  • Data: 2016-12-01 23:48:56
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek"

    > Ale te wysokie prady sa juz faktem/koniecznoscia.
    >
    > Myslisz, ze bezpieczniej podnosic napiecie dla niektorych urzadzen ?

    Moim zdaniem zdecydowanie tak. Owszem, też jest ryzyko, że coś pójdzie
    nie tak i urządzenie dostanie zbyt duże napięcie. Jednakże najwyżej
    spali się układ zasilający tego urządzenia. Przy dużych prądach jest
    znacznie więcej problemów. Zwróć uwagę, że właśnie z tych powodów
    energetyczne linie przesyłowe są bardzo wysoko napięciowe aby nie być
    wysoko prądowymi. Chodzi o znaczące spadki napięć na byle rezystancji,
    grzanie się przewodów, dużo większe ryzyko upalania się wszelkich
    mechanicznych styków. Zdziwię się mocno jeśli w tą stronę nie pójdzie
    rozwój przewodowego zasilania urządzeń. Póki co jest niefajnie moim
    zdaniem z powodu dużych prądów.
    ---
    Ok, mam akurat zdarzenie z ...nie USB Type-C, nie USB Micro, zwykłe 230 V.
    Odbiornik 100 W czyli 0,5 A. Zjarała by mi się chałpa od przedłużacza w
    którym przestał kontaktować kabel przykręcony solidną śrubą tak, że gniazdko
    parzyło. Przedłużacz własnej roboty, normalnie bym za niego ręczył. A tu ...
    nawet wysokie napięcie nie pomogło.