    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ucieklem z miejsca obcierki parkinowej ...
    Date: Thu, 21 Jan 2010 22:56:27 +0100

    news:slrnhl5q35.ae.samotnik@localhost.localdomain...

    > No ja bym zrobił awanturę. Jeśli ktoś kogoś zamorduje na prywatnym
    > terenie,
    > to też policja nie ma nic do tego?

    Ale to już jest czyn karalny, ścigany z urzędu.
    Co do stłuczki na prywatnym terenie to:

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    Zatem PoRD działa na terenie prywatnym tylko wtedy, kiedy dojdzie do
    zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu. Tylko wtedy policjant ma prawo
    interweniować i ukarać mandatem. Jeżeli wydarzenie nie niosło znamion
    zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu to policjant nie ma prawa
    interweniować. Tu wszelkie spory rozstrzyga się na drodze cywilno prawnej.

    P.S.

    Mam nadzieję, że ten płaszczycowy debil nie wpierdoli się tu znów w dyskusję
    pisząc nieprawdę.