  • 11. Data: 2013-11-16 23:02:48
    Temat: Re: UFO nad Gocławiem? :) (Raczej OT, ale chyba nie do końca)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:19d6gzibqhnoe$.1dqfys7tqcx00$.dlg@40tude.net...

    > Przez większa część ujęcia brak w polu widzenia kamery czegokolwiek
    > nieruchomego, przez co niesposób ocenić ruchów obiektu. Brak odniesienia.
    > Nie wiadomo czy obiekt lata czy twoje łapy :)

    Trochę obiekt. Zresztą, z taką rozdziałką bardziej mi chodziło o ukazanie
    samego migania, zamiast słowami opisywać, jak często to robił.

    > A jak już pokazujesz tło, to obiekt prawie się nie porusza. Mógłby to być
    > też latawiec, taki na sznurku, wyposażony w światełko z jakąś elektronika
    > do migania.

    Bo on raz się ruszał, raz nie. Na latawiec i wiatr szedł za prosto, za
    jednostajnie i za bardzo kontra. Prędze śmigowiec-zabawka.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 12. Data: 2013-11-16 23:19:23
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ja osobiście (chociaż akurat jestem ufo-filem), też bym tu stawiał na
    > jakiś model latający - chyba, że z charakterystyki lotu (czego się nie da
    > z filmu określić, ale widziałeś więc wiesz) wynikałoby, że nie - czyli np.
    > szybkość przekraczająca możliwości modeli, manewry w rodzaju "skręt 90
    > stopni" itp. - wtedy bym stawiał jednak na ufitów.

    Opisowo - linie proste (liczę to jako kąt 0), ostra (bez łuków znaczy się)
    zmiana kąta o ok. 20-30 stopni, stawanie w miejscu, potem ruch po świartce
    okręgu, a także połączenie - linia prosta i zaraz po niej, a także po
    chwilowym postoju, ruch po łuku. Jak pisałem, zwrok (czeski błąd zamierzony)
    :)) mam przysłabiony i nie byłem w stanie dokładniej określić szczegółów,
    także wiec, nie mogłem określić, czy obraca się dodatkowo wokół osi
    pionowej.
    Jego szybkość na odległość, jaką zgrubnie oceniałem (no, było ciemno i
    średnio dało się odnieść, jakieś 100 metrów chyba), to 50-80 kph, co trudno
    było ocenić z tego miejsca.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 13. Data: 2013-11-16 23:29:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    (...)
    > Tam niedaleko mieszka znajomy, co projektuje (i robi też) znakomitą

    Może to on był?

    > awionikę do małych latadełek. Ale przeważnie jednak lata gdzie indziej.

    Pewnie kamerkę podczepił i lustrował okolicę :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 14. Data: 2013-11-16 23:52:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Może to on był?

    Nie sądzę.

    > Pewnie kamerkę podczepił i lustrował okolicę :)

    Ona zwykle cały czas jest.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2013-11-17 00:05:18
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Bo on raz się ruszał, raz nie. Na latawiec i wiatr szedł za prosto, za
    > jednostajnie i za bardzo kontra. Prędze śmigowiec-zabawka.

    jaka była pogoda - w sensie siła wiatru, deszcz, temperatura ?

  • 16. Data: 2013-11-17 00:11:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

    > to opisz - może lepiej nawet tutaj, bo na paranauki.pl bym ci nie
    > radził chyba :) A jestem ciekaw.

    ale ja naprawdę nie wiem co widziałem :)

    Było to w roku 1978 (wtedy jeszcze nic nie spożywałem ;)

    Coś błyszczące, lecące wolno i bezgłośnie ze 3 metry nad ziemią.
    Długość jakieś 3 metry. Stromo uniosło się żeby przelecieć nad drzewami
    nie zadzierając przy tym nosa.

    Co zrobiło później nie wiem bo zanim zdążyłem dobiec do drogi i
    spojrzeć na drugą stronę drzew gdzieś zniknęło.

    Widziałem to ja, gospodarz na polu i gospodarza kuń zapewne ;)

    --
    Piter

  • 17. Data: 2013-11-17 00:19:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > jaka była pogoda - w sensie siła wiatru, deszcz, temperatura ?

    Raczej pogodnie, sobota 14 listopada, godzina 20:27, pogodnie - świecił
    księżyc, temperatura ok. 2 stopni, wilgoć na szybach stojących aut. Wiatr
    niewielki. Chmur nie stwierdzono.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 18. Data: 2013-11-17 00:25:26
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.11.2013 00:11, PiteR wrote:

    > Widziałem to ja, gospodarz na polu i gospodarza kuń zapewne ;)

    W obecnych czasach, kiedy nawet łopata może być wyposażona w kamerkę UFO
    niestety się nie pokazuje ;)

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2013-11-17 00:32:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

> [...]
    > spojrzeć na drugą stronę drzew gdzieś zniknęło.
    >
    > Widziałem to ja, gospodarz na polu i gospodarza kuń zapewne ;)

    Ja widziałem dziesięć lat wcześniej. W grudniowy wieczór. Trudno
    powiedzieć jak duże, łatwiej ocenic rozmiar kątowy. Spore raczej.
    Przyleciało, zatrzymało się nad budynkiem, zrobiło zwrot, po czym
    odleciało. Prawie bezgłośnie, ale delikatny szum dało się słyszeć.
    Ładne było. Tak w technicznym sensie. W kształcie torusa. Kolor
    ciepły -- mosiądz, miód, piwo, takie odcienie. I światło delikatnie
    wokół. Dość dużo szczegółów dało sie przez ten moment zobaczyć.
    Jakies nitowania, antenki, wypustki. Ale raczej krótkie. Jak nic,
    to było UFO. W sensie, że niezidentyfilowane i latające. Kompletnie
    nie potrafię tego wytłumaczyć. Dzieckiem byłem, ale nie miałem
    jakiegoś świra na punkcie ufoków czy innych fantazyj. Nie mogę
    powiedzieć, ze mi się po prostu zdawało. To jeden jedyny taki
    przypadek, który pamiętam doskonale do dzisiaj.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2013-11-17 00:56:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Raczej pogodnie, sobota 14 listopada, godzina 20:27, pogodnie - świecił
    > księżyc, temperatura ok. 2 stopni, wilgoć na szybach stojących aut.
    > Wiatr niewielki. Chmur nie stwierdzono.

    No to niedobrze :)
    Zła pogoda , zwłaszcza silny wiatr byłby kontra modelowi latającemu...
    Ale poważnie mówię, wyślij to Zagórskiemu. Model czy nie model - jest to
    UFO (niezidentyfikowany obiekt latający) - wszak nie ?