  • Data: 2013-10-18 16:21:06
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5260e3a1$0$2178$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Założył też, że komputer pobiera 450W, co jest założeniem zupełnie
    > bezsensownym. Większość komputerów nie pobiera 450W nawet w szczycie - zwykle
    > nie przekracza to 200W. Do typowych zastosowań można spokojnie przyjąć
    > 100-150W, a często jest to 80W lub mniej.

    Jesteś pewien? U mnie w pracy biorą 180-200W. Może też grać w gry i przełączy
    się na UPS. Wtedy high-end kompy nie biorą 450W

    > Przecież w momencie awarii zasilania nikt nie zacznie na zasilaniu bateryjnym
    > załączać jakichś super obliczeniowożernych procesów. Wręcz przeciwnie - będzie
    > je wyłączał, bo ma świadomość, że zasilanie wystarczy na kilka-kilkanaście
    > minut.

    Czekałem na ten argument. :)
    Powiedz mi czy komputer ma być zasilany z 230V i gdy zaniknie faza to ma się
    przełączyć na UPS? Jeżeli tak to będzie chujowo działać. Po pierwsze jak chcesz
    to zrobić? Przekaźnikiem/stycznikiem? W teorii by działał (10 ms vs 19 ms
    podtrzymanie zasilacza). Ale w praktyce jest różnie (robiłem eksperyment z
    routerem i przekaźnik był zbyt wolny). Jakby połączyć równolegle to płynąłby
    prąd wyrównujący (a więc dodatkowe straty).
    Zasilanie musi być: faza->UPS->komputer
    Tak więc przewód 12(14)V będzie cały czas obciążony! Temu podałem normę do
    obciążenia długotrwałego. Przy krótkim czasie przesyle energii można przekroczyć
    wartość i izolacja się nie stopi (gdyż żyła się tak mocno nie nagrzeje). Paniał?