  • 31. Data: 2010-12-09 09:29:28
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Maciek Babcia Dobosz" napisał:

    > I dziwi Cię, że 4-składnikowa promocja wymagała czterech usług a nie
    > trzech? http://www.aster.pl/node/1706

    > A gdzie napisałem że dziwi?

    "Karta SIM obowiązkowo jako warunek skorzystania z promocji - Pakiet
    Quattro" - zdziwił Cię warunek.

    > Piszę tylko że trzeba było kartę wziąć by
    > uzyskać niższą cenę niż z "trójcy" stacjonarka+net+TV. Chciałem bez tej
    > "darmowej" karty za ta samą cenę ale się nie dało.

    Nie dało się bez, ponieważ promocja była na 4 usługi. Było skorzystać z
    innej, za inną kwotę - na tym to polega.

  • 32. Data: 2010-12-09 10:02:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Ja zmieniałem umowę w domu we wrześniu 2010. Karta SIM obowiązkowo jako
    > warunek skorzystania z promocji - Pakiet Quattro. Bez wzięcia karty
    > promocja nie obowiązywała.

    To zmienia postać rzeczy - chciałeś korzystać z promocji w której były
    obowiązkowe 4 usługi, to zrobiłeś to na własne życzenie. Oferta była
    jasna.

  • 33. Data: 2010-12-09 11:56:36
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-12-09, o godz. 10:29:28
    "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid> napisał(a):

    > "Karta SIM obowiązkowo jako warunek skorzystania z promocji - Pakiet
    > Quattro" - zdziwił Cię warunek.

    I gdzie tu widzisz moje zdziwienie? Bo ja napisałem sucha informacje.

    Zdrówko

  • 34. Data: 2010-12-09 12:42:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-12-08 18:19, Artur Maśląg wrote:

    > Naprawdę? Nie spotkałem się czymś takim. Owszem, proponowali, ale nic
    > ponad to.
    > Mógłbyś dać link do takiej umowy? Ostatnio podpisywałem w listopadzie
    > 2009 i niczego takiego tam nie ma.

    Zdaje sie ze aster w internecie draftow umow nie publikuje. Owszem, taka
    umowe mialem w rekach jakos na przelomie 2008/2009.

    > Niedawno, czy tylko chwilowo?

    Co ma do rzeczy jakies wydumane "chwilowo"? Niewazne ile to trwalo.
    Wazne ze mialo to miejsce i z procedura wciskania karty SIM spotkalem
    sie dwukrotnie w odstepie 14 miesiecznego czasu trwania umowy. Na
    koniec jednej i na poczatek kolejnej. W przypadku pierwszej nie dalo
    sie w ogole zrezygnowac z abonamentu. Sprytnie wliczyli go sobie
    w to co i tak zamawialo sie jedynie jako pakiet TV+Internet. I tak
    "promocyjnie" znajdowala sie na nim komorka. Jak ktos jej nie chcial to
    owszem, mogl zamowic dwie podstawowe uslugi - DROZEJ.

    > Na jakich zasadach?

    Na takich zasadach, o jakich napisalem. W przypadku kolejnej umowy juz
    rzekomo "za darmo", wylacznie w celu uzywania jej do laczenia sie z
    obsluga klienta. Jak sie potem okazalo, wbrew umowie, Aster po trzech
    miesiacach zaczal naliczac za ta usluge abonament. Po reklamacji i
    przeslaniu im zeskanowanej umowy ze wskazaniem uslug ktore zawiera i
    zwrocenia uwagi na fakt ze nawet nie raczyli po swojej stronie
    obejrzec posiadanego przez siebie dokumentu LASKAWIE zrezygnowali z
    naliczania tych oplat. A i to zajelo im pare miesiecy.

    > Jeżeli za darmo, to w czym problem?

    To, ze poziom obslugi w Asterze jest fatalny, i zamiast zatrudnic
    wieksza ilosc konsultantow zalatwiaja temat od d.. strony. Lubisz
    wisiec 30 minut w oczekiwaniu na polaczenie? Mysle, ze nie kazdy ma
    ochote na to aby tak tracic czas.

    > Być może, ale jednak chciałbym potwierdzenia choć części z Twoich tez.

    Mysle, ze narazie to chciales sie do czegos przyczepic ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 35. Data: 2010-12-09 13:19:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-09 13:42, elmer radi radisson pisze:

    > Zdaje sie ze aster w internecie draftow umow nie publikuje.

    Szkoda.

    > Owszem, taka
    > umowe mialem w rekach jakos na przelomie 2008/2009.

