  • 11. Data: 2010-06-25 20:52:27
    Temat: Re: USB 3 na śledziu do PCI
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zenek" i02u4f$t0f$...@n...onet.pl

    > Jesli sam stwierdzasz ze USB nie osiaga wartosci marketoidowych to na chuj ci USB
    3.0 ?

    Pisałem już -- na PCI, nie na chuj, nie na PCIe, ale na PCI.
    PCI ma dwa razy większą szybkość niż szybkie dyski 2.5 calowe,
    USB 3.0 ma 5 Gb/s, SATA ma 150 MB/s lub 300 MB/s, lub więcej,
    więc jest szansa, że taki dysk osiągnie swój transfer wewnętrzny,
    czyli w porywach 70 MB/s a średnio około 50 MB/s.

    USB 2.0 też by starczyło, ale jeśli już są porty USB 3.0 -- po
    co kupować USB 2.0 do komputera, który nie ma nawet USB 2.0,
    ale dopiero USB 1.1 lub podobne.

    -=-

    Ogólnie grupa na poziomie -- zera bezwzględnego. :)
    Razem z moim -- 11 postów. I zero informacji o tym,
    czego_szukam. Natomiast sporo uświadamiania mnie.
    Ja mam do dyspozycji dwa komputery z PCI, do których
    chcę podłączyć dyski 2.5 calowe z jakąś sensowną szybkością.
    Komputery nie są demonami szybkości, ale mają po 500 MiB RAMek,
    są sprawne i mogą się przydać do wielu rzeczy, o ile będzie
    możliwość podłączenia do nich dysków. A mam właśnie dyski
    2.5 calowe, obok leciwych 3.5 calowych o problematycznych
    dla mnie pojemnościach -- 80 GB i 60 GB. :) Takie dyski
    mogą tam pracować na stałem ale fotki :) czy filmy muszę
    gromadzić na innych dyskach -- najlepiej na 2.5 calowych,
    bo: 2.5 calowe są odporniejsze od 3.5 calowych, nie wymagają
    oddzielnych zasilaczy (zajmujących miejsce i w szafce,
    i na stole, i w przedłużaczu) i są mniejsze :) oraz
    bardziej uniwersalne...

    Dla mnie 3.5 calowy dysk wygląda jak relikt przeszłości. : )

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2010-06-26 04:40:07
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W twoim przypadku bedzie najprosciej zastosowac eSATA

  • 13. Data: 2010-06-26 08:18:06
    Od: Zachu <z...@w...pl>

    W dniu 26-06-10 6:40, zenek pisze:
    > W twoim przypadku bedzie najprosciej zastosowac eSATA

    http://groups.google.pl/group/pl.rec.gps/browse_thre
    ad/thread/6d986ae95f90dfa6/3f5f23e53f2e9e65?hl=pl&q=
    eneuel+leszek+ciszewski+group%3Apl.rec.gps&lnk=nl&

    --
    Zachu

  • 14. Data: 2010-06-26 11:50:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zenek" i040b7$4ms$...@n...onet.pl

    >W twoim przypadku bedzie najprosciej zastosowac eSATA

    Problem w tym, że mam na oku dyski z USB 3.0

    Transcend TS500GSJ25M3
    http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/1130602

    (z zielonym paskiem)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2010-06-26 21:30:24
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Czy istnieje cos takiego, co wkłada się do PCI i co daje USB 3 na śledziu?
    > Najlepiej by było, gdyby było i USB 3, i SATA lub eSATA -- też na PCI,
    > i też z gniazdami nieptasimi na śledziu. :)

    http://allegro.pl/item1086776931_unitek_express_card
    _kontroler_2x_usb_3_0.html
    http://allegro.pl/item1091574804_adapter_pci_kart_pc
    mcia_do_pc_gprs_edge_umts_ak40.html

  • 16. Data: 2010-06-26 21:53:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" i05rhf$j5o$...@i...gazeta.pl

