  • Data: 2009-07-11 07:54:27
    Temat: Re: USA vs Japonia
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

    Chris ni au koto ha itsumo tanosii

    > Nie wiem skad się tutaj wzięła ta dsykusja, ale nazwa "pancernik
    > kieszonkowy" wcale nie była pogardliwa!

    Jak najbardziej była.

    > Niemcy w okresie międzywojennym opanowali technologię produkcji nowych
    > gatunków stali pancernych, które umożliwiły im budowanie okretów o
    > wyporności mieszczącej się w ograniczeniach Traktatu Wersalskiego, a
    > dysponujących siłą ognia oraz odpornościa na ogień przeciwnika,
    > odpowiadającą dotychczasowym pancernikom.
    > Stąd właśnie nazwa "kieszonkowy pancernik".

    A inni to zapewne przespali ten okres i budowali okręty w starej
    technologii? A skoro były takie fajne to po co Niemcy budowali "Bismarcka"
    czy "Titpitza"? Poczytaj może jak długo polowali Brytyjczycy na "Bismarcka"
    i jak gorączkowo szukali godnego dla niego przeciwnika. Aby nie skończył jak
    "Hood".

    --
    ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie
    ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.