostawiać wiszących w
    >powietrzu.

    Piny DATA to piny I/O. Pociągnięcie ich do masy jest trochę kłopotliwe, bo
    płytką która projektuję jest jednostronna, a nie chciałbym mnożyć zworek,
    jeśli i bez tego układ będzie działał prawidłowo.
    Za to wszystkie piny ADDRES są połączone z masą. Zmieniłem także podłączenie
    pinów /CS, /RD i /W - teraz nie wiszą w powietrzu, ale są podciągnięte do
    VCC wspólnym rezystorem, tak jak w Ethernet Shieldzie. Tylko zastanawiam
    się dlaczego autor projektu tego shielda wstawił tam dwa rezystory w
    szeregu (1k i 2,2k). Jeden 3,3k by nie wystarczył.

    >O 5100 mogę powiedzieć tyle:
    >W prototypie użyliśmy SPI. Wyszło, że komunikacja SPI z nim jest bardzo
    >ułomna.

    A to dziwne... Układ jest masowo wykorzystywany w Arduino Ethernet Shield i
    Arduino Ethernet, właśnie w trybie SPI. Nie słyszałem, żeby Stwarzał
    problemy.

    Natomiast jeśli chodzi o pin SEN (SPI Enable), to przyjrzałem się schematowi
    pierwszej wersji wspomnianego wyżej Shielda. Tam był on na stałe
    podciągnięty do VCC rezystorem, była jednak tam także zworka opisana jako
    "prog". Wychodziłoby na to, że przy włączonym SPI (nawet przy nieaktywnym
    pinie SCS) może dojść do konfliktu na magistrali i właśnie dlatego w
    późniejszej wersji dodano bufor odwracający, aby aktywował SPI dopiero po
    otrzymaniu sygnału z procesora, wraz z ustawieniem SCS na stan niski.
    Dobrze to interpretuję?