  • 321. Data: 2013-06-24 14:57:47
    Temat: Re: Typowe zachowanie rowerzystów
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    > Moment.
    >
    > Na wstępie [...]na razie nie ma
    > to za wiele.

    Gotfrydzie, wszystko fajnie, tylko piszesz nie na temat. Jak się siedzi
    w części ładunkowej pojazdu uczestniczącego w wypadku i ponosi śmierć w
    jego wyniku, to nie można (jak to uroczo ujął Twój przedmówca)
    "spierdolić z miejsca wypadku". Co będzie dalej? "Odmówił składania
    zeznań uporczywie milcząc"? "Uchylał się od odpowiedzialności karnej
    leżąc w grobie"? Uważaj na wątkowanie, bo przedmówca cierpi na
    zaawansowaną cyklofobię.

    > pzdr, Gotfryd

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

    --
    .. gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
    ..................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

  • 322. Data: 2013-06-24 15:23:44
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    > Wlaśnie w tym problem, że nie mamy podstawowej informacji: czy
    > kierowca busa WIDZIAŁ te rowery i (jednak) chciał wyprzedzać,
    > skądinąc licząc że ten z przeciwka zjedzie mu na pobocze
    > (na zdjęciu nie widać czy tam jest jakiś rów itp), czy nie widział
    > "bo nie mógł" (oślepienie z przeciwka, ale z drugiej strony światło
    > z przeciwka również przeszkody oświetla) i w ostatniej chwili próbował
    > omijać. Jeśli to drugie, to fakt iż miał pasażerów na klockach mógł
    > ograniczyć jego chęć do wdepnięcia na hamulec.

    Z boku masz parking z latarniami, miejsce zdarzenia jest szerokie na
    przynajmniej 3 pasy ruchu. Jadąc normalnie, nawet jeśli rowerzystki
    wymusiły na nim pierwszeństwo, dałby radę się wyrobić. Znacznie
    przekraczając prędkość i wykonując gwałtowny manewr mógł doprowadzić do
    czołowego.

    No i najciekawsze. Skąd on wie, że to były kobiety a nie potrafi
    określić ich miejsca na jezdni? W materiale jest mowa o "prawdopodobnie"
    więc albo Policja powątpiewa w jego "linię obrony", albo są jeszcze inne
    czynniki, o których materiał nie wspomina.

    > Inaczej mówiąc, tak jak piszesz, na razie mamy zestaw pytań, przy
    > których odpowiedzi diametralnie zmieniają sytuację, a do kompletu
    > zainteresowani mogą w sporym stopniu kłamać, zaś ich zeznania
    > będą jedynymi dowodami.
    > Najlepszy świadek (kierowca tego pojazdu z przeciwka, który np.
    > widział i słyszał kiedy wyprzedzający zabrał się za zajmowanie
    > drogi, czy najpierw hamował czy tylko trąbił itede) nie żyje.
    > Rowerzystki nie widziały tego z tyłu, więc całkiem WIARYGODNIE
    > zbyt wielu rzeczy nie wiedzą.

    Jeśli się bawić w teoretyzowanie to bym obstawiał, że to np kucharki z
    baru obok, które wyjechały na jezdnię wracając do domu. Byłby to dość
    "klasyczny" przypadek w którym ktoś się włącza do ruchu w swoim
    przekonaniu bezpiecznie i dochodzi do zdarzenia, bo ten jadący z tyłu
    znacznie przekracza prędkość. Smaczku dodaje znajdujący się ileśtam
    metrów wcześniej znak A30+T18 rodzący kwestię, czy kierowca zachował
    właściwą dla miejsca szczególną ostrożność.

    > Nie chciało mi się szukać - ale czy ktoś przeczytał KW (konwencję, nie
    > kodeks wykroczeń :)) pod tym kątem: czy piesi jako uczestnicy ruchu
    > nie są czasem pod rygorami konwencji co najmniej "w ruchu międzynarodowym"?
    > Bo taki zapis jest obosieczny.
    > Po polsku, takie żądanie wobec Duńczyka idącego poboczem byłoby równie
    > skuteczne, jak wymagania wobec kierowców - obcokrajowców w zakresie
    > a to gaśnicy, a to kamizelki, a to apteczki (w różnych krajach).

