    From: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UL1496 - napięcie zasilania
    Date: Tue, 28 Sep 2010 12:23:32 +0200

    Dzień dobry

    [...]
    news:4ca1ba56$0$22797$65785112@news.neostrada.pl...
    > Korzystając z powrotu PR1 na długie skleciłem z nudów kolejną
    > radioamatorską konstrukcję, tym razem nic szczególnego. Kilka
    > tranzystorów, antena ferrytowa, dwie diody DOG-53.
    > http://www.mt.com.pl/archiwum/87-Nw-11-Odbiornik_tra
    zystorowy_AM.pdf
> [...]
    > baterię
    > w szereg i teraz z głośnika poszła głośna, czysta muzyka.
    > Zajrzałem jednak dla pewności do karty katalogowej ULL149x i widzę,
    > że
    > tylko 1497 ma maksymalne napięcie zasilania wynoszące 15V. W
    > przypadku
    > pozostałych wartość ta wynosi 12V. Czy te ~1,5V więcej może
    > faktycznie
    > zaszkodzić scalakowi? Jest to również dosyć blisko napięcia
    > elektrolitów
    > (16V). Może tak zostać, czy powinienem coś pozmieniać?
    [...]

    Z całym szacunkiem, ale podszedłeś do zagadnienia z d...rugiej strony
    ;-). Ewidentnie masz za małe wzmocnienie toru odbiorczego. W takim
    przypadku "żyłowanie" stopnia końcowego m. cz. jest błędem. Moje
    sugestie są następujące:

    - przywrócić zasilanie układu scalonego napięciem dla niego
    bezpiecznym, np. 9 V

    - sprawdzić punkt pracy stopnia przedwzmacniacza m. cz. - tranzystor
    T4. Na jego kolektorze powinno być napięcie równe połowie napięcia
    zasilania. Tu uwaga - w przedmiotowym układzie jest błąd. Otóż
    rezystor R12 powinien być zablokowany pojemnością - elektrolitem rzędu
    22 - 47 uF. Brak tej pojemności powoduje spadek wzmocnienia stopnia.

    - w stopniu detektora zastosować układ podwajacza napięcia - druga
    dioda detekcyjna zamiast rezystora R14.

    Sugeruję, abyś za pomocą oscyloskopu obejrzał sygnał w kluczowych
    punktach układu: wejście kaskody, wejście detektora, wejście
    przewzmacniacza oraz na koniec - wejście stopnia mocy. Opisz, co
    zobaczyłeś ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski