    From: futszaK <f...@p...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: UKE a Internet - widok przez dziurkę od klucza
    Date: Sat, 21 Oct 2006 15:58:49 +0200

    Dnia Sat, 21 Oct 2006 14:32:24 +0200, Wojciech Apel napisał(a):

    > Ale poza pojedynczymi wyjątkami nie widziałem aby któraś z tych sieci miała
    > sukcet (tzn. znaczący przychód albo przynajmniej renotowność) na usłuchach
    > telefonicznych.

    po co inwestować w usługi których rynek jest raczej malejący, skoro ta
    sama złotówka zainwestowana w Internet, system usuwania wirusów u
    klientów, lepszy QoS przynosi więcej złotówek w postaci zysku ?

    > A teraz o telewizji? Widzisz już jak HBO negocjuje umowę na wprowadzenie
    > swoich programów w technologii IPTV do sieci w Pcimiu, która jest absolutnie
    > najlepsza i ma całe 1500 abonetów?

    kablówki mają to do siebie że są jeszcze rozdrobnione więc nie widze
    powodów dla których nie powstałby jakiś ramowy cennik dla mniejszych
    operatorów i pewnie takowe są skoro co i raz pojawiają się w prasie,
    przy okazji podwyżek informacje o cenie za gniazdko

    > Ja tego nie widzę i pewnie nie zobaczę
    > nigdy. A może widzisz jak sieć, która zatrudnia 5-10 osób wdraża u siebie
    > stacje czołową za 5mln?

    z tego wynika że z tematu kablówek mało jeszcze widziałeś, zwłaszcza
    w mniejszych sieciach, gdzie wartość księgowa sprzętu od lat wynosi
    zero złotych.

    > Niemożliwe - taka sieć zatrudni Jasia z III roku
    > polibudy, który z Markiem (świetnym PHPowcem, bo napisał system dla zakładu
    > stolarskiego od ojca Pawła) postawią 5 pecetów i sami będą te MPG2 z
    > satelity do MPG4 w kablu wrzucać obudowując darmowym CRMem Microsofta. Po
    > roku walki sieć będzie miała 40 abonentów gotowych oglądać coś na PeCetach -

    STOP

    Dlaczego na pecetach a nie na osobnym urzadzeniu z gniazdem ethernet i
    audio video zaopatrzonym w pilota ?

    > tylko, że to coś będzie dużo tańsze do zobaczenia w Cyfrze+, nTVN
    > albo Polsacie, gdzie przynajmniej przełączanie będzie poniżej 1s.

    sugerujesz że tuner cyfry+ ma większą moc obliczeniową od
    produkowanych obecnie zabaweczek na których predzej czy później
    powstaną urządzenia o których napisałem powyżej ?

    > Możesz się z tym niezgadzać ale pewne rzeczy są zarezerwowane dla
    > dużych a mali muszą albo urosnąć (czyli sięgnąć po kapitał) albo
    > mieć superpomysł, jakiego nie mają wielcy (a w efekcie i tak wielcy
    > ich albo kupią albo zjedzą).

    Pacz, a google-a czy gadugadu jakos nie zjedli mimo że ani jeden ani
    drugi nie wyskoczył z całkiem oryginalnym pomysłem

    > I tak jest z internetem. W 1994 miło
    > było zakładać firmę internetową bo TP (ale też FT, DT, ... i
    > wszystkie inne telekomy) myślały tylko i wyłacznie pieniadzach z
    > telefonów traktując nawet ISDN i X.25 jako zło konieczne, którego
    > wymaga przemysł ale z czego są tylko problemy. Teraz, jak za sprawą
    > GSM i VOIPowców telekomy tracą przychodzy z minut muszą się bronić
    > czerpiąc zyski z tego co mają a więc z infrastruktury. A to, że
    > robią to po chamsku (znaczy się u nas po chamsku, bo są kraje, że
    > niekoniecznie tak jest) to już inna sprawa.

    Nie wiem czy tak miło było, z racji małego rynku graty były koszmarnie
    drogie, zapotrzebowanie też nieszczególne.
    Obecnie tepsiarze neostradą napędzają klientów również małym
    "bo sąsiad, kolega z klasy maja Internet, nauczycielka w szkole daje
    zadania domowe z Internetu", zaś megapromocje na DSLa umożliwiają
    minimalizowanie kosztów tym, którzy dopiero zamierzają założyć
    swoją sieć.