  • Data: 2013-10-15 21:50:49
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel O'Pajak wrote:
    > Powitanko,

    > Mysle, ze wszyscy ci, co teraz musza kupic UPSy. Ja bym z pewnoscia
    > taki zasilacz wybral.

    prawdopodobnie kosztowałby tyle co UPS bez akumulatora...

    kolega qwerty już podżuciła wyliczenia na temat średnicy przewodów
    zasilających myśle że nie przewidział jeszcze tego że kable dla pradu
    ciagłego w okolicach 40 A musiałyby być dość grube aby nie pełniły roli
    grzałki.

    Praktycznie nigdzie nie stosuje sie instalacji stałoprądowych 12V poza
    samochodami i prosta automatyką...

    częsciej możan spotkać 24V AC 48V DC lub AC

    przypomnę że w PCtach w którymś momencie problemem stały sie spadki napięcia
    na drucikach zasilajacyh karty graficzne czy procesory...

    napięcie zmienne o dużej wartości jest wygodne bo dużą moc można
    dostartaczyć w sumie cienkimi przewodami na sporą odległość bez wielkich
    strat.