    Pojęcia nie mam. Niemniej, na marginesie, na FB już są "poradniki", jak
    uniknąć odpowiedzialności za wypadek poprzez oderwanie trafionemu
    pieszemu odblasku. I co najistotniejsze - po krótkiej sondzie po
    kilkunastu znajomych - przeciętny polski kierowca będzie uważał, że ten
    bzdurny przepis go nie dotyczy, bo jest kierowcą. Polski kierowca nie
    wie, że między drzwiami domu a drzwiami samochodu i potem drzwiami
    sklepu, czy pracy jest pieszym.

    > pzdr, Gotfryd

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

  • 323. Data: 2013-06-24 16:00:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 15:23:44 +0200 osobnik zwany johnkelly
    napisał:

> [...]
    > więc albo Policja powątpiewa w jego "linię obrony", albo są jeszcze inne
    > czynniki, o których materiał nie wspomina.

    gdzieś napisali, że już ustalono że był to chłopak i dziewczyna wracający
    z ogniska.

    ale miejsca to tam mnóstwo.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 324. Data: 2013-06-24 16:44:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello johnkelly,

    Monday, June 24, 2013, 2:57:47 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > w części ładunkowej pojazdu uczestniczącego w wypadku i ponosi śmierć w
    > jego wyniku, to nie można (jak to uroczo ujął Twój przedmówca)

    Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    "Jak wyjaśnił na antenie TVN24 Marcin Koper z policji w Puławach, ze
    wstępnych ustaleń wynika, że kierujący busem volkswagenem wyprzedzał
    dwie rowerzystki jadące w kierunku Warszawy.

    Jedna jechała najprawdopodobniej środkiem jezdni, kierowca nie chcąc
    doprowadzić do potrącenia, zjechał na przeciwległy pas ruchu i
    doprowadził do zderzenia czołowego z jadącym z naprzeciwka
    volkswagenem transporterem. "

    "Policja poszukuje teraz rowerzystek, które mają być kluczowymi
    świadkami ws. wypadku."

    Gdzie masz tu mowę o siedzeniu w części ładunkowej?

    > Co będzie dalej? "Odmówił składania zeznań uporczywie milcząc"?
    > "Uchylał się od odpowiedzialności karnej leżąc w grobie"? Uważaj na
    > wątkowanie, bo przedmówca cierpi na zaawansowaną cyklofobię.

    Mylisz ewentualne sprawczynie z ofiarami, pedałofilu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 325. Data: 2013-06-24 16:47:08
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-24 12:01, masti pisze:

    > no i? ciemno było czy jasno?

    Aha, masti się wije.

  • 326. Data: 2013-06-24 17:02:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 16:47:08 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

    > Aha, masti się wije.

    czyli przejeżdżałeś ale nie wiesz. piękne.

  • 327. Data: 2013-06-24 17:02:23
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    > Hello johnkelly,
    >
    > Monday, June 24, 2013, 2:57:47 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    Ty niewątpliwie nie potrafisz. Przewiń trzy posty wcześniej, może
    dojdziesz o czym pisałem. Jeśli nie dojdziesz, to jakoś to zniosę.

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

  • 328. Data: 2013-06-24 17:05:50
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    > Kiedy przestałeś bić żonę?.
    > To ten sam przykład pytania. Wyssany z palca. Uzyłeś tego nibyargumentu
    > gdy okazało się, ze palnąłeś bzdurę i zamiast odpowiedzieć próbowałeś
    > przejść do ataku na poziomie przedszkolaka. Jedynym efektem jest to, że
    > wyszedłeś na idiotę i kłamcę.

    Dlaczego jesteś niemiły?
    Wódka się skończyła??

  • 329. Data: 2013-06-24 17:28:56
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-24 17:02, masti pisze:
    > czyli przejeżdżałeś ale nie wiesz. piękne.

    Ciebie tam nie było, ale doskonale sobie wyimaginowałeś to miejsce.
    Jak sobie popijesz to fantazja cię ponosi.

  • 330. Data: 2013-06-24 17:29:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale tylko jak jade rowerem?

    Jak pojedziesz nieoświetlonym traktorem, albo pójdziesz pieszo jezdnią, to
    również.

    A jak samochodem to nie?
    > Skąd rozróżnienie dnia i nocy?

    Z różnicy w widoczności.