  • 51. Data: 2014-06-26 23:46:10
    Temat: Re: US dziala.
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 26 czerwca 2014 22:45:24 UTC+2 użytkownik t? napisał:

    > Trzeba by policzyć, ale na pewno jednocyfrowy.

    > Bo ludzie nie kombinują dla sportu, gdyby oczekiwany podatek był na
    >
    > poziomie mniej więcej tego, który jest płacony w tej chwili, to nie
    >
    > byłoby motywacji do jego omijania. Szczególnie, że jakieś większe
    >
    > kombinacje z przychodem stosunkowo łatwo wykryć. Po prostu nie opłacałoby
    >
    > się ryzykować.
    >

    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Zawsze będą tacy co by gówno spod siebie zjedli. To i kombinować będą. US oczywiście
    wszystkich nie złapie. Ale co któregoś złodzieja złapie. I sporo z tych co się o tym
    dowiedzą będzie uważało i przestanie kraść. Na radary Policja też wszystkich nie
    złapie ale istnieje prawdopodobieństwa bycia złapanym i piraci uważają. Sprawa jest o
    tyle ciekawa ze jak wystraszeni przestaną oszukiwać to urzędy skarbowe to zauważą.
    Ciekawa sytuacja się wytworzyła. Jak będą jeździli prywatnie służbowymi samochodami
    to narażają się na złapanie na gorącym uczynku. Jak przestaną oszukiwać to urząd
    będzie wiedział kto wcześniej oszukiwał.

  • 52. Data: 2014-06-26 23:46:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2014, Mruk wrote:

    > Zasadą podatku VAT jest odliczanie kosztów przy zakupie i NALICZANIE przy
    > sprzedaży.

    W sprawie formalnej, znaczy nomenklatury czyli nazewnictwa.
    Podatek VAT *naliczony* to jest podatek opłacony *przy zakupie*.
    Przy sprzedaży określa się *należność* podatkową.
    Taka jest definicja ustawowa, i tupanie językoznawców, podobnie
    jak w przypadku "sprzedaży usługi", nic nie poradzi :>

    > Problemem nie jest państwo, problemem są obywatele, którzy są ślepi na
    > wydatki państwa. Dla świętego spokoju gónicy mają przywileje, policjanci mają
    > przywileje, PKP ma przywileje. Kto za to płaci ???? NIKT o tym nie mówi, że
    > połowa tych wszystkich danin/opłat jest MARNOTRAWIONA!!!

    Wychodzi, że Korwin jest niezmiernym optymistą ;)
    (twierdzi, że żeby państwo wypłaciło 100zł, wystarczy aby zabrało JEDYNIE
    140 zł :D)

    > Pominę już fakt picia wódki za państwowe.

    Oczywiście zgoda.

    > adwokata i co ? Płaci ? Gówno! To jest równość ? Dlatego ludzie mają
    > świadomość bycia dymanym przez system.

    "Złoto Myken"... jak tam to szło... już ktoś poruszał sprawę upadłych
    imperiów (taka sobie mieścina w starożytności, "sławna złotem", której
    obywatele byli chyba bardziej niż statystyczny Polak przekonani
    o "słuszności sprawy" i przy pierwszym najeździe rządzący dowiedzieli się,
    że nie ma chętnych do "stawania za sprawę", a ściślej za *ICH* złoto).

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2014-06-26 23:58:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2014, k...@g...com wrote:

    > Jasne. Już Ci wierzę. Jak to jest zrobione z paliwem w innych krajach europejskich?

    O ile wiem, w archiwach są opisy przykładów.
    Niekiedy dość restrykcyjnych.
    AFAIR opisano że w którymś kraju przyłapanie na tym że służbowy pojazd
    jest prowadzony przez osobę "niefirmową" (nie przez prowadzącego DG
    lub pracownika), np. przez małżonka, skutkuje sankcją dość "przekonującą",
    BARDZO przekonującą.
    W rodzaju "odda pan cały VAT i dziękujemy". Wstecz oczywiście.
    VAT od paliwa jest na tyle łakomym kąskiem, że chyba wszędzie (gdzie
    jest VAT i wysoki podatek - jakikolwiek - od paliwa) jest mocno
    "obwarowany".

    > Pozwalają gdzieś przepisy na jeżdżenie służbowym samochodem na wakacje

    Chyba że politykom :>
    Problem jest trudny do ugryzienia.
    Wiesz dlaczego poprzednik ISO 9660 (formatu DVD) nazywa się "High
    Sierra"?
    Udowodnij teraz, że 17. sektor nie jest wynikiem popijawy :P
    (metoda jest skuteczna, oponenci popijają, ci co nie wpadli pod stół mają
    większość, prawie jak przy uchwalaniu konstytucji 3 maja :))

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2014-06-27 07:03:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-26 22:13, t? wrote:

    > Ten co ma na SUV-a to obejdzie problem takich kontroli w ten czy inny
    > sposób, kilku złapią i na tym się skończy.

