    Date: Sun, 23 Jun 2013 14:54:41 +0200
    From: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.rowery,pl.pregierz
    Subject: Re: Typowe zachowanie rowerzystów

    W dniu 2013-06-23 12:17, t? pisze:
    > Nie dość, że jechali środkiem drogi w środku nocy, to jeszcze spierdolili
    > nie udzielając pomocy. Pewnie pijani.

    Cześć

    Tak jak wspomnieli przedpiścy, może warto poczekać na fakty zanim
    zaczniesz gdybać.

    > http://www.tvn24.pl/czolowe-zderzenie-dwoch-busow-4-
    zabitych-9-
    > rannych,334863,s.html
    >
    > http://tiny.pl/hs1dw
    >
    > Kiedy wreszcie rowerzyści, jako tzw. "pełnoprawni użytkownicy dróg"
    > uzyskają także choćby minimum obowiązków, czyli:
    >
    > - dobra lampka + odblask + kamizelka w nocy

    Dobra lampka i odblask to racja. Czas aby policja i SM zaczęły
    egzekwować oświetlenie rowerów w warunkach nocnych lub zmniejszonej
    przejrzystości powietrza. Obecnie odnoszę wrażenie, że ww władze to
    ignorują. Powiem więcej, chcą obowiązku noszenia odblasków przez
    pieszych - czyli wprowadzić kolejny martwy przepis którego ignorowanie
    będą olewać.

    Kwestia kamizelki w nocy, ZTCP to zły pomysł, który może prowadzić nawet
    to zwiększenia liczby wypadków. Zerknij w necie

    > - egzamin ze znajomości przepisów
    > - widoczne oznaczenie identyfikacyjne na rowerze
    > - obowiązkowe OC

    Niedawno koło Nowego Miasta nad Pilicą też był dzwon czołowy z busem.
    Wszyscy kierowcy posiadali zapewne uprawnienia, widoczne znaki
    identyfikacyjne, OC. Nie pomogło to zapobiec tragedii.

    Ale oczywiście też jestem za tym, aby KAŻDY pieszy, kierowca, rowerzysta
    opuszczający gimnazjum czy liceum miał wpojone zasady poruszanie się po
    drodze. Wtedy odpadnie konieczność wprowadzania uprawnień do rowerowania
    czy chodzenia.

    Pamiętaj, że również piesi powodują bardzo dużo wypadków drogowych,
    zapewne z powodu nieznajomości przepisów, pijaństwa czy głupoty.

    Jeżeli wprowadzać OC dla rowerzystów to i dla pieszych. To samo z
    oznaczeniami identyfikacyjnymi na rowerzystach i pieszych. Oczywiście
    składka OC dla pieszych powinna być niższa, odpowiednia do ryzyka.

    Dla poszkodowanego w wypadku, którego sprawcą jest pieszy/rowerzysta nie
    ma znaczenia z czyjego OC dostanie odszkodowanie.

    > Nie mam nic do rowerów,

    Nie masz nic do rowerów - cieszę się, że tym razem napisałeś wyważonego
    posta pozbawionego "ozdobników". Można podyskutować :-)

    > ale skoro rowerzyści mają podobne prawa, to
    > powinni mieć też podobne obowiązki, niestety obecnie tak nie jest i
    > dlatego często dochodzi do podobnych zdarzeń.

    Nie wiem jak często, ale z pewnością byt często.

    Całe szczęście, że spada liczba wypadków drogowych i ofiar śmiertelnych
    w Polsce. Im mniej tym lepiej.

    Obecnie należy edukować przyszłych pieszych/rowerzystów/skuterzystów
    w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. I to od najmłodszych lat.
    A obecnych pieszych, rowerzystów czy kierowców zbyt radośnie
    podchodzących do przepisów edukować i karać mandatami. Tą drogą jeszcze
    zmniejszy się liczba wypadków.

    Pozdrawiam

    Seco