  • 1. Data: 2015-12-14 10:26:38
    Temat: UC3845 - obsolete
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    W datasheecie do UC3845 napisali, że jest "obsolete".
    Czego więc dziś należy używać w jego roli?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2015-12-14 11:00:08
    Temat: Re: UC3845 - obsolete
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-14 o 10:26, Piotr Wyderski pisze:
    > W datasheecie do UC3845 napisali, że jest "obsolete".
    > Czego więc dziś należy używać w jego roli?

    A kto coś takiego napisał?

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2015-12-14 11:23:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Monday, December 14, 2015, 10:26:38 AM, you wrote:

    > W datasheecie do UC3845 napisali, że jest "obsolete".

    Bzdura. Jest cały czas produkowany przez wiele firm, w tym TI - stale
    ze statusem ACTIVE: http://www.ti.com/product/UC3845/samplebuy

    > Czego więc dziś należy używać w jego roli?

    Nadal tego samego. Nic mądrzejszego w tej cenie jeszcze świat nie
    wymyślił.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-12-14 11:23:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > A kto coś takiego napisał?

    www.onsemi.com/pub/Collateral/UC3844-D.PDF

    Wielkimi literami w tle. I trochę się nie ma co dziwić:
    Słaby driver, przygłuchy czujnik prądu, skomplikowana
    sieć kompensacyjna. W porównaniu z takim np. NCP1203
    przetwornica wygląda niemal jak zbudowana z elementów
    dyskretnych.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2015-12-14 11:29:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bzdura. Jest cały czas produkowany przez wiele firm, w tym TI - stale
    > ze statusem ACTIVE: http://www.ti.com/product/UC3845/samplebuy

    A inne się wycofują. Ale nie o dostępność chodzi, z pewnością
    przeżyje nas obu. Moim kryterium jest raczej prostota jego
    otoczenia przy podobnej funkcjonalności (choć np. softstart
    też by się przydał), tj. sterowanie forwardami.

    > Nadal tego samego.

    :-)

    > Nic mądrzejszego w tej cenie jeszcze świat nie
    > wymyślił.

    A jeśli cena nie jest najistotniejszym parametrem?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2015-12-14 11:44:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-14 o 11:23, Piotr Wyderski pisze:

    > www.onsemi.com/pub/Collateral/UC3844-D.PDF

    No, ale jak na stronie onsemi poprosisz, to dostaniesz US3845B ze
    statusem active ;)
    Nie chce mi się szukać czym się różni wróbel ;) ale pewnie jakichś
    specjalnych różnic nie ma. Ja używam TI i ten ma się całkiem dobrze.

> [...]
    > sieć kompensacyjna. W porównaniu z takim np. NCP1203
    > przetwornica wygląda niemal jak zbudowana z elementów

    Przesadzasz. Aż zajrzałem do projektu. Daje się to ładnie upakować.
    Nawet na 0805. A że są nowsze... Fajnie. Na razie nie jest to powód do
    zmiany.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2015-12-14 11:50:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Przesadzasz. Aż zajrzałem do projektu. Daje się to ładnie upakować.

    Oczywiście, że da. Tylko po co, skoro można nie pakować,
    albo pakować podobnie, ale dostać za to więcej?

    > Fajnie. Na razie nie jest to powód do zmiany.

    A ja akurat robię coś nowego i jestem otwarty na nowości.
    Tylko na co warto zwrócić uwagę?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2015-12-14 11:59:27
    Od: b...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Tylko na co warto zwrócić uwagę?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Na to że w nocie z 2006r jest v. PB, a w nocie z r.2013
    wszystko jest PBF.

    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/UC3844-D.P
    DF
    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/UC3842B-D.
    PDF

    Ekologia Panie.

    A jeśli nawet ktoś zrezygnuje, są inni producenci.
    http://www.alldatasheet.pl/view.jsp?Searchword=UC384
    5

  • 9. Data: 2015-12-14 12:04:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    b...@g...com wrote:

    > A jeśli nawet ktoś zrezygnuje, są inni producenci.

    Czyżbym niechcący kopnął w czyjąś kapliczkę? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2015-12-14 12:17:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-14 o 11:50, Piotr Wyderski pisze:

    > Oczywiście, że da. Tylko po co, skoro można nie pakować,
    > albo pakować podobnie, ale dostać za to więcej?

    > A ja akurat robię coś nowego i jestem otwarty na nowości.
    > Tylko na co warto zwrócić uwagę?

    Ooooo, to żeś zapytał?
    Ja tam się nie znam,a ale przy takich układach to bym najpierw zapytał
    co tak naprawdę chcesz, bo je można na parę różnych sposobów użyć, i
    każdy dobry. I na czym Ci zależy... Ja Ci nie odpowiem, bo przetwornic
    generalnie nie lubię (chyba że gotowce), ale bez tego na pewno trudno
    coś proponować. Jak do produkcji, to trzeba się dobrze zastanowić nad
    częstotliwością pracy, czy zostajesz na 50/150kHz, czy jedziesz ostro w
    górę? Ja coraz częściej zastanawiam się nad megahercem, tylko że wtedy
    trzeba jechać na zagranicznych indukcyjnościach. Przy zasilaniu z sieci
    to może nie ma wielkiego znaczenia, bo i tak trzeba zachować odległości,
    ale przy zasilaniu z niskiego, to naprawdę malutkie potrafi być, nawet
    jak się uwzględni filtr.

    Pozdrawiam

    DD