    > http://allegro.pl/item1086776931_unitek_express_card
    _kontroler_2x_usb_3_0.html
    > http://allegro.pl/item1091574804_adapter_pci_kart_pc
    mcia_do_pc_gprs_edge_umts_ak40.html

    dysk<-->SATA<-->USB3<-->ExpressCard<-->?<-->PCMCIA<-
    ->PCI

    Ale przyznaję, że jest to jakiś pomysł. Tyle, że USB3 nie na ExpressCard a na PCMCIA.
    :)
    Albo raczej ExpressCard na PCI zamiast PCMCIA na PCI. ExpressCard mam w notebooku --
    nie
    wiem, po co, bo do niczego nie przydaje się... :) Notebook jest tak tani (mimo
    szybkiego
    CPU, sporego HDD, zewnętrznej karty graficznej i 2 GiB RAMek) że każde 100 złotych
    psuje
    wizerunek oszczędności. :) Desktopy są też raczej nie na taką rozbudowę. Ostatnimi
    czasy
    wstawiłem w nie po 500 MiB RAMek -- w sumie kosztowało to 54 złote -- razem z
    podatkami,
    które odliczyłem. (po piątaku mógłby też sprzedać RAMki 128 MiB pasujące do BXa)

    Dzięki za podpowiedź. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-06-26 23:31:51
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    Ja tam mam kilka dyskow 2,5 na USB i wszystkie osiagaja do 30 MB/s, ale
    jeden- uwaga- 40 MB/s.
    Ten szybki to PQI. Goly wyciaga 30 MB/s w HD Tune, ale po zainstalowaniu
    programu TurboHDD- HDTune pokazuje wlasnie 40 MB/s.
    Moze mi to ktos wytlumaczyc? Jakis ten program magiczny jest? Program dziala
    tylko z tym PQI- innych nie obsluguje.
    Same dyski (nie na USB) to by pewnie wiecej wyciagnely, bo w laptopie mam
    dysk 2,5" i wyciaga do 70 MB/s a te na USB sa niegorsze parametrami.
    A tak swoja droga to jak to jest, ze USB 2.0 ma niby 480 Mbit (czyli 60
    MB/s), ale takich predkosci nie wyciaga? Na kazdy bajt danych dorzucany jest
    bajt kontrolny? Jesli tak to inzynierow, ktorzy to zaprojektowali nalezy
    wylac bo jest to chyba najgorszy protokol danych jaki istnieje.

  • 18. Data: 2010-06-27 07:48:49
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "zenek" i040b7$4ms$...@n...onet.pl

    > Problem w tym, że mam na oku dyski z USB 3.0
    >
    > Transcend TS500GSJ25M3
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/1130602
    >
    > (z zielonym paskiem)

    To rozkrec obudowe i podlacz pod eSATA w czym problem ?
    Nie ma dyskow z IF USB ta obudowa ma w srodku przejsciowke z SATA na USB
    lub kup od razu obudowe z esata. eSATA to bezposrednie podlaczenie pod
    zlacze dysku bez zadnych przejsciowek.

  • 19. Data: 2010-06-27 07:50:06
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Tak jak napisalem wczesniej brniesz w gowno, kup eSATA obudowe i bedzie git.

  • 20. Data: 2010-06-27 13:14:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zenek" i06vp1$1l0$...@n...onet.pl

    > To rozkrec obudowe i podlacz pod eSATA w czym problem ?

    W przeróbkach. :) Na dodatek eSATA nie ma zasilania.

    > Nie ma dyskow z IF USB

    Nie ma. Aż śmieszne, że buduje się tyle IFów, zamiast jednego, na
    przykład ethernetowego, :) który by łączył dosłownie wszystko: drukarki,
    dyski wewnątrz komputera i na zewnątrz komputera, inne komputery z tym
    komputerem, penflaszki, skanery, aparaty fotograficzne i kamery (różne,
    i ,,prawdziwe'', i internetowe, i przemysłowe, i inne) i w ogóle wszystko...

    Nie musi to być RJ45, może być i SATA, i USB zmodyfikowany, i FW, i każdy
    inny dalekiego zasięgu o dużej szybkości... (BT odpada; IR tym bardziej,
    ale WiFi nie jest zły!)

    > ta obudowa ma w srodku przejsciowke z SATA na USB

    No tak. To wie każdy. :)

    > lub kup od razu obudowe z esata.

    Ta obudowa jest szokoodporna.

    > eSATA to bezposrednie podlaczenie pod zlacze dysku bez zadnych przejsciowek.

    Nie mam eSATA ani w notebooku, ani w desktopach.
    (ale oczywiście rozpatruję tę ewentualność -- zaopatrzenie komputerów w eSATA)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'