    From: grzehorz <g...@t...pl>
    Subject: Re: UPS - shutdown 3 komputerów
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Thu, 26 Sep 2013 13:40:47 +0200

    Oli wrote:

    > Mam 3 komputery i mam zamiar kupić UPSa 600W(1000VA).
    > Na krótkie wyłączenia prądu to starczy. 1-2 razy w miesiącu wyłączenia
    > prądu są długotrwałe (1 - kilka godzin) i tu żaden UPS nie pomoże - trzeba
    > zamknąć komputer. Na UPSie jest USB, którym jest podawany sygnał do
    > komputera o rozładowaniu baterii. I w tym momencie na komputerze program
    > dostarczany z UPSem robi shutdown komputera.
    >
    > Tyle to ja wiem//przeczytałem i tu zaczyna się mój problem. A co z
    > pozostałymi komputerami?! 1. Czy można ten sygnał z UPsa podać dalej do
> [...]

    To się robi już na poziomie programu monitorującego.
    Większość UPS ma oprogramowanie które na jednym z komputerów do którego
    podłączony jest bezpośrednio UPS przez USB lub RS monitoruje UPSa, na
    pozostałych jest oprogramowanie monitorujące już tylko informacje o stanie
    UPS z tego "głównego" komputera.
    W NUT nazywa się to master i slave.
    Ze strony fideltronika:
    ###############
    UPS Monitor

    Fideltronik oferuje darmowe oprogramowanie UPS Monitor Client/Server
    pozwalające na monitoring i bezpieczne zamknięcie większości systemów
    operacyjnych oraz zamknięcie stacji roboczych i serwerów w sieci LAN
    Oprogramowanie można pobrać ze strony POBIERZ
    Charakterystyka

    UPS Monitor jest oprogramowaniem zbudowanym w oparciu o architekturę
    Client-Server i składa się z dwóch części instalowanych równocześnie:

    UPS Monitor Server
    UPS Monitor Client

    UPS Monitor Server

    Jest instalowany na komputerze, do którego UPS jest podłączony kablem
    komunikacyjnym. Monitoruje on stan UPS-a i przekazuje do niego rozkazy
    sterujące jego pracą.
    UPS Monitor Client

    Pracuje na stacjach roboczych i serwerach w sieci LAN. Jego zadaniem jest
    informowanie użytkowników o stanie UPS-a i wykonywanie odpowiednich
    uprzednio skonfigurowanych akcji oraz zamykanie systemu operacyjnego. Jest
    instalowany na każdym komputerze, który jest zasilany przez UPS-a i na
    którym ma być zamykany system operacyjny lub na tym, z którego chcemy
    śledzić pracę UPS-a.
    Ale to tylko przykład, bo teraz to już słabo jeśli oprogramowanie od UPSa
    tego nie obsługuje...

    Pozdrawiam
    g.