    No cóż - pozostaje mi tylko uwierzyć na słowo, ponieważ ja się z czymś
    takim nie spotkałem pod konie roku 2009, Maciek napisał, że pod koniec
    2010 (wrzesień) było w pakiecie Quattro.

    > Co ma do rzeczy jakies wydumane "chwilowo"? Niewazne ile to trwalo.

    Owszem, ma znaczenie, tym bardziej, że twierdziłeś, że na siłę wpychają
    SIM.

> [...]
    > "promocyjnie" znajdowala sie na nim komorka. Jak ktos jej nie chcial to
    > owszem, mogl zamowic dwie podstawowe uslugi - DROZEJ.

    Przecież sam chciałeś korzystać z promocji. Miałeś wybór.

> [...]
    > obejrzec posiadanego przez siebie dokumentu LASKAWIE zrezygnowali z
    > naliczania tych oplat. A i to zajelo im pare miesiecy.

    Bywa. Nadal z tego nie wynika, ze Aster na siłę wciska karty SIM
    i nie da się tego uniknąć.

> [...]
    > wieksza ilosc konsultantow zalatwiaja temat od d.. strony. Lubisz
    > wisiec 30 minut w oczekiwaniu na polaczenie? Mysle, ze nie kazdy ma

    Nie, nie lubię i wcale nie muszę wisieć na telefonie i tracić czas.
    Już nie wspomnę o tym, że te 30 minut to pewnie z 10 itd. Ja też
    swoje uwagi co do ich obsługi, ale staram się podchodzić do tego
    obiektywnie.

    > Mysle, ze narazie to chciales sie do czegos przyczepic ;)

    Nie, chciałem się dowiedzieć jak naprawdę wygląda to wciskanie kart SIM.
    Na razie widzę, że to 'wciskanie' polega/ło na skorzystaniu z oferty
    promocyjnej, która ma/miała swoje warunki i do tego chyba ma to
    niewielki związek z tematyką grupy.

  • 36. Data: 2010-12-09 14:35:53
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-12-09, o godz. 14:19:34
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Nie, nie lubię i wcale nie muszę wisieć na telefonie i tracić czas.
    > Już nie wspomnę o tym, że te 30 minut to pewnie z 10 itd. Ja też

    Raczej 40. Ostatnio jak dzwoniłem bo padło łącze to łącznie z rozmową i
    przełączeniami ponad 50 minut - bałem się o baterię w DECT-ie bo ma
    już swoje lata. Po czym tradycyjnie twierdzili że problem po mojej
    stronie tyle że znów tradycyjnie bez ruszania czegokolwiek net wracał
    podczas rozmowy. ;-) Norma jest to że wykręcam numer i przełączam
    telefon na głośnik i zajmuję się czym innym. Pomaga czasami zamiast
    rozmowy z konsultantem wybranie promocji - na początku stwierdzą że nie
    mają możliwości coś zrobić ale jak się ich przyciśnie to okazuje się że
    jednak mogą albo przełączają do innego operatora.

    Zdrówko

  • 37. Data: 2010-12-09 14:47:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-12-09 14:19, Artur Maśląg wrote:

    > No cóż - pozostaje mi tylko uwierzyć na słowo, ponieważ ja się z czymś
    > takim nie spotkałem pod konie roku 2009, Maciek napisał, że pod koniec
    > 2010 (wrzesień) było w pakiecie Quattro.

    No i? Quattro to nie jedyny pakiet, za to jest kolejnym na to
    przykladem. Wiec w czym tu jakies watpliwosci co do takiego usilnego
    pakietyzowania komorki? To co napisal Maciek to tez nieprawda?

    > Owszem, ma znaczenie, tym bardziej, że twierdziłeś, że na siłę wpychają
    > SIM.

    Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co to ma wspolnego z tym ile
    czasu to trwa badz trwalo? Nawet jesli by zaprzestali, to jest to fakt
    dokonany.

    > Bywa. Nadal z tego nie wynika, ze Aster na siłę wciska karty SIM
    > i nie da się tego uniknąć.

    Napisalem wyraznie, ze wciskaja w pakiecie uslug ktore dopiero wowczas
    maja lepsza cene. I stanowia typowa promocyjna umowe na czas okreslony.
    Wiadomo, ze nikt nie zmusza w ogole nikogo do zamawiania od nich
    jakichkolwiek uslug. Nawet pojedynczych.

