  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS czy zasilacz buforowy?
    Date: Sat, 5 Feb 2011 22:54:45 +0100

    > Do tego podejrzewam, że każdy z badziewnych zasilaczy bierze z sieci
    > max. moc, zamiast podawać taką jaka jest pobierana przez urządzenie.

    A co by robil z reszta mocy? Zasilacze raczej nie dokonuja samospalenia :)
    Bierze tyle ile trzeba +ciut na zmarnowanie (przez siebie i swoja nie
    doskonalosc)

    > A co złego jest w stabilizatorach liniowych? Serio, nie wiem i pytam
    > :)

    dla duzego spadku napiecia np z 12V zrobic 5V i to przy kilku A pradu beda
    wiele mocy produkowac w postaci ciepla, w zimie to moze i dobrze...

    Sa malo efektywne po prostu.

    > Jeśli wszystkie elementy mi biorą w porywach 2.5A, to liczę na to że
    > przy zasilaczu buforowym i baterii 18Ah pochodzą przynajmniej te 6
    > godzin. Tymczasem wszelkie typowe UPSy są - podejrzewam -
    > projektowane raczej do tego, by przez te 5-15 minut podtrzymać żrący
    > kilkaset W komputer i dać czas użytkownikowi na zapisanie pracy i
    > shutdown systemu...

    Raczej tak, u mnie UPS dziala 90minut (APC smart). Nie wiem na ile szacunek 20%
    mocy idacej na zmarnowanie (cieplo) jest prawidlowy. Ale dobrze myslisz,
    kolejne przemiany napiecia na pewno traca ladny kawalek energii... ile tego nie
    wiem. Musialbys zapewnic kilka dodatkowych przetwornic do tego zasilacza
    buforowego, troche podlubac ale moze sie oplacac.

    > No i właśnie problem w tym, że nie mam zielonego pojęcia czego się
    > spodziewać. Co mi da informacja, że UPS ma 400VA i baterię 7Ah? No
    > dobra, wiem że w najlepszym wypadku utrzyma to moje biorące 2.5A

    u mnie jest 40W i na 2x 8-9Ah (jakies lepsze niz te standardowe 7Ah) i dziala
    to 90minut. Zwykle wystarcza zanim ZE nie przywroci dostawy pradu! Ale raz na
    rok nie wystarcza. Wielki mi problem :) Jeszcze domofon kiedys do tego
    podlacze, obecnie listonosz pocaluje klamke :(