  • 91. Data: 2011-05-15 12:14:09
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: "ar" <a...@a...pl>

    Użytkownik "artnow" napisał w wiadomości grup

    >Już za kilka dni w życie wchodzą nowe przepisy dające nowe prawa dla
    >rowerzystów.

    >Ze szczegółami proponuję zapoznać się tutaj:
    >http://bit.ly/jxUst4

    >Im więcej osób będzie je znało, tym więcej nieszczęść będzie można uniknąć.

    Zastanawia mnie sytuacja następująca:
    Jadę samochodem i chce skręcić w przecznicę w prawo. Jadę wolno, bo tylko
    tak pozwalają warunki.
    Skręcając w prawo powinienem ustąpić rowerzyście, który jedzie równolegle do
    mnie, np. po równoległej ścieżce rowerowej.
    Ale co z rowerzystą, który jedzie tym samym pasem ruchu, co ja? Jedzie
    szybciej niż ja. Zgodnie z nowymi przepisami wolno mu mnie wyprzedzić z
    prawej strony. Ale w momencie, gdy ja skręcam w prawo, to znajduję się na
    skrzyżowaniu. Będzie to więc wyprzedzanie na skrzyżowaniu, czego robić nie
    wolno.
    Jak zatem interpretować przepisy, gdy taki delikwent (odpukać) znalazł by
    się na prawych drzwiach mojego auta?

    --
    ar

  • 92. Data: 2011-05-15 15:54:30
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 13 Maj, 20:31, artnow <a...@l...home.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ze szczegółami proponuję zapoznać się tutaj:http://bit.ly/jxUst4
    >
    > Im więcej osób będzie je znało, tym więcej nieszczęść będzie można uniknąć.

    Nigdy nie pozwolę mojemu dziecku na jazdę po jezdni rowerem zwłaszcza
    w dużym mieście. Podobnie sam nie jeżdżę rowerem bo nie jestem
    samobójcą. Rowerem jeżdżę tylko po polnych drogach oraz w parkach.
    Ewentualnie po chodniku.
    1) Przepisy, nawet te zmienione nie gwarantują żadnego bezpieczeństwa
    rowerzyście (nawet zakładając utopjnie, że ktoś je przestrzega).
    2) Żadne przepisy, ani stare ani nowe nie są przestrzegane. (tzn.
    pomijam marginalny 1 % kierowców w samochodach z literą "L").

    To tyle. Bezpieczniej samochodem.

  • 93. Data: 2011-05-15 20:39:00
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 15, 3:54 pm, Lew2 <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > 2) Żadne przepisy, ani stare ani nowe nie są przestrzegane. (tzn.
    > pomijam marginalny 1 % kierowców w samochodach z literą "L").

    I to jest błędne koło. Samochodem bezpieczniej dlatego coraz więcej
    osób jeździ samochodami i jest jeszcze mniej bezpiecznie.

    Od kierowców samochodów w dużej części zależy czy jazda rowerem będzie
    bezpieczna. Chcecie aby Wasze dzieci były bezpieczne, sami zachowujcie
    się na drogach odpowiedzialnie.

    Oczywiście rowerzyści też powinni uczyć się i przestrzegać przepisów i
    odpowiedzialności.

  • 94. Data: 2011-05-15 20:55:51
    Od: z <z...@g...pl>

    artnow pisze:

    > http://bit.ly/iXG1eU

    Będą z tego niezła jaja
    Szkoda tylko że zanim "władza" się okrakiem z tego przepisu wycofie
    ucierpi bezsensownie tylu rowerzystów.

  • 95. Data: 2011-05-15 21:05:53
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 15, 8:55 pm, z <z...@g...pl> wrote:

    > Będą z tego niezła jaja
    > Szkoda tylko że zanim "władza" się okrakiem z tego przepisu wycofie
    > ucierpi bezsensownie tylu rowerzystów.

    Rowerzyści cierpią przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
    Głównie na drogach dla rowerów. Nowa ustawa to prostuje.