    Nie odwracaj kota ogonem - większość służbówek to nie szroty.

    Shrek.

  • 55. Data: 2014-06-27 07:08:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-26 23:31, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dodatkowo dajesz *bardzo* duże bonusy dużym sieciom handlowym (nieznaczny
    > opust przekłada się na bardzo dużą różnicę w prowizji, a podatek tego
    > nijak nie uwzględnia).

    Duże sieci handlowe przynoszą straty, więc podatek przychodowy byłby dla
    nich nowością;)

    Shrek.

  • 56. Data: 2014-06-27 12:44:03
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

    > Nie odwracaj kota ogonem - większość służbówek to nie szroty.

    A jak sobie wyobrażasz odwiedzanie klienta w jakimś złomie?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 57. Data: 2014-06-27 12:56:14
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 25.06.2014 11:47, Tomasz Wójtowicz pisze:
> [...]
    h-aut,19923,5644073,1,prasa-detal

    > Oczywiście że mają rację, co więcej, to jest wyjątkowy przypadek, że
    > działanie urzędników jest w interesie większości obywateli.

    Naprawdę? To, że nie mogę całości VAT odliczyć od paliwa i auta podnosi
    cenę mojej usługi dla Kowalskiego (czytaj większości obywateli). Zrozum
    w dupie mam, czy odliczę ten VAT od paliwa, czy go nie odliczę i tak
    bezpośrednio lub pośrednio zapłacisz za to Ty (jak domniemam będący w
    tej większości obywateli).

    --
    anacron
    aba/

  • 58. Data: 2014-06-27 13:02:12
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-06-27 12:56, anacron pisze:
> [...]
    > w dupie mam, czy odliczę ten VAT od paliwa, czy go nie odliczę i tak
    > bezpośrednio lub pośrednio zapłacisz za to Ty (jak domniemam będący w
    No widzisz, skoro większośc nie rozumie, to jak tego wymagać od
    polityków, którzy decydują? Chodzi chyba głównie, żeby napiętnować i
    pokazać, kto "szkodzi państwu". Kiedyś byli to "spekulanci" i
    "prywaciarze", a teraz ...
    Jacek

  • 59. Data: 2014-06-27 13:22:14
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 27 czerwca 2014 12:44:03 UTC+2 użytkownik t? napisał:

    > A jak sobie wyobrażasz odwiedzanie klienta w jakimś złomie?
    >

    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Z tego co mi wiadomo urzędy skarbowe nic nie mają do tego żeby samochody firmowe były
    ładne i czyste. Mają zastrzeżenia jeśli ktoś używa takiego samochodu do celów
    prywatnych, bo nie ma zwyczaju w takich sytuacjach żeby korzystający dokładał się do
    kosztu używania samochodu przez firmę. A często wręcz finansowo na tym korzysta bo
    nie kupił samochodu a ma czym jeździć. I za paliwo, obsługę i amortyzację wystawia
    rachunek urzędowi skarbowemu. Jak była propozycja że każdy kto wykorzystuje firmowy
    samochód prywatnie zapłaci w formie jakiegoś spec podatku 50 złotych miesięcznie. To
    barany że ni chuja. 5 dych to mniej niż migawka na tramwaj czy autobus. To zrobili
    inne przepisy i mam kaprys żeby wyłapali wszystkich co będą robili niezgodnie z
    nowymi przepisami.

  • 60. Data: 2014-06-27 14:36:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.06.2014 13:02, Jacek pisze:
> [...]
    > polityków, którzy decydują? Chodzi chyba głównie, żeby napiętnować i
    > pokazać, kto "szkodzi państwu". Kiedyś byli to "spekulanci" i

    Ale to przecież jest logiczne, im więcej Państwo oszczędzi mi w
    podatkach bezpośrednich tym więcej zapłacę w pośrednich, a te nie są tak
    szkodliwe jak bezpośrednie bo napędzają koniunkturę. Im więcej odpiszę
    (VAT jest podatkiem od wartości dodanej przypominam) tym tańszy produkt
    mogę zaoferować Kowalskiemu. Logicznym jest chyba także, że wszystkie
    podatki, jakie jest mi dane z radością zapłacić przeniosę bezpośrednio
    na cenę produktu/usługi. Aby zrozumieć ten "fenomen" nie trzeba mieć
    chyba mgr z ekonomii, choć fakt, trzeba myśleć (co ponoć nie boli). :)

    --
    anacron
    aba/