  • 111. Data: 2011-05-16 11:36:46
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-16 09:30, Andrzej Ława pisze:

    > Ależ od dawna muszą. Wiedziałbyś, gdybyś sam je znał.

    Ani kierowcy, ani inni uczestnicy ruchu nie muszą znać przepisów.

    W ogólności nikt nie musi znać prawa, łącznie z prawnikami.
    (A tylko czasami, niektórzy, muszą wykazać się umiejętnością
    zdania jakiegoś testu czy egzaminu).

  • 112. Data: 2011-05-16 11:46:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-14 06:45, MichałG pisze:

    > wolniej od niego

    Powinni dopisać że nie wolno mu wyprzedzać tych jadących szybciej
    od niego oraz równo z nim. Tak dla jasności i prostoty.

  • 113. Data: 2011-05-16 11:49:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-14 19:04, Kazimierz Uromski pisze:

    > Przepisy tego nie precyzują, ja bym to rozumiał jako "na tyle wolniej od
    rowerzysty, że wyprzedzenie go przez tego rowerzystę będzie dość szybkie".

    Dzięki, że sprecyzowałeś niejasne pojęcie "powoli" poprzez oczywiste "dość szybkie"
    :)

  • 114. Data: 2011-05-16 13:33:21
    Od: z <z...@g...pl>

    Kazimierz Uromski pisze:

    > Wystarczy po prostu nie wyprzedzać cyklisty po to, by 1m przed nim
    > zacząć hamować i skręcać, a zamiast tego lekko zwolnić chwilę wcześniej
    > i skręcić za nim.
    > Jeśli zaś się go wyprzedzi i zwalnia 20m przed nim, to na skrzyżowaniu
    > będzie się maksymalnie z prawej (częściowo już skręciwszy), a cyklista
    > wyprzedzi/ominie Cię z lewej.

    Tak to by wyglądało w idealnym świecie gdy cyklista nie stanie obok
    samochodu przed światłami a kierowca raczy go zauważyć.
    Niestety nie żyjemy w idealnym świecie a ten przepis będzie tylko
    stwarzał więcej niebezpiecznych sytuacji. Wiadomo dla kogo bardziej
    niebezpiecznych

  • 115. Data: 2011-05-16 13:40:02
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    W dniu 2011-05-15 21:15, z pisze:
    > To się nie uda i przyniesie więcej szkody niż pożytku.
    > Intencje może i szczytne ale nie do zrealizowania w obecnych realiach

    Ale czemu? nie sądzę, żeby nasi polscy kierowcy byli aż takimi debilami,
    żeby nie byli w stanie tego ogarnąć.

    Artur Nowacki artnow
    GG:9856
    Skype: artur_nowacki
    http://www.artnow.com.pl/

  • 116. Data: 2011-05-16 13:41:17
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    W dniu 2011-05-15 12:14, ar pisze:

> [...]
    > tylko tak pozwalają warunki.
    > Skręcając w prawo powinienem ustąpić rowerzyście, który jedzie
    > równolegle do mnie, np. po równoległej ścieżce rowerowej.
    > Ale co z rowerzystą, który jedzie tym samym pasem ruchu, co ja? Jedzie
    > szybciej niż ja. Zgodnie z nowymi przepisami wolno mu mnie wyprzedzić z
    > prawej strony. Ale w momencie, gdy ja skręcam w prawo, to znajduję się
    > na skrzyżowaniu. Będzie to więc wyprzedzanie na skrzyżowaniu, czego
    > robić nie wolno.
    > Jak zatem interpretować przepisy, gdy taki delikwent (odpukać) znalazł

    On nie może Cię wyprzedzać, Ty musisz mu ustąpić. Jak ustępujesz, to się
    zatrzymujesz, a wtedy on nie wyprzedza, tylko omija.

    Artur Nowacki artnow
    GG:9856
    Skkype: artur_nowacki
    http://www.artnow.com.pl/

  • 117. Data: 2011-05-16 13:53:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "artnow" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości

    > Ale czemu? nie sądzę, żeby nasi polscy kierowcy byli aż takimi debilami,
    > żeby nie byli w stanie tego ogarnąć.

    Kolejny wojujący pedalarz.
    PLONK

  • 118. Data: 2011-05-16 14:09:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Maj, 13:41, artnow <a...@l...home.pl> wrote:

    > On nie może Cię wyprzedzać, Ty musisz mu ustąpić. Jak ustępujesz, to się
    > zatrzymujesz, a wtedy on nie wyprzedza, tylko omija.

    tylko w takim wypadku powinni uchwalic jeszcze zmiane w przepisie:

    Art. 23. 2. przy omijaniu zachować bezpieczny odstęp od omijanego
    pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby
    zmniejszyć prędkość; omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia
    w lewo może odbywać się tylko z jego prawej strony;

    tzn. dopisac na wszelki wypadek "omijanie pojazdu sygnalizującego
    zamiar skręcenia w prawo może odbywać się tylko z jego prawej
    strony;" ;)

    a tak powaznie, to skrecajac w prawo nalezy dla wlasnego
    bezpieczenstwa jechac na tyle blisko prawej krawedzi jezdni, zeby
    zaden jednoslad sie tam nie zmiescil (pomijajajc juz nakaz jazdy
    blisko krawedzi...)

    WS

  • 119. Data: 2011-05-16 14:21:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >bezpieczenstwa jechac na tyle blisko prawej krawedzi jezdni, zeby
    >zaden jednoslad sie tam nie zmiescil (pomijajajc juz nakaz jazdy

    Dokładnie o to chodzi - niech ewentualny próbujący wpada na tylny zderzak,
    wtedy sytuacja jest bardziej jednoznaczna.

  • 120. Data: 2011-05-16 15:12:29
    Od: z <z...@g...pl>

    WS pisze:

> [...]
    > bezpieczenstwa jechac na tyle blisko prawej krawedzi jezdni, zeby
    > zaden jednoslad sie tam nie zmiescil (pomijajajc juz nakaz jazdy

    I tej wersji się trzymajmy a będziemy wszyscy zdrowsi.