    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS a moc bierna
    Date: Tue, 19 Sep 2023 20:58:17 +0200
    <tpmlzodhhqlx$.dlg@myjk.org> <ue7ga7$epp$1$lisciast@news.chmurka.net>
    <d95erqzb5ypr$.dlg@myjk.org> <s...@4...net>
    <ue9ets$smj$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <2lbj6i2993g.1teaqodkcefdg$.dlg@40tude.net>
    <ue9ljm$nf$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <2av2ic5ongq$.qvu4ci2g0yzh.dlg@40tude.net>
    <uec5ur$phf$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <1cjr7ibewmjuh.1ai6d02587l8w$.dlg@40tude.net>

    W dniu 19.09.2023 o 15:49, J.F pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^

    > tak - osobne liczydło, czyli w praktyce drugi licznik.
    > Tylko dwa razy drozsze rozwiązanie :-)

    Przecież piszę o tym od początku, to ty się upierałeś że są tanie,
    popatrz na początek posta tam jest twój cytat który ci podkreśliłem :)

    > Można. A jak przebieg nie jest okresowy?
    Raczej zawsze są okresowe, nie ma urządzeń pobierających pojedyncze
    okresy z sieci.

    Paweł juz ci napisał :)

    > Moze i robi, ale jak ? :-)
    Jest w pdf-ie, wystarczy przeczytać :)

    > Ale to nic nie zmienia.
    > Pobraleś np 1000kWh mocy czynnej i 500kVArh indukcyjnej.
    > Zmiesciłes sie w limicie cos fi?
    Do tego są inne liczniki, ja nie muszę bo za bierną nie płacę.
    Więc nie wiem. Jak mnie obciążą to sie będę martwił.

    > Powiedzmy, ze z sumy wynika, ze tak, a naprawde to przez tydzien nie

    > Czemu?
    >
    > Z cennika wynika, ze ZE toleruje pewnien "pobór"
    > mocy indukcyjnej, o ile towarzyszy mu pobór mocy czynnej.
    Ale dla przemysłu, a ja nie jestem przemysłem.

    > No ale wlasnie cos mi sie tu nie zgadza.
    > Same elektrownie chyba maja sporą indukcyjność szeregową,
    > ale jak to energetycy licza po stronie generacji to nie pamiętam.
    Bo ta im nie przeszkadza, ona jest z natury.

    > I widac po cennikach, ze im umiarkowana indukcyjnosc u klientów
    > pasuje, natomiast pojemnosc wcale nie. I to sa zapisy stare,
    > kiedy jeszcze silniki dominowały.
    Bo sieci przesyłowe i kable wprowadzają dużo pojemnościowej, sieci już
    mają przekompensowane.

    > Możliwe, choc akurat LED ... stracily moc, to niewiele wprowadzają i
    > tej pojemnosciowej.
    >
    > Ale jak pisalem - niechęc jest znacznie starsza.
    Bo to nie o domy chodzi a o przemysł, to jest ponad 80% poboru energii i
    tam się dużo zmieniło na niekorzyść, jak juz pisałem.

    > W obliczu rosnącej liczby pojemnosciowych odbiorców, to powinna im
    > pasować taka generacja z falowników PV.
    Nie, bo zwiększa prąd bierny w sieci.

    > Ale ... dlaczego dopiero przy zbyt wysokim napięciu w sieci?
    Żeby go dalej nie podwyższać a wprowadzić energię do sieci.

    > Ale chodzi mi to, czy falownik ma jakis monitor przyłacza do sieci.
    Nie ma, jest na sztywno ustawiony.

    --
    Janusz