    Jesli chcesz zamowic uslugi A+B i obie dostajesz w lepszej cenie niz
    oddzielnie zamowiona A oraz B, a potem ktos doklada Ci jako warunek
    realizacji podobnego pakietu w owej cenie, zamowienie uslugi C w
    tej samej cenie dotychczasowych A+B, czyli nie widac realnie wkladu
    kosztu tej uslugi w cene pakietu, to jest to ewidentne wciskanie.
    Co innego, gdyby np. usluga o wartosci dajmy na to 30PLN spowodowala
    wzrost ceny calego pakietu tylko o 10PLN. Tymczasem abonament GSM
    nagle "wtopil sie" w oferte. Zostal po prostu skrosnie subsydiowany
    kosztem tamtych uslug. Oczywiscie, to zaden problem wziac
    w tej sytuacji ta usluge skoro sie za to teoretycznie nie doplaca,
    a SIM moze sobie lezec w szufladzie nawet nie rozpakowany.

    Ale juz poszedl do ludzi i w tabelki. Zreszta to tym bardziej mnie
    nie dziwi skoro Aster byl szykowany do sprzedazy, wiec picowanie
    liczb uslug i abonentow jest dosc zrozumialym dzialaniem. A bez tego
    manewru zarowno z wlasnej bazy klientow, ani spoza wlasnej sieci nie
    byliby w stanie na ta telefonie zlowic pewnie i tysiaca abonentow, na
    tak nasyconym i konkurencyjnym rynku. Pierwszy dzien masz do czynienia z
    tym co sie na nim dzieje?

> [...]
    > Już nie wspomnę o tym, że te 30 minut to pewnie z 10 itd. Ja też
    > swoje uwagi co do ich obsługi, ale staram się podchodzić do tego

    Wybacz ale ja wiem lepiej ile czasu mialem okazje juz spedzac - sam
    wisialem juz 30 minut z zegarkiem w reku dzwoniac w tygodniu kolo
    godziny 20, podobnie doswiadczenia ma moja zona. Wiec mowie to
    obiektywnie i opierajac sie o wlasne doswiadczenia. Podobnych opinii
    ich abonentow znajdziesz wiele. Poziom obslugi w ostatnich latach spadl
    BAARDZO.

> [...]
    > Na razie widzę, że to 'wciskanie' polega/ło na skorzystaniu z oferty
    > promocyjnej, która ma/miała swoje warunki i do tego chyba ma to

    Skoro uwazasz ze to nie na temat to po co w ogole bierzesz udzial w
    takiej dyskusji? Co do tematyki to nie ja poruszylem pierwszy temat
    pakietow i komorek, poza tym dopoki temat dotyczy calosciowej oferty
    danego operatora i jego polityki dotyczacej swiadczenia uslug, co jest
    jak najbardziej na miejscu.

    A jak dalej nie wierzysz jak to wyglada, to proponuje chociazby
    http://tiny.pl/hws1t

    --

    memento lorem ipsum

  • 38. Data: 2010-12-09 19:26:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Raczej 40. Ostatnio jak dzwoniłem bo padło łącze to łącznie z rozmową i
    > przełączeniami ponad 50 minut - bałem się o baterię w DECT-ie bo ma
    > już swoje lata.

    Ty to masz naprawdę pecha - w życiu tyle nie czekałem, niemniej czasem
    poczekać trzeba i to niezależnie od tego gdzie się dzwoni.

    > Po czym tradycyjnie twierdzili że problem po mojej
    > stronie tyle że znów tradycyjnie bez ruszania czegokolwiek net wracał
    > podczas rozmowy. ;-)

    No popatrz - ciekawe czemu mi tak tradycyjnie nie odpowiadają. Owszem,
    takie odpowiedzi się czasem zdarzają, ale nie jest to standard.
    Mało tego, bywają okresy, kiedy regularnie net zanika na jakiś czas
    (niezbyt długi) po czym wszystko wraca do normy bez kontaktu z
    konsultantem. Trwają jakieś prace - dodatkowo ichni telefon też
    jest wtedy zazwyczaj nieczynny i jeśli dzwonię to z komórki.

    > Norma jest to że wykręcam numer i przełączam
    > telefon na głośnik i zajmuję się czym innym.

    Takie rozwiązanie wydaje mi czymś oczywistym.

> [...]
    > mają możliwości coś zrobić ale jak się ich przyciśnie to okazuje się że
    > jednak mogą albo przełączają do innego operatora.

    A na podstawie czego twierdzisz, że takie postępowanie skraca czas
    oczekiwania na reakcję konsultanta?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 39. Data: 2010-12-09 19:26:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-09 15:47, elmer radi radisson pisze:
    (...)
    > No i? Quattro to nie jedyny pakiet, za to jest kolejnym na to
    > przykladem. Wiec w czym tu jakies watpliwosci co do takiego usilnego
    > pakietyzowania komorki? To co napisal Maciek to tez nieprawda?

