eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTyp hamownik...Re: Typ hamownik...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
    s.qwest.net!mpls-nntp-03.inet.qwest.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 18 Jan 2014 16:57:37 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Typ hamownik...
    References: <lbdl02$qhu$2@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <52da7e6b$0$2221$65785112@news.neostrada.pl> <lbdv4t$cj5$4@dont-email.me>
    <52da86ba$0$2221$65785112@news.neostrada.pl>
    <52da8a60$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lbe370$o9f$1@node2.news.atman.pl> <lbe5gi$r50$1@node2.news.atman.pl>
    <52da9bb2$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <52da9bb2$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <52daa470$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    X-Trace: 1390060656 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2146 85.198.212.230:48898
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2519863
    [ ukryj nagłówki ]


    > Co tu w sumie testować. Hamując silnikiem można zablokować koła na lodzie
    weź przestań. Hamując silnikiem nie można zablokować kół. Koła ZAWSZE
    będą się kręciły z prędkością zależną od obrotów silnika - minimum700 i
    biegu, mimum 2.
    w omawianej sytuacji, auta jada przynajmniej na 3 biegu, gdzie zmiana na
    2 i strzał ze sprzęgła napewno spowoduje nagłe zwolnienie obrotów kół,
    poślizg, i obracanie się kół z lekkim oporem - czyli hamowanie
    silnikiem. jak to będzie na ostrym +śliskim zakręcie, przy prędkości
    granicznej - tragedia.
    W tej samej sytuacji sandał na hamulec z abs co zrobi? nic, bo abs
    lepiej wie, że sie niechcesz zatrzymać tylko zachować tor jazdy, i nie
    pozwoli zwolnić bardziej, niż przyczepność nawierzchni zezwala.

    A teraz pozwolę sobie kontynuować. jedzie taki gość na absie co chwila
    dodając gazu. czy jak lekkko za mocno doda gazu to mu przyczepności nie
    zerwie? Jasne że zerwie, bo moc silnika który ma mocno wciśnięty gaz, to
    dziesiątki koni mechanicznych. moc spowalniania podczas hamowania
    silnikiem to równoważnik.... 5 koni?
    Tak więc gdybać można do usranej śmierci. ABS nie jest poto aby
    polepszyć hamowanie (dyskusja jak co roku) ale aby umożliwić jazdę jako
    kierowca a nie pasażer na sankach. hamowanie silnikiem spowoduje
    mniejsze zużycie auta, stabilniejsza jazdę i dopóki nie bedziesz
    złośliwie zmieniał biegów - nie spowoduje niczego złego. Nie wiem jak
    koledze udało się rozbić auto hamujac silnikiem.
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: