  • 101. Data: 2011-05-15 21:36:43
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: z <z...@g...pl>

    climbus pisze:

    > Czemu?
    >
    > Jasno jest napisane, że rowerzysta nie może wyprzedzić samochodu.

    Rowerzyście nie wolno wyprzedzać jeśli widzi kierunkowskaz a kierowca
    musi mu ustąpić więc będą stali do usranej ...
    To już jest wystarczający powód żeby ten przepis skreślić.

  • 102. Data: 2011-05-15 21:42:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 21:36:43 +0200, z wrote:

    >Rowerzyście nie wolno wyprzedzać jeśli widzi kierunkowskaz a kierowca
    >musi mu ustąpić więc będą stali do usranej ...
    >To już jest wystarczający powód żeby ten przepis skreślić.

    Tak samo bedzie jak 4 samochody podjada do skrzyzowania rownorzednego
    - i co, skreslic czy poprawic ?

    A tu ? Nie beda stali, samochod nie chcac zajechac drogi zatrzyma sie,
    a wtedy mozna go ominac :-)

    J.

  • 103. Data: 2011-05-15 21:45:38
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 15, 9:36 pm, z <z...@g...pl> wrote:

    > Rowerzyście nie wolno wyprzedzać jeśli widzi kierunkowskaz a kierowca
    > musi mu ustąpić więc będą stali do usranej ...

    Nie będą. Kierowca musi się upewnić, że nie jest wyprzedzany i włączyć
    kierunkowskaz. Identyczna jest sytuacja z normalnym wyprzedzaniem z
    lewej. Kierowca przed wyprzedzaniem musi się upewnić, czy nie jest
    wyprzedzany a wyprzedzający nie może wyprzedzić samochodu, który
    sygnalizuje zamiar wyprzedzania. I jakoś sobie kierowcy z tym radzą.

  • 104. Data: 2011-05-15 21:52:31
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 15.05.2011 21:42, J.F. wrote:

    > Tak samo bedzie jak 4 samochody podjada do skrzyzowania rownorzednego
    > - i co, skreslic czy poprawic ?
    >
    > A tu ? Nie beda stali, samochod nie chcac zajechac drogi zatrzyma sie,
    > a wtedy mozna go ominac :-)

    Dokładnie (:
    Wystarczy po prostu nie wyprzedzać cyklisty po to, by 1m przed nim
    zacząć hamować i skręcać, a zamiast tego lekko zwolnić chwilę wcześniej
    i skręcić za nim.
    Jeśli zaś się go wyprzedzi i zwalnia 20m przed nim, to na skrzyżowaniu
    będzie się maksymalnie z prawej (częściowo już skręciwszy), a cyklista
    wyprzedzi/ominie Cię z lewej.

  • 105. Data: 2011-05-15 21:57:33
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 15 May 2011 01:01:57 GMT, to napisał(a):

    > Wyobraź sobie ścieżkę rowerową po której w najlepszym razie możesz jechać
    > 5-10 km/h, a zazwyczaj musisz wręcz prowadzić rower. Wtedy będzie to
    > porównywalne do jakości przeciętnej ulicy z punktu widzenia samochodów.
    > 99% ścieżek pozwala na znacznie więcej.

    A teraz wyobraź sobie ulicę na której co kilometr musisz wysiadać z
    samochodu i przepychać go 10 metrów, po czym możesz wsiąść i jechać
    dalej. Okazyjnie napotkasz na koniec drogi, gdzie powinieneś dokonać
    teleportacji na drogę znajdującą się 3 metry dalej.
    Tak wygląda większość polskich dróg dla rowerów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 106. Data: 2011-05-15 22:00:26
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 15.05.2011 21:45, climbus wrote:

> [...]
    > wyprzedzany a wyprzedzający nie może wyprzedzić samochodu, który
    > sygnalizuje zamiar wyprzedzania. I jakoś sobie kierowcy z tym radzą.

    Dokładnie. Z tym wyprzedzaniem z prawej tak naprawdę nic się nie zmieni,
    po prostu coś co cykliści robią nielegalnie staje się legalne. Czy
    upierdzielają tysiące lusterek dziennie? Nie zauważyłem...

    Podobnie z pierwszeństwem na przejazdach - KW o tym mówi od '68,
    rowerzyści jak nie wjeżdżali "na pałę" na przejazdy tak wjeżdżać nie
    będą - bo to oni są głównie zagrożeni. Ci którzy przy konfliktach
    wyklinali wyklinać będą, niezależnie od tego czy z siodełka czy z fotela
    "golfa trójki".

    A proces cywilizacji relacji między grupami uczestników ruchu drogowego
    biegnie sobie cały czas dość powoli, niezależnie od przepisów.

  • 107. Data: 2011-05-15 22:03:19
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-15 20:55:51 +0200, z <z...@g...pl> said:

    > Szkoda tylko że zanim "władza" się okrakiem z tego przepisu wycofie

    Co zrobi i jak?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 108. Data: 2011-05-15 22:04:41
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 20:55:51 +0200, z napisał(a):

    > Będą z tego niezła jaja
    > Szkoda tylko że zanim "władza" się okrakiem z tego przepisu wycofie
    > ucierpi bezsensownie tylu rowerzystów.

    Slajd jest dezinformujący, rowerzysta oczywiście nie musi nikomu tu
    ustępować - w końcu jedzie prosto. I jest to już uregulowane w Konwencji
    Wiedeńskiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 109. Data: 2011-05-16 09:30:17
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2011 21:31, DoQ pisze:

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    Ależ od dawna muszą. Wiedziałbyś, gdybyś sam je znał.

  • 110. Data: 2011-05-16 10:52:59
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:iqnv3s$dbt$1@inews.gazeta.pl...

    > Na ww ciągu olewam i jadę przez pasy. Tylko robię to wolno i hamuję jak
    > samochód chce skręcić. A jak samochód mnie puszcza, przejmie dziękuję i
    > jadę. Da sę, tylko trzeba odrobiny pomyślunku z każdej strony.

    Ty tak robisz, ale popatrz na rowerzystów którzy chcą zdążyć na
    "późnym pomarańczowym". Patrzą odruchowo na światła
    i dodają "w pedały". Kierowca na pasach spodziewa się
    (prawidłowo czy nie) prędkości przechodnia. Nie widzi w odległości
    paru metrów od przejścia nikogo to wolno jedzie...
    A tu taki, co po przejściach na rowerze...
    Dla mnie jazda po pasach to proszenie się o kłopoty.

    Artur(m)