    Spokojnie, coś Ty taki nerwowy? Pakiety są pakiety i jak chcesz z nich
    korzystać to korzystasz. Nie jest prawdą, że poza takimi pakietami nie
    można uzyskać umów terminowych w przyzwoitych cenach bez kart SIM.

    > Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Co to ma wspolnego z tym ile
    > czasu to trwa badz trwalo? Nawet jesli by zaprzestali, to jest to fakt
    > dokonany.

    Jak wyżej.

> [...]
    > Wiadomo, ze nikt nie zmusza w ogole nikogo do zamawiania od nich
    > jakichkolwiek uslug. Nawet pojedynczych.

    O nie - można u nich uzyskać niższe ceny bez takich pakietów i bez
    SIM jak się jest stałym klientem.

    (...)
> [...]
    > byliby w stanie na ta telefonie zlowic pewnie i tysiaca abonentow, na
    > tak nasyconym i konkurencyjnym rynku. Pierwszy dzien masz do czynienia z

    Biznes jest biznes.

> [...]
    > godziny 20, podobnie doswiadczenia ma moja zona. Wiec mowie to
    > obiektywnie i opierajac sie o wlasne doswiadczenia.

    Przykro mi - to nie jest obiektywna opinia, tylko Twoja prywatna.
    Do tego tak naprawdę Twoje pojedyncze konktakty z nimi są średnio
    miarodajne.

    > Podobnych opinii ich abonentow znajdziesz wiele.

    LOL - podobnych opinii (złych) to ja znam całe mnóstwo na dowolnego
    operatora z tego rynku.

    > Poziom obslugi w ostatnich latach spadl BAARDZO.

    Spadł dokładnie wszędzie i do tego jeszcze trzeba za to płacić.

    > Skoro uwazasz ze to nie na temat to po co w ogole bierzesz udzial w
    > takiej dyskusji?

    Ekhem - możliwość zmiany oferty Aster w zakresie świadczenia usług
    dostępu do internetu w związku z przejęciem przez UPC jest
    argumentem wystarczającym?

> [...]
    > pakietow i komorek, poza tym dopoki temat dotyczy calosciowej oferty
    > danego operatora i jego polityki dotyczacej swiadczenia uslug, co jest

    Niezupełnie o to mi chodziło.

    > A jak dalej nie wierzysz jak to wyglada, to proponuje chociazby
    > http://tiny.pl/hws1t

    Gdybym miał wierzyć we wszystko co wypisują w internecie, to bym
    dawno się wyniósł na bezludną wyspę - o ile takie jeszcze istnieją :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 40. Data: 2010-12-09 20:41:32
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-12-09, o godz. 20:26:32
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Ty to masz naprawdę pecha - w życiu tyle nie czekałem, niemniej czasem
    > poczekać trzeba i to niezależnie od tego gdzie się dzwoni.

    Pocieszę Cię - jak byłem raz chory i padło łącze to natychmiast
    odebrali. :-P

    > No popatrz - ciekawe czemu mi tak tradycyjnie nie odpowiadają. Owszem,
    > takie odpowiedzi się czasem zdarzają, ale nie jest to standard.

    Nie mam pojęcia. Mi zawsze zalecają reset modemu mówiąc że nie był
    resetowany np. 3 miesiące. Tyle że jak zanika net to jest to jedna z
    pierwszych czynności po mojej stronie. Potem mi się zwyczajnie już nie
    chce wchodzić na antresolę gdzie ten modem stoi.

> [...]
    > konsultantem. Trwają jakieś prace - dodatkowo ichni telefon też
    > jest wtedy zazwyczaj nieczynny i jeśli dzwonię to z komórki.

    A u mnie zanika tylko net. Zanik sygnału TV kojarzę dwa-trzy razy przez
    parę lat. Co ciekawe mimo stałego IP chcą by tak ustawić urządzenie by
    pobierało parametry sieci dynamicznie z ich DHCP.

    > A na podstawie czego twierdzisz, że takie postępowanie skraca czas
    > oczekiwania na reakcję konsultanta?

    Na podstawie tego że tak robię zirytowany kwadransem czy dwoma
    oczekiwania i wysłuchiwania muzyczki/reklam/"wszystkie linie są
    zajęte" czy jaki tam komunikat aktualnie mają. Spróbuj kiedyś się
    rozłączyć i wybrać ponownie numer wybierając chęć skorzystania z
    promocji. Odbiorą prawie natychmiast.

    Zdrówko