  • 1. Data: 2013-09-24 15:55:05
    Temat: UPS - shutdown 3 komputerów
    Od: Oli <O...@a...com>

    Mam 3 komputery i mam zamiar kupić UPSa 600W(1000VA).
    Na krótkie wyłączenia prądu to starczy. 1-2 razy w miesiącu wyłączenia prądu są
    długotrwałe (1 - kilka godzin)
    i tu żaden UPS nie pomoże - trzeba zamknąć komputer.
    Na UPSie jest USB, którym jest podawany sygnał do komputera o rozładowaniu baterii. I
    w tym momencie na
    komputerze program dostarczany z UPSem robi shutdown komputera.

    Tyle to ja wiem//przeczytałem i tu zaczyna się mój problem. A co z pozostałymi
    komputerami?!
    1. Czy można ten sygnał z UPsa podać dalej do pozostałych komputerów i bezpiecznie je
    wyłączyć??
    2. Czy program głównego komputera przed wykonaniem shutdown mógłby uruchomić
    programowy shutdown pozostałych
    komputerów (windowsowy shutdown -m)

    Serdecznie pozdrawiam,

    Oli

  • 2. Data: 2013-09-24 18:03:50
    Temat: Re: UPS - shutdown 3 komputerów
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    jeszcze tego nie testowałem:
    http://www.power-software-download.com/viewpower.htm

  • 3. Data: 2013-09-24 18:19:14
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 24.09.2013 15:55, Oli wrote:
> [...]
    > 2. Czy program głównego komputera przed wykonaniem shutdown mógłby
    > uruchomić programowy shutdown pozostałych komputerów (windowsowy

    ja używam apcupsd z jednym komputerem, ale w manualu jest przykład jak
    zrobić to z wieloma. szukaj master/slave configuration:

    http://www.apcupsd.com/manual/

    pozdrawiam
    geos

  • 4. Data: 2013-09-24 18:49:01
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Oli pisze:
    > Mam 3 komputery i mam zamiar kupić UPSa 600W(1000VA).

    Najlepiej kup UPS z kartą managementową po LAN. Wtedy na każdym
    chronionym komputerze instalujesz agenta specyficznego dla danego modelu
    UPSa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2013-09-24 18:58:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Oli" <O...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Czy program głównego komputera przed wykonaniem shutdown mógłby
    > uruchomić programowy shutdown pozostałych komputerów (windowsowy

    Zaleznie od tego jakiego software do zarzadzania tym ups uzywasz mozna
    czasem w momencie shut down odpalic plik wsadowy, mozna tez ustawic
    konfiguracje tak, zeby zamknac inne maszyny zdalne. Orvaldi ma takie
    mozliwosci. Bez dodatkowych kart lan.

  • 6. Data: 2013-09-26 13:40:47
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Oli wrote:

> [...]
    > komputera przed wykonaniem shutdown mógłby uruchomić programowy shutdown
    > pozostałych komputerów (windowsowy shutdown -m)

    To się robi już na poziomie programu monitorującego.
    Większość UPS ma oprogramowanie które na jednym z komputerów do którego
    podłączony jest bezpośrednio UPS przez USB lub RS monitoruje UPSa, na
    pozostałych jest oprogramowanie monitorujące już tylko informacje o stanie
    UPS z tego "głównego" komputera.
    W NUT nazywa się to master i slave.
    Ze strony fideltronika:
    ###############
    UPS Monitor

    Fideltronik oferuje darmowe oprogramowanie UPS Monitor Client/Server
    pozwalające na monitoring i bezpieczne zamknięcie większości systemów
    operacyjnych oraz zamknięcie stacji roboczych i serwerów w sieci LAN
    Oprogramowanie można pobrać ze strony POBIERZ
    Charakterystyka

    UPS Monitor jest oprogramowaniem zbudowanym w oparciu o architekturę
    Client-Server i składa się z dwóch części instalowanych równocześnie:

    UPS Monitor Server
    UPS Monitor Client

    UPS Monitor Server

    Jest instalowany na komputerze, do którego UPS jest podłączony kablem
    komunikacyjnym. Monitoruje on stan UPS-a i przekazuje do niego rozkazy
    sterujące jego pracą.
    UPS Monitor Client

    Pracuje na stacjach roboczych i serwerach w sieci LAN. Jego zadaniem jest
    informowanie użytkowników o stanie UPS-a i wykonywanie odpowiednich
    uprzednio skonfigurowanych akcji oraz zamykanie systemu operacyjnego. Jest
    instalowany na każdym komputerze, który jest zasilany przez UPS-a i na
    którym ma być zamykany system operacyjny lub na tym, z którego chcemy
    śledzić pracę UPS-a.
    Ale to tylko przykład, bo teraz to już słabo jeśli oprogramowanie od UPSa
    tego nie obsługuje...

    Pozdrawiam
    g.