  • 96. Data: 2011-05-15 21:15:11
    Od: z <z...@g...pl>

    n...@o...pl pisze:
    > Witam serdecznie.
    >
    > Niech sobie lobby rowerowe robi co chce. Sam jeżdżę na rowerze kilka kkm. w
    > sezonie i mam lobby w głębokim poważaniu. Więcej szkody robią niż korzyści dla
    > rowerzystów. Zupełnie jak: "ekolodzy" dla przyrody.
    > Nie zamierzam korzystać z nowego prawa.
    > Już widzę nową alejkę na cmentarzu: "Dla rowerzystów, którzy mieli pierwszeństwo
    > przed skręcającą ciężarówką albo autobusem", bo kierowca osobówki to jeszcze ma
    > szansę takiego straceńca zobaczyć. O ile jest w miarę ogarnięty.
    > Pozdrawiam.

    Dobrze mówi.
    To się nie uda i przyniesie więcej szkody niż pożytku.
    Intencje może i szczytne ale nie do zrealizowania w obecnych realiach

  • 97. Data: 2011-05-15 21:19:11
    Od: z <z...@g...pl>

    climbus pisze:

    > Rowerzyści cierpią przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
    > Głównie na drogach dla rowerów. Nowa ustawa to prostuje.

    I bardzo dobrze niech prostuje

    Ale tą sytuacją się absolutnie nie zgadzam
    http://bit.ly/iXG1eU

  • 98. Data: 2011-05-15 21:23:19
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 15, 9:19 pm, z <z...@g...pl> wrote:

    > I bardzo dobrze niech prostuje
    >
    > Ale tą sytuacją się absolutnie nie zgadzamhttp://bit.ly/iXG1eU

    Czemu?

    Jasno jest napisane, że rowerzysta nie może wyprzedzić samochodu.

  • 99. Data: 2011-05-15 21:23:39
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 15 Maj, 20:39, climbus <c...@g...com> wrote:

    > I to jest błędne koło. Samochodem bezpieczniej dlatego coraz więcej
    > osób jeździ samochodami i jest jeszcze mniej bezpiecznie.
    Ale ja tego koła nie przerwę. W samochodzie jest bezpieczniej na
    rowerze. W mieście co najwyżej zgniotę blachę, a ubezpieczyciel
    wypłaci. Na rowerze w najlepszym wypadku złamię nogę a może być
    gorzej.

    > Od kierowców samochodów w dużej części zależy czy jazda rowerem będzie
    > bezpieczna. Chcecie aby Wasze dzieci były bezpieczne, sami zachowujcie
    > się na drogach odpowiedzialnie.
    Powtórz to zdanie 20 mln kierowców.

    > Oczywiście rowerzyści też powinni uczyć się i przestrzegać przepisów i
    > odpowiedzialności.- Ukryj cytowany tekst -
    Znam przepisy i co z tego? Nie zrozumiałeś co napisałem w punkcie 1).
    Przepisy nie gwarantują bezpieczeństwa, bo są źle ułożone. Zresztą
    dlatego nikt nie ma do nich szacunku, a jakością nie odbiegają od
    reszty polskiego prawa. Ja tego nie zmienię, ani nie zamierzam z tym
    walczyć. Korzystam z samochodu, a nie roweru. I tyle.

  • 100. Data: 2011-05-15 21:36:39
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 15, 9:23 pm, Lew2 <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > rowerze. W mieście co najwyżej zgniotę blachę, a ubezpieczyciel
    > wypłaci. Na rowerze w najlepszym wypadku złamię nogę a może być

    Każdy może dołożyć trzy grosze do przerwania tego koła. Wystarczy
    zwracać uwagę na rowerzystów a powoli dojdzie się do lepszych
    rezultatów. Z roku na rok jest coraz lepiej. Powoli ale lepiej. Czym
    więcej rowerzystów na drogach tym bezpieczniej.

    > Powtórz to zdanie 20 mln kierowców.

    Długa droga przed nami ;)

> [...]
    > reszty polskiego prawa. Ja tego nie zmienię, ani nie zamierzam z tym
    > walczyć. Korzystam z samochodu, a nie roweru. I tyle.

    Korzystaj (twój wybór) ale przestrzegaj przepisów oraz stosuj dobre
    praktyki. Aby inni byli bezpieczniejsi.