  • 1. Data: 2013-09-23 22:06:44
    Temat: skaner przezroczy [cross]
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    czy ktos moglby polecic dobry, ale nie kosmicznie drogi, skaner do
    przezroczy o wielkosci min 5x4'' pracujacy najlepiej z windows, ale z
    makowka tez moze byc.
    z gory dzieki. <rs>

  • 2. Data: 2013-09-23 22:44:59
    Temat: Re: skaner przezroczy [cross]
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:
    > czy ktos moglby polecic dobry, ale nie kosmicznie drogi, skaner do
    > przezroczy o wielkosci min 5x4''

    5 cali to 12 cm, dobrze rozumiem, ze chcesz az tak duze klisze skanowac?

  • 3. Data: 2013-09-23 22:46:51
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/23/2013 4:44 PM, Mr. Misio wrote:

    > 5 cali to 12 cm, dobrze rozumiem, ze chcesz az tak duze klisze skanowac?

    dobrze. <rs>

  • 4. Data: 2013-09-23 22:47:24
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 23 września 2013 (22:44:59) napisano:

    > 5 cali to 12 cm, dobrze rozumiem, ze chcesz az tak duze klisze skanowac?

    Może zdjęcia rentgenowskie?

    (choć bardziej prawdopodobna mi się wydaje zwykła "litrówka")

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 5. Data: 2013-09-23 23:03:43
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:

    > dobrze. <rs>

    szkoda, bo do malych to bym polecal, ale duze nie wejdą ;)

  • 6. Data: 2013-09-24 14:42:40
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    rs wrote:
    > czy ktos moglby polecic dobry, ale nie kosmicznie drogi, skaner do
    > przezroczy o wielkosci min 5x4'' pracujacy najlepiej z windows, ale z
> [...]

    Kiedyś miałem taki skaner Agfa Arcus 1200.
    Model stary, ale całkiem dobry i obecnie tani jak barszcz. To był chyba
    najtańszy skaner z możliwością skanowania klisz 4×5 cala. Aby skanować
    większe klisze, trzeba dorobić (lub dokupić) odpwiednio większą ramkę.
    Ale najważniejsze, że skaner ma obszar skanowania "transparentnego"
    (czyli z prześwietlaniem na wylot) o wielkości A4, a nie jak obecne
    podobne skanery tylko pasek o szerokości filmu 120.
    Wady tego skanera:
    1. Pierwsza i największa wada, to brak interfejsu USB lub jakiegokolwiek
    innego współczesnego interfejsu do połączenia z komputerem. Ten skaner
    posiada za to interfejs SCSI. Aby go podłączyć do komputera potrzebny
    jest więc kontroler SCSI oraz odpowiedni kabel. Na szczęście kontrolery
    i kable można kupić bardzo tanio (oczywiście używane), tylko trzeba
    kupić pasujący. Są nawet kontrolery SCSI do laptopów - sam miałem
    takiego na PCMCIA i na tym właśnie działałem na codzień.
    Jak już pokonasz kwestię interfejsu, czyli połączenia z komputerem, to
    dalej już bułka z bananem. Co prawda rodzielczość tego skanera nie jest
    imponująca, jak na dzisiejsze czasy (sprzętowe 1200 dpi), ale dla klisz
    5 cali to wystarczy w zupełności. D-MAX jest chyba 3,2 więc też szału
    nie ma, ale prawidłowo naświetlone klatki daje radę ładnie.

  • 7. Data: 2013-09-24 17:00:41
    Od: vranac <v...@v...pl>

    Poldek wrote:

    > Kiedyś miałem taki skaner Agfa Arcus 1200.
    > Model stary, ale całkiem dobry i obecnie tani jak barszcz. To był chyba
    > najtańszy skaner z możliwością skanowania klisz 4×5 cala.

    tak samo ma agfa duoscan. obecnie na alle... 150 zl

    > 1. Pierwsza i największa wada, to brak interfejsu USB lub jakiegokolwiek
    > innego współczesnego interfejsu do połączenia z komputerem.

    moge sie mylic, bo daaaaawno to juz bylo, ale FotoLook (soft skanujacy
    agfy) mial problemy z W7 64bit. nie pamietam co mu nie pasowalo ale z
    czyms sie bujalem. na XP bez problemow.

    > szału nie ma, ale prawidłowo naświetlone klatki daje radę ładnie.

    nawet calkiem fajnie sobie radzil (z fotolookiem) z kolorowymi
    negatywami maloobrazkowymi. trzeba bylo tylko trafic z profilem
    negatywu.

    pozdr

  • 8. Data: 2013-09-24 17:00:49
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/24/2013 8:42 AM, Poldek wrote:

> [...]
    > 5 cali to wystarczy w zupełności. D-MAX jest chyba 3,2 więc też szału
    > nie ma, ale prawidłowo naświetlone klatki daje radę ładnie.

    dzieki. potrzebuje cos nowego. z aktualnymi sterownikami. mam linotype
    circon 11x17'' na SCSI. sterowniki już dawno przestały być
    aktualizowane, ale na interface SCSI nie narzekam. tylko szyba od strony
    klisz, zaczęła matowieć, i pojawiły się rysy bo wytarly sie slizgacze i
    obudowa lampy zaczela ją ciąć. poza tym jest przeraźliwie wolny. tzn.
    samo skanowanie jest ok, ale kalibracja trwa latami. czas po prostu
    zmienić sprzęt na cos nowoczesnego. <rs>

  • 9. Data: 2013-09-24 20:35:56
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    rs wrote:

> [...]
    > samo skanowanie jest ok, ale kalibracja trwa latami. czas po prostu
    > zmienić sprzęt na cos nowoczesnego. <rs>

    No to przychodzi mi do głowy tylko Epson V750. Nowoczesny, świetny
    skaner. Maksymalny rozmiar filmu 10×8 cala. Cena co prawda nie jest
    najniższa, ale parametry sprzętu i wizualny efekt gotowych skanów jest
    bdb. D-MAX=4.0, sprzętowe dpi chyba 6400. Bardzo podobny i istotnie
    tańszy jest Epson V700, ale nie wiem jaki jest maksymalny rozmiar kliszy
    u niego - czy złapie ten rozmiar, o który ci chodzi.

  • 10. Data: 2013-09-24 20:52:16
    Od: vranac <v...@v...pl>

    Poldek wrote:

    > No to przychodzi mi do głowy tylko Epson V750...

    http://www.aparaty.tradycyjne.net/49186-epson_v700_c
    zy_v750.html

    moze to cos rozjasni (albo zaciemni ;) przy wyborze